اخطار ویژه هواشناسی به مسافران نوروزی
کد خبر: ۶۸۲۶۵
تاریخ انتشار: 2017 March 24    -    ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
سازمان هواشناسی در اخطاریه ویژه‌ای از تداوم فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و وقوع طوفان تندری خبر داد.

سازمان هواشناسی در اخطاریه ویژه‌ای اعلام کرد: با تداوم فعالیت سامانه بارشی، بارش برف در مناطق کوهستانی البرز در شمال کشور و زاگرس مرکزی در غرب و ارتفاعات مرکزی ایران در شمال و شرق اصفهان و جنوب قم طی 24 ساعت آینده و بارش باران گاهی به شکل رگبار با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و بالا آمدن رودخانه ها در جنوب و جنوبغرب کشور برای امروز و شنبه به شرح زیر پیش‌بینی شده است:

بارش برف و لغزندگی جاده: جاده های کوهستانی در استان کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، جاده های کوهستانی البرز از جنوب و غرب اردبیل تا شمال شرق کشور در خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی و جاده های کوهستانی در چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد.

وقوع طوفان تندری (بارش باران توام با رگبار و صاعقه، باد شدید و تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیلها یا بالا آمدن آب رودخانه ها): جنوب ایلام، مرکزی، اصفهان، البرز، تهران، مازندران، خوزستان، لرستان، هرمزگان، فارس، بوشهر و جنوب کرمان.

شنبه 1396/01/05:

بارش برف و لغزندگی جاده: جاده‌های کوهستانی در استان همدان، مرکزی، لرستان، جاده های کوهستانی البرز از استان البرز تا شمال شرق کشور در خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی.

وقوع طوفان تندری (بارش باران توام با رگبار و صاعقه، باد شدید و تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیلها یا بالا آمدن آب رودخانه‌ها): شمال خوزستان، هرمزگان بخصوص نیمه غربی استان، جنوب و غرب فارس، شمال بوشهر و جنوب و غرب کرمان، جنوب لرستان، سیستان و بلوچستان بخصوص شمال استان و جنوب خراسان جنوبی.

جزایر خلیج فارس طی روزهای جمعه و شنبه گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق، با احتمال رخداد صاعقه و تگرگ خواهد بود و سطح دریا نیز نا آرام و مواج پیش بینی می شود.

بارش برف در جاده‌های کوهستانی شمالغرب، دامنه های البرز و دامنه های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی جاده ها و گردنه های کوهستانی می شود و تندر در مناطق جنوبی احتمال وقوع صاعقه و تگرگ یا سیلابی شدن مسیلها را در پی دارد. در این شرایط برای جلوگیری از خسارت و حفظ ایمنی اقدامات زیرتوصیه می شود:

1- برای تردد در نواحی کوهستانی برفگیر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی

2- جلوگیری از برپایی چادر در حاشیه رودخانه ها و بستر مسیلهای حتی خشک

3- انجام تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارت توسط صاعقه یا تگرگ 
خبرآنلاين
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار