دایناسورها چگونه نام گذاری می شوند؟
کد خبر: ۶۸۵۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 March 29    -    ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
اسم های عجیب مارمولک های ترسناک؛
بنا بر پژوهش یک سایت زمین شناسی در آمریکا هفتصد تا نهصد نوع مختلف از دایناسورها شناسایی شده اند و هنوز هم دانشمندان همه آنها را نام گذاری نکرده اند، اما همان تعدادی را که نام گذاری کرده اند تلفظ اسم هایشان سخت است.
  دایناسورها چگونه نام گذاری می شوند؟اختصاصی «تابناک با تو»؛ در دنیای دایناسورها اسم های عجیب و غریبی می شنویم مثل آراگوسور و یا آپاتوزاروس، لسوتوزوروس، استگوزاروس، براکیوزارید و...تا جایی که تلفظ اسم آنها تا حدودی سخت و دشوار است.
 
پرسش این است که دایناسورها چگونه نامگذاری می شوند و این اسم های عجیب و غریب و سخت را چگونه به خود می گیرند؟!
 
دایناسورها چگونه نام گذاری می شوند؟
 
این موجودات جالب و ترسناک میلیون ها سال بر روی زمین زندگی می کردند، حجم های غول پیکری که با هر قدم خود زمین را می لرزاندند، دوران دایناسورها پیش از ۶۵ میلیون سال پیش به طور ناگهانی و به دلایل مرموزی به پایان می رسد
 
بنا بر پژوهش یک سایت زمین شناسی در آمریکا، هفتصد تا نهصد نوع مختلف از دایناسورها شناسایی شده اند. با وجود این، هنوز دانشمندان همه آنها را نام گذاری نکرده اند، اما همان تعدادی را که نام گذاری کرده اند تلفظ اسمهایشان سخت است.
 
دایناسورها چگونه نام گذاری می شوند؟ 
 
 تا کنون فسیل انسان و دایناسور در کنار هم پیدا نشده است
 
 در پاسخ باید گفت نام دایناسورها براساس شکل ظاهری و فیزیک و جثه آنها گذاشته شده و از کلمات لاتین و یونانی برای توصیف آنها استفاده می شود.
 
دایناسورها چگونه نام گذاری می شوند؟
 
تصویری از یک پاکیسفالوسور
 
برای نمونه سایت livescience در گزارش خود دلایل نام گذاری دایناسور پاکیسفالوسور Pachycephalosaurus را به این نام توضیح می دهد.
 
بر اساس این گزارش، این اسم برگرفته از یونانی از سه بخش تشکیل می شود، بخش اول اسم Pachy معنای ضمخت و غول پیکر را می دهد. بخش دوم کلمه با تلفظ Cephale به معنای سر است و قسمت آخر کلمه saurus معنای مارمولک را متبادر می کند.
 
یک روش دیگر نامگذاری هم بر اساس مکان کشف فسیل بود مثل دایناسور آلبرتوزاروس Albertosaurus که نام خود را از منطقه آلبرتا Alberta در کانادا گرفته است.
 
 دایناسورها چگونه نام گذاری می شوند؟
 
واژه دایناسور در سال ۱۸۴۲ توسط دیرینه شناسی به نام «ریچارد اوون»  ابداع شد. این کلمه از زبان یونانی می آید و به معنی «مارمولک ترسناک» است.
 
 
دایناسورها چگونه نام گذاری می شوند؟ 
 
دانشمندان می گویند فسیل بزرگترین موجودی را که روی زمین زندگی کرده در آرژانتین پیدا کرده اند. طول این دایناسور ۴۰ متر و ارتفاع او ۲۰ متر بوده است و وزن او حدود ۷۷ تن برابر با مجموع وزن ۱۴ فیل آفریقایی برآورد می شود.
 

دایناسورها چگونه نام گذاری می شوند؟ 

 برخی دانشمندان بر این باورند که پرندگان امروزی صورت تغییر شکل یافته گروهی از دایناسورها به نام «تروپودها» هستند

دایناسورها چگونه نام گذاری می شوند؟ 
مقایسه جمجمه یک آرکئوپتریکس (دایناسور گوشتخوار از دوره ژوراسیک) با جمجمه یک پرنده دوران جدید
  
دایناسورها چگونه نام گذاری می شوند؟
 
شباهت جالب جمجمه یک خروس به موجودات ماقبل تاریخ 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
1
و یک تئوری بسیار جدید وجود داره که مدعی است تمامی موضوعات مربوط به دایناسور و ... جعلی است و قابل استناد نمی باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار