کشف ماهی هایی که در خشکی زندگی می کنند+عكس
کد خبر: ۶۷۹۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 March 21    -    ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
تحقیقات جدید نشان می دهد با گسترش ماهی های مهاجم در آب، برخی گونه های  مختلف ماهی ها دو زیست شده اند. به عبارت دیگر آنها بخشی از حیات خود را در خشکی سپری می کنند.
 
نخستین ماهی هایی که قابلیت زندگی در خشکی نیز داشتند، ۳۹۰ میلیون سال قبل به وجود آمدند، اما هنوز  ابهاماتی درباره دلیل ورود این موجودات به خشکی وجود دارد.
 
کشف ماهی هایی که در خشکی زندگی می کنند! 

به عقیده دانشمندان دلیل این امر  وجود موادغذایی بهتر، فرار از  شرایط نامساعد در آب یا جهش به خشکی برای گریز از مهاجمان آبی است.

 به هرحال محققان دانشگاه نیو ساوث ولز در استرالیا چهار گونه از ماهی های «بلنی» (ماهی های کوچک مناطق استوایی) را کشف کرده اند که دوزیست شده اند. به عبارت دیگر آنها مدتی در ساحل و مدتی در اعماق اقیانوس زندگی می کنند.

 این ماهی های کوچک در آب های گرم جزیر کوک در اقیانوس آرام زندگی می کنند. جالب آنکه در این منطقه  بیش از یک گونه ماهی دوزیست شده اند و مدت زمان زیادی را در خشکی زندگی می کنند.

 به گفته دانشمندان این ماهی ها دشمنان بسیاری در اقیانوس دارند. بلنی ها طعمه بسیاری از ماهی هایی  می شوند که در مرجان ها زندگی می کنند مانند مارماهی ها.

 درهمین راستا محققان پراکندگی دشمنان بلنی را با توجه به تغییرات موج دریا بررسی کردند و متوجه شدند زمانی که دریا مواج است، بلنی ها به سمت صخره های ساحلی می روند. این امر نشان می دهد احتمالا در این وضعیت خطر بیشتری ماهی ها را تهدید می کرده است. 
مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
3
10
من از این ماهیا پشت جزیره هرمز زیاد گرفتم البته البته بلنی آب شور و رنگی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
2
1
جزیره قشم، جنگل های حرا زیاد دیدم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار