مرگ کودک معصوم کرمانی بدلیل عقرب گزیدگی +عکس
کد خبر: ۶۸۹۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 01    -    ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
قصه تکراری مرگ کودکان معصوم جنوب کرمان بر اثر عقرب گزیدگی انگار تمامی ندارد.در آغازین روزهای سال جدید خبری ناگوار همه را به بهت فرو برد . اینبار دیگر کانون خبر زهکلوت و رمشک و چاه دادخدا نبود .شهر کهنوج جایی که بیمارستان 12 فروردین کهنوج تنها مرکز مجهز ارائه دهنده خدمات درمانی به 5 شهرستان جنوبی کرمان شامل،کهنوج،قلعه گنج،منوجان،رودبار جنوب،و فاریاب در آنجا قرار دارد و مردم برای التیام دردهایشان به آنجا مراجعه میکنند. و دیگر خبری از دیر رسیدن بیمار به مرکز درمانی نیست ولی باز هم همان قصه تکراری و مرگ کودکی دیگر در اثر عقرب گزیدگی

روز چهارشنبه صبح بهاری برای خانواده لورگی دیگر بهاری نبود و رنگ خزان به خود گرفت و دختر 8 ساله اشان جلوی چشمانشان چشم فرو بست.
 
لورگی از آشنایان راحیل به رودبارزمین گفت:صبح روز سه شنبه راحیل دچار عقرب گزیدگی میشود آن را به بیمارستان 12 فروردین کهنوج میرسانند و بعد از زدن آمپول و سرم و انجام آزمایشات به صورت سرپایی راحیل را ترخیص میکنند . اما بعد ازظهر دوباره حال راحیل بد میشود و آن را به بیمارستان می آورند و بعد از آزمایش مجدد میگویند که پلاکت خونش پایین آمده چیزی نیست و راحیل را بستری میکنند تا اینکه ساعت 12 شب دوباره حالش بد میشود و خون از گلویش می آید که به پرستار اطلاع میدهند که میگوید چیز مهمی نیست و عادی هست و ساعت 4 صبح دختر حالش وخیم میشود و سپیده دم چهارشنبه فوت میکند .
 
 راحیل لورگی
راحیل لورگی

کمبود تجهیزات پزشکی و قصور تیم پزشکی و پرستاری در این حادثه مشهود است

رئیسی که فرزندش هم تختی راحیل بود به رودبارزمین گفت: از مرگ راحیل بسیار متاثر شدم کودک معصوم هم تخت بچه ی من بود و از نزدیک وضعیت ایشان را مشاهده میکردم بیماری که توسط عقرب گزیده میشود باید بستری شود به شکل مداوم تحت نظر باشد. نمیدانم با کدام منطق و دلیل پرسنل پزشکی و پرستاری به وجدانشان اجازه داده اند که سرپایی درمان بشود حداقل باید بستری میشد و پس از بهبودی کامل ترخیص میشد. آنچه آن شب مشاهده کردم راحیل دو مرتبه استفراغ کرد و میگفت سر گیجه دارم و همراهان بیمار چند مرتبه با دکتر اورژانس و پرستار کشیک اطلاع دادند میگفتند این طبیعی است. ساعت 2 بامداد همراه راحیل را جلو آزمایشگاه دیدم که نمونه ها را تحویل میداد به رنگ خون بود . تا ساعت 4بامداد همراه بچه ام بودم که با راحیل هم تخت بود اورژانس شلوغ بود و فقط یک پزشک عمومی و چندپرستار حضور داشتند. آیا حضور یک پزشک عمومی پاسخگوی این همه بیمار هست ؟ کمبود تجهیزات پزشکی و قصور تیم پزشکی و پرستاری در این حادثه مشهود است . آیا در محرومترین ودور افتاده ترین جزایر اقیانوس آرام کودکی به خاطر عقرب زدگی فوت میکند ؟چنین حوادثی برای رودبارزمین ننگ است.بعد از این ماجرا فرزندم که به دلیل سرماخوردگی بستری بود را ترخیص و برای درمان به کرمان بردم و دیگر به بیمارستان و پزشکان اعتمادی ندارم.

این دخترکان مظلوم به کدامین گناه مرده اند؟

به رغم تکرار عقرب‌زدگی منجر به مرگ در جنوب کرمان، چرا تاکنون توجهی به رفع این مشکل نشده است.واقعا مشکل کجاست؟ در موارد قبلی مسئولین مردم و خانواده ها را مقصر قلمداد میکردند که یا به خود درمانی اکتفا کرده اند و یا بیمار را دیر به مراکز پزشکی و درمانی رسانده اند ولی با به بموقع رساندن راحیل آن هم به بیمارستان کهنوج باز شاهد مرگ کودکی دیگر بودیم و با توجه به پیش رو بودن فصل گرما نیش عقرب مردمان و کودکان جنوب را بیشتر تهدید میکند و آنطور که در جوابیه بیمارستان آمده است سرم این نوع عقرب در بازار وجود ندارد پس باید هنوز منتظر پرپر شدن کودکان جنوب بر اثر نیش عقرب باشیم. آیا زمان آن نرسیده که وزارت بهداشت اقدامی جدی برای مقابله با مرگ کودکان جنوب کرمان در اثر عقرب گزیدگی انجام دهد؟ آیا مرگ فاطمه 6 ساله و الناز 3 ساله و رودابه 5 ساله و سارا 1ساله و راحیل 8 ساله نباید صدای نماینده محترم پنج شهرستان جنوبی را در مجلس در بیاورد و از وزیر بهداشت و درمان توضیحی بخواهد که «این دخترکان مظلوم به کدامین گناه مرده اند؟
 
بلاغ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
0
20
15 روز است که بردار خانومم رو در بیمارستان بستری کردیم که تشخیص پزشکان سندروم نفروتیک است متاسفانه هر روز حاش وخیمتر میشه و در حین دیالیز تشنج کرد و الان در آی سی یو هستش متاسفانه این 15 روز حالش هر روز بدتر از دیروز شده

متاسفانه متخصصان کلیه تا به امروز ایشون رو ویزیت نکردن چرا که در تعطیلات به سر میبرند .

چرا در کشور ما هیچ کسی زورش به پزشک ها نمیرسه.

چرا به داد مردم رسیدگی نمیشه.

آقای وزیر بهداشت به الله خدای مسلمانان قسم تا به امروز متخصص کلیه بردار خانوم بنده رو ویزیت نکرده یعنی متخصصان 15 روزه که در تعطیلات هستن.

شهر ما مرکز استان هستش و جز شهرهای محروم نیست و حداقل 20 متخصص کلیه در شهر ما وجود دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار