ارتباط نوعی سرطان نادر و مرگ هایی با پروتز سینه
کد خبر: ۶۸۲۳۴
تاریخ انتشار: 2017 March 25    -    ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
خطرات ایمپلنت سینه در زنان؛
سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین در وب سایت خود اعلام کرد: تمامی اطلاعات تا به امروز، نشان می دهند که زنان دارای پروتز سینه در قیاس با زنانی که ایمپلنت سینه نداشته‌اند، هر چند اندک اما در معرض ابتلا به لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک (ALCL) هستند.

ارتباط یک نوع سرطان نادر و 9 مورد مرگ با پروتز سینه   اختصاصی «تابناک باتو» ؛ سازمان غذا و داروی آمریکا یا همان FDA اعلام کرد که این سازمان گزارشاتی از حداقل 9 مورد مرگ و بیش از 350 مورد سرطان (یک نوع نادر از سرطان خون) در ارتباط با پروتز یا همان ایمپلنت سینه دریافت کرده است.

این اطلاعیه پیرو استدلالی که چند سال قبل توسط سازمان بهداشت جهانی اتخاذ شده بود، در روز پنجشنبه منتشر شد. در این استدلال آمده بود که لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک (ALCL) می‌تواند پس از ایمپلنت سینه (پروتز سینه) ایجاد شود.

ارتباط یک نوع سرطان نادر و 9 مورد مرگ با پروتز سینه

این سازمان که اولین نگرانی‌ها را در این مورد بالقوه در سال 2011 ابراز کرده بود، اعلام نمود که نمی تواند تعداد موارد را دقیق تعیین کند؛ اما کشور استرالیا نیز تاکنون، سه مورد مرگ را گزارش کرده است. به نظر می رسد، این موارد اغلب در بیماران دارای پروتز سینه، رخ می دهند و با درد و تورمی که چندین سال پس از التیام عمل جراحی در بیماران رخ می دهد، در ارتباط است.

سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین در وب سایت خود اعلام کرد: تمامی اطلاعات تا به امروز، نشان می دهند که زنان دارای پروتز سینه در قیاس با زنانی که ایمپلنت سینه نداشته‌اند، هر چند اندک اما در معرض ابتلا به لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک (ALCL) هستند. اغلب موارد ایمپلنت سینه مرتبط با لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک (ALCL) با خارج کردن پروتز و کپسول اطراف آن قابل درمان هستند. البته در برخی از موارد، درمان می‌بایست با شیمی‌درمانی و پرتو‌درمانی صورت گیرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا به پزشکان بیماران دارای ایمپلنت سینه (پروتز سینه) توصیه کرد که معاینات دوره‌ای و حمایتی را برای بیماران خود در نظر داشته باشند. این سازمان همچنین بیان کرد که برداشتن ایمپلنت سینه در بیماران بدون علائم و سایر نابهنجاری‌ها، توصیه نمی‌شود. در این اطلاعیه همچنین آمده است که بیماران دارای ایمپلنت سینه نباید مراقبت‌های پزشکی منظم و معاینات دوره‌ای خود را تغییر دهند و باید دستورات پزشکی را در مورد چگونگی کنترل و رصد ایملپنت سینه رعایت کنند.

سازمان غذا و دارو همچنین افزود: با مشاهده‌ی هر گونه تغییراتی، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید و در اولین فرصت برای معاینه و بررسی به پزشک، مراجعه کنید.

مترجم: وحید کوکبی حمیدپور

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار