علت ایجاد پینه و میخچه در پا چیست؟
کد خبر: ۶۹۲
تاریخ انتشار: 2015 May 19    -    ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
 آیا بونیون، میخچه، ناخن فرورفته در گوشت انگشت پا و عفونت قارچی انگشتان پا موجب درد یا خجالت شماست؟ با مطالعه مشکلات رایج در پا می‌توانید به شناسایی و درمان آن‌ها بپردازید.

 بونیون برآمدگی استخوانی در پایه انگشت شست پا است که باعث انحراف انگشت به سمت انگشت‌های دیگر پا می‌شود. بونیون باعث بی نظمی استخوان‌های پا شده و در پایه مفصل انگشت شست برآمدگی ایجاد می‌کند که می‌تواند به دلیل فشار یا التهاب مفصل بسیار دردناک باشد و همچنین می‌تواند منجر به میخچه شود.

انواع مسکن‌ها، استفاده از بالشتک‌های مخصوص، گذاشتن کفی مخصوص در کفش، جراحی و همچنین پوشیدن کفش‌های مخصوص اطاق و اجتناب از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند می‌تواند به برطرف شدن بونیون کمک کند.

اما اصطکاک یا سایش پا می‌تواند منجر به ضخیم شدن، سخت شدن، و مردن پوست پا شده و درنتیجه برای محافظت از پوست حساس، میخچه و پینه ایجاد می‌شود. میخچه‌ها که معمولاً مخروطی شکل هستند، بالأخص در مناطقی از پا تشکیل می‌شوند که وزن کمی روی آن‌ها باشد. پینه‌ها ممکن است در هر قسمتی که ساییدگی وجود دارد ایجاد شود و پراکندگی بیشتری دارند. میخچه و پینه می‌توانند به دلیل پوشیدن کفش‌های نامناسب ایجاد شوند و هنگامی‌که ساییدگی متوقف شود، به‌تدریج از بین می‌روند. بالشتک‌های مخصوص می‌توانند به تسکین درد میخچه کمک کنند. پینه‌ها را می‌توان صاف یا اصلاح کرد یا با جراحی برطرف نمود.

پرشین وی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار