تصادف زنجیره‌ای 50 خودرو در خراسان رضوی
کد خبر: ۶۸۲۴۶
تاریخ انتشار: 2017 March 24    -    ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: بر اثر بارندگی و لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی و ایجاد مه شدید در محورهای مواصلاتی استان سه تصادف زنجیره‌ای در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی به ‌وقوع پیوست و بیش از 50 خودرو با حدود 200 سرنشین در این سه حادثه با یکدیگر برخورد کردند.

مجتبی محمودی اظهار کرد: دقایقی پیش بر اثر بارندگی و لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی و ایجاد مه شدید در محورهای مواصلاتی استان سه تصادف زنجیره‌ای در محورهای، باغچه به مشهد (کیلومتر 10)، مشهد به نیشابور (کیلومتر 85) و چناران به قوچان (کیلومتر 25) داشتیم و بیش از 50 خودرو با حدود 200 سرنشین در این سه حادثه با یکدیگر برخورد کردند.
 
تصادف زنجیره‌ای 50 خودرو در خراسان رضوی 

وی افزود: نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های امدادی به محل وقوع این حوادث اعزام شدند و با همکاری ماموران پلیس راه، اورژانس 115 و آتش‌نشانی مشغول نجات و امدادرسانی به مصدومان و حادثه‌دیدگان این حوادث زنجیره‌ای هستند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در خصوص محل وقوع این حوادث، خاطرنشان کرد: براساس آخرین اخبار دریافت شده تا این لحظه که مربوط به حادثه محور باغچه به مشهد در ساعت 12:45 ظهر امروز بوده است تاکنون 12 مصدوم شناسایی شده که یک نفر از آن‌ها که درون یکی از خودروها حبس شده بود رهاسازی شده است.

محمودی گفت: عملیات امدادرسانی به مصدومان این سه حادثه زنجیره‌ای همچنان ادامه دارد و خبرهای تکمیلی این حوادث متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
امدادرسانی به ۴۱ مصدوم حوادث نوروزی جاده‌های خراسان رضوی
 
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از امدادرسانی به ۴۱ مصدوم ۱۲ حادثه جاده‌ای محورهای خراسان رضوی در ۱۲ ساعت اخیر خبر داد.

سیدمجتبی احمدی اظهار داشت: نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در 12 ساعت گذشته 12 عملیات امدادرسانی به مصدومان حوادث جاده‌ای این استان را صورت دادند و به‌طور متوسط در هر ساعت یک عملیات امداد و نجات داشتند.

وی افزود: این حوادث طی ساعات 18 شب گذشته تا 8 صبح امروز به‌وقوع پیوستند که شامل واژگونی دو دستگاه موتورسیکلت در  در کیلومتر 35 محور سبزوار به بردسکن، واژگونی یک دستگاه خودروی سواری سمند در کیلومتر 10 محور نیشابور به مشهد، برخورد خودروی سواری پراید با سمند در کیلومتر 25 محور جغتای به جاجرم، واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در کیلومتر 35 محور تایباد به باخرز، واژگونی خودروی سواری پراید در کیلومتر 15 محور سبزوار به شاهرود، واژگونی خودروی سواری پراید در کیلومتر 20 محور نیشابور به مشهد، برخورد خودروی سواری پراید با عابر پیاده در کیلومتر 11 محور خلیل‌آباد به بردسکن،  تصادف زنجیره‌ای 4 خودروی سواری (3دستگاه پراید و یک دستگاه لیفان) در کیلومتر 18 محور باغچه به مشهد و برخورد یک دستگاه خودوری سواری پراید با سمند در کیلومتر 73 محور قوچان به درگز بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: همچنین در همین بازه زمانی 3 مراجعه حضوری داشتیم که شامل 2 مراجعه حضوری به پایگاه امدادی مُلک‌آباد به علت مشکلات قلبی و تنفسی و نیز شوک عصبی و اسپاسم عضلانی دو خانم 30 و 26 ساله و یک مراجعه حضوری به پایگاه امدادی امامزاده سلطان ابراهیم(ع) قوچان به علت تشنج کودک 2 ساله بودند.

احمدی با بیان اینکه بیشترین دلیل وقوع این حوادث خواب‌آلودگی و سرعت غیرمجاز بودند، تصریح کرد: متأسفانه در این حوادث 41 مصدوم، 17 مصدوم انتقالی و یک فوتی داشتیم و امدادرسانی اولیه به مصدومان و حادثه‌دیدگان این حوادث توسط نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در پایگاه‌های امدادی ابراهیم‌آباد سبزوار، قره‌داش خرو نیشابور، مرکزی جغتای، پل‌بند تایباد، مهر سبزوار، شهید اصغری حسن‌آباد، خلیل‌آباد کاشمر، مُلک‌آباد، امامزاده سلطان ابراهیم(ع) قوچان و گردنه تیوان درگز ‌صورت پذیرفت.

وی تأکید کرد: مصدومان این حوادث 23 آقا، 15 خانم و 3 کودک 2 تا 64 ساله بودند که این تعداد 23 مصدوم به‌صورت سرپایی و 17 مصدوم دیگر پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به دلیل مشکلات قلبی، تنفسی، سر، گردن، ستون فقرات، دست و پا به جهت سیرتکمیلی مراحل درمانی‌شان به بیمارستان‌های امام رضا(ع) مشهد، امدادی (شهید کامیاب) مشهد، امام رضا(ع) مُلک‌آباد، شهید بهشتی سبزوار، ولیعصر(عج) جغتای، خاتم‌النبیاء(ص) تایباد، حکیم نیشابور، 22 بهمن نیشابور، خاتم‌الانبیاء(ص) خلیل‌آباد و موسی‌بن‌جعفر(ع) قوچان انتقال یافتند.
 
تاکنون مرگ یک کودک در تصادف زنجیره‌ای اتوبان مشهد اعلام شده است.
 
رمانده پلیس راه خراسان رضوی گفت: آمار دقیق خودروهای تصادفی در برخورد زنجیره‌ای ساعتی پیش اتوبان مشهد به نیشابور ۴۱ خودرو است. 
 
عداد مجروحان شناسایی‌شده تصادف زنجیره‌ای اتوبان مشهد به ۵۷ نفر افزایش یافت.
 
اسکان اضطراری حدود 250نفر از حادثه دیدگان تصادف زنجیره ای در بزرگراه شهید شوشتری آغاز شد.
 
افزایش مجروحان تصادف زنجیره‌ای مشهد به ۶۳ نفر

سرپرست اورژانس کشور در گفت‌وگو با فارس: در تصادف زنجیره‌ای ده‌ها خودرو در مشهد که به علت مه غلیظ رخ داد، تاکنون ۶۳ مسافر مجرپح شدند.
 
ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار