طرز تهیه دوغ ‌پای زاهدان
کد خبر: ۶۷۹۳۸
تاریخ انتشار: 2017 March 21    -    ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
یادتان باشد تفاوت عمده این غذا آن است که به جای آب، گوشت به کار رفته در این غذا با دوغ، پخته می‌ شود و همین باعث نامگذاری عجیب و غریب آن شده است یعنی دوغ پا.
طرز تهیه دوغ ‌پای زاهدانیادتان باشد تفاوت عمده این غذا آن است که به جای آب، گوشت به کار رفته در این غذا با دوغ، پخته می‌ شود و همین باعث نامگذاری عجیب و غریب آن شده است یعنی دوغ پا.

عادت‌ های غذایی زاهدانی ‌ها

بلوچ ‌های این شهر غذای شان را بیشتر با گوشت گوسفند می ‌پزند و دوغ، پای ثابت سفره ‌های شان است به طوری که نوشیدنی پرمصرف میان مردم زاهدان به حساب می ‌آید. در ضمن، آن ها با شیر شتر در وعده صبحانه از میهمان ‌های شان پذیرایی می ‌کنند و با این که نزدیک به هند و پاکستان هستند اما غذاهای شان پُرادویه و تند تهیه نمی‌ شود.

طرز تهیه دوغ ‌پای زاهدان

نکته:

در صورتی که دوغ ‌تان ترش است به این غذا لیموعمانی اضافه نکنید. در غیر این صورت لیموعمانی جزء دیگری است که در تهیه ی دوغ پای به کار برده می ‌شود.

 مـواد اولیه:

گوشت گوساله   300 گرم
لپه  1 لیوان
پیاز خرد شده
رب گوجه ‌فرنگی
دوغ  6 لیوان
روغن آفتابگردان  2 قاشق‌ غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران  به میزان دلخواه


طرز تهیه:

1. برای شروع، پیاز خرد شده را در روغن تفت دهید و بعد از افزودن ادویه‌ ها (البته به غیر از زعفران) و رب، تکه ‌های گوشت و لپه را اضافه کنید و بعد از چند بار هم زدن به جای آب در این محتویات دوغ بریزید و بگذارید تا کاملا پخته شوند.

2. پس از پخت، دوغ پا را همراه برنج سرو کنید.

آشپزی مثبت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار