آخرین پیام نوروزى امام خمینی به ملت ایران
کد خبر: ۶۷۸۸۴
تاریخ انتشار: 2017 March 20    -    ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
امام خمینی در آخرین پیام نوروزی خود تغییرات روحی را که سیره انبیا از اول تا آخر بوده است برای همه ملت خواستار شدند.

ایشان در این پیام که به تاریخ اول فروردین ماه سال 68 ایراد کردند، فرمودند:

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

یا مُقَلِّب الْقُلُوبِ و الأبْصار یا مُدَبِّر اللیلِ وَ النَّهار، یا مُحَوِّلَ الحَوْلِ و الأحوال، حوّل حالَنا الى احْسَنِ الْحال.

تحویل حال الى احسن الحال این است که ان شاء اللَّه در این سال نو ما تغییرات روحى بدهیم، یعنى واقعاً تحول بر ایمان حاصل بشود. و او به این است که همان طورى که سیره انبیا از اول تا آخر بوده است که جنگ و صلحشان براى خدا بوده است، هیچ پیغمبرى جنگ نکرد الّا براى خدا و صلح نکرد الّا براى خدا.

و امسال نوروز ما بین دو عید واقع شده است: یکى عید سعید ولادت حضرت امام حسین- سلام اللَّه علیه- که احیا کننده دین اسلام بود از صدر اسلام تا آخر الزمان، و یکى هم عید 15 شعبان ولى عصر- ارواحنا له الفداء- که او تا ازل احیا مى‏ کند دین خداى تبارک و تعالى را. و ما امیدواریم که ملت ما در این سال نو به طورى عمل بکند که سیره انبیا بوده است. به طورى عمل بکند که سیره اولیا بوده است. و عمده این است که هواهاى نفس از بین برود. انسان در طول عمر مبتلاى به این هواى نفس است که محتاج به ریاضت است. و من که گوینده ‏ام موفق نشدم به این عمل. و من امیدوارم که ملت ایران و همه مسلمانان دنیا یک تحولى پیدا کنند در این سال نو که براى خدا کار کنند. براى سلطه خودشان نباشد. براى پیروزى خودشان نباشد. براى هواهاى نفسانى نباشد. و خداوند ان شاء اللَّه همه را توفیق بدهد که در راه خداى تبارک و تعالى مجاهدت کنند. و ان شاء اللَّه این روز بر همه مبارک باشد، و خداوند همه مسلمین را با هم متفق کند در مقابل کفر جهانى.

و السلام علیکم و رحمة اللَّه»
 
جماران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار