کشف 11 تُن مواد غذایی فاسد در یک روز
کد خبر: ۶۸۳۳۳
تاریخ انتشار: 2017 March 25    -    ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
پیرحسین کولیوند نماینده وزیر بهداشت در ارتباط با ارائه خدمات بهداشت محیط در 24 ساعت گذشته اظهار داشت: بیش از 11 هزار و 730 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی همچنین اماکن عمومی، آرایشگاه‌ها و هتل‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از 9 هزار مورد از این بازرسی‌های انحصار مربوط به مراکز تهیه و توزیع همچنین عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی بوده است.

نماینده وزیر بهداشت ادامه داد: 1990 مورد بازرسی نیز توسط کارشناسان بهداشت محیط از اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی و تجهیزات از جمله آرایشگاه‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی صورت گرفته است؛ همچنین 248 مورد بازرسی بهداشت محیط از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی داشته‌ایم.

کولیوند گفت: 399 مورد بازرسی نیز طی 24 ساعت گذشته از سامانه‌های آبرسانی داشته و 81 مورد نیز بازرسی بهداشت محیط با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان صورت گرفته است.

وی از کشف و معدوم‌سازی 11 هزار و 345 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی طی 24 ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد: 224 مرکز و اماکن مختلف در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شدند.

نماینده وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: 5 هزار و 412 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی نیز در این مدت صورت گرفته و 37 مورد از مراکز و اماکن مختلف در این زمینه تعطیل شده است. همچنین 3574 مورد نمونه‌برداری میکروبی آب و 2152 مورد نمونه‌برداری مواد غذایی صورت گرفته است.  
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار