بیماری گردشگران نوروزی با کاهوی خیس
کد خبر: ۶۷۹۶۹
تاریخ انتشار: 2017 March 21    -    ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

به دلیل اینکه میکروب‌ها در مکان‌های مرطوب به خوبی رشد می‌کنند، نباید گوجه را به صورت شکافته شده و کاهوی خیس را در ظروف قرار داد.

9974بیمار در ایام نوروز سال نود و پنج ، تنها در استان زنجان به صورت سرپایی درمان شده اند و یا چهارده روز ایام عید حدودا 17 هزار نفر در شهرستان شوشتر درمان شده اند.

اگرچه ممکن است همه مراجعه کنندگان از مسافران نوروزی نباشند، ولی آمار استان هایی که در مسیر گردشگران قرار دارند نشان از افزایش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی دارد.

بنابراین توجه به نکاتی که می‌تواند از بیماری در ایام نوروز جلوگیری کند، لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

چگونه دست های خود را بشوییم؟

معمولا شستن دست‌ها خیلی مورد توجه افراد قرار نمی‌گیرد. شست و شوی مدام دست مانع از انتقال مخاط آلوده به ویروس‌هایی چون سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود و در صورت ابتلای افراد به این بیماری‌های رایج در نوروز، روند بهبود آن‌ها را تسریع می‌بخشد. به علاوه اینکه شست و شوی مداوم و استاندارد دست‌ها از ابتلای مسافران به بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

برای شستن دست‌ها نخست آن‌ها را خیس کرده و به هم بمالید. بعد از آغشته کردن دست‌ها به مایع شوینده، پنجه های هر دو دست را در یکدیگر وارد کرده و بهم بمالید تا لا به لای انگشتانتان هم به این مایع آغشته شود. سپس با دست راست روی دست چپ و انگشت شست را با کف دست راست بمالید و بشویید و با دست چپ عکس این کار را انجام دهید.

در پایان نوک انگشتان (ناخن های) دست راست را روی کف دست چپ گذاشته و در حالی که انگشتانتان بهم چسبیده است و مثل زمانی که کف دستتان را می خارانید روی آن بکشید و این کار را با دست مخالف انجام دهید.

پس از این مراحل دستانتان را زیر آب بگیرید ، اکنون می توانید با خیال راحت مواد غذایی در نوروز را بخورید و بیاشامید.

در هنگام سفر چگونه غذا بخوریم؟

پیشنهاد ما به شما این است که تا جایی که ممکن است، رستوران های بین جاده ای را برای غذاخوردن انتخاب نکنید. بهترین کار همراه داشتن مواد غذایی است که از منزل همراه خود می آورید و زمان استراحت کنار جاده میل می کنید. اما برای چنین کاری هم لازم است نکات زیر را توجه کنید.

به هیچ وجه در سفر غذای گوشتی که از قبل آن را نیم پز کردید و یا پخته و در لابه لای نان قرار دادید را نخورید. مواد گوشتی پس از پخت باید به سرعت مصرف شوند و پیش از پخت هم باید در مکانی خنک نگهداری شوند.

هیچ مواد غذایی را به صورت نیم پز همراه خود نبرید؛ چراکه میکروب ها در این شرایط به سرعت رشد می کنند. درحالی که در حالت پخته شدن کاملا از بین می روند.

کاهو ، گوجه فرنگی و کوکو را در یک نان همراه هم قرار ندهید و آن ها را در ظروف جدا از یکدیگر بگذارید. به دلیل اینکه میکروب ها در مکان‌های مرطوب به خوبی رشد می‌کنند نباید گوجه را به صورت شکافته شده و کاهوی خیس را در ظروف قرار داد.

می توانید بعضی از مواد مانند گوجه، کاهو و مواد خام غذایی که می خواهید آن ها را کباب کنید را در فلاسک های اسفنجی نگهداری کنید و یا آن ها را در کیسه های یخ گذاشته و در کلمن های آب قرار دهید.

توجه به نکات بهداشتی سفر را با دیگران به اشتراک بگذارید تا در سلامت سفر آشنایان خود سهیم باشید.

 
اتاق خبر24
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار