موفق ترین مدیران زن دنیا را بشناسید +عكس
کد خبر: ۶۷۸۳۸
تاریخ انتشار: 2017 March 19    -    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
نابرابری های شغلی و اجتماعی در بازار کسب و کار میان زنان و مردان امری تقریبا رایج در تمامی دنیا نتوانسته است برخی از زنان قدرتمند و توانا را از دستیابی به موفقیت شغلی و درآمدی باز دارد. امروزه شاهد حضور زنان در رده های بالای مدیریتی، هر چند به نسبت بسیار کمتری از مردان هستیم.

زمانی که از مدیران موفق و پر درآمد صحبت می شود همه ذهن ها ناخواسته سمت مدیران مرد نام آشنا می رود و کمتر پیش می آید اخباری را درباره زنان موفق و پردرآمد بشنویم اما در این گزارش قصد داریم به نقل از مجله «فورچون» پردرآمدترین و موفق ترین مدیران زن را به شما معرفی کنیم:

مری بارا
 
موفق ترین مدیران زن دنیا را بشناسید

مری بارا کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در حال حاضر به عنوان مدیر عامل اجرایی شرکت «جنرال موتورز» فعالیت می کند. بارا نخستین زنی است که تاکنون به ریاست یکی از خودروسازان اصلی جهان منصوب شده است. بارا از 18 سالگی به جنرال موتورز پیوست و در ژانویه 2014 از سوی هیئت مدیره جنرال موتورز، به ریاست این شرکت انتخاب و جانشین دنیل آکرسون شد.
 


شریل سندبرگ
 
موفق ترین مدیران زن دنیا را بشناسید

شریل سندبرگ مدیر حوزه فناوری و کنشگر و نویسنده آمریکایی است. او مدیر ارشد عملیات «فیسبوک» است و در ژوئن 2012 برای عضویت در هیئت مدیره فیسبوک انتخاب شد تا نخستین زن در این مقام باشد. قبل از پیوستن به فیسبوک او نایب رییس بخش عملیات و فروش آنلاین جهانی گوگل بود.
 


ایندرا نویی
 
موفق ترین مدیران زن دنیا را بشناسید

ایندرا نویی کارآفرین و بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی هندی تبار است. در حال حاضر او به عنوان مدیرعامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت «پپسی کو» فعالیت می کند که دومین شرکت تولید کننده نوشیدنی و مواد غذایی در جهان است. کمپین های سلامت مهم ترین دشمنان تجارت نویی هستند اما به نظر می رسد با خلاقیت های او در تولید نوشابه های جدید، این مبارزه به نفع دومین زن قدرتمند از نگاه فورچون تمام شود.
 


ماریلین هیوسن
 
موفق ترین مدیران زن دنیا را بشناسید

ماریلین هیوسن مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در حال حاضر به عنوان مدیرعامل شرکت «لاکهید مارتین» فعالیت می کند. لاکهید مارتین را شرکتی مخوف و عجیب و غریب می شناسند که در حوزه فناوری های نظامی دفاعی فعالیت می کند. قرارداد 9 میلیارد دلاری نوامبر 2015 این شرکت رکورد بزرگ ترین قرارداد تسلیحاتی را پس از یک دهه شکست.
 


جینی رومتی
 
موفق ترین مدیران زن دنیا را بشناسید

جینی رومتی کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در حال حاضر به عنوان مدیرعامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت آی بی ام فعالیت می کند. او دانش آموخته دانشگاه «نورت وسترن» در رشته مهندسی برق و نیز علوم رایانه (هر دو تا مقطع کارشناسی) است. رومتی از سال 1981 که به آی بی ام پای گذاشت در سطوح مختلف مدیریتی فعالیت کرد و رد سال 2002 به عنوان معاون مدیرعامل این شرکت انتخاب شد.
 


ابیگیل جانسون
 
موفق ترین مدیران زن دنیا را بشناسید

ابیگیل جانسون کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در حال حاضر به عنوان مدیرعامل اجرایی شرکت سرمایه گذاری «فیدلیتی» فعالیت می کند. این شرکت را پدربزرگش، ادوارد جانسون تاسیس کرد و پدرش ادوارد جانسون سوم نیز هم اکنون ریاست هیئت مدیره شرکت را بر عهده دارد. جهان مدیریت تغییر کرده است و جانسون قطعا یکی از کسانی است که در تغییرات جهان مدیریت دست داشته است.
 


مگ ویتمن
 
موفق ترین مدیران زن دنیا را بشناسید

مگ ویتمن مدیر کسب و کار آمریکایی است. او رییس و مدیر ارشد اجرایی هیولت - پاکارد («اچ پی») است. یکی از شرکت های بزرگ عرصه فناوری در اکتبر 2015 خود را به دو قسمت شرکت اطلاعاتی و سازمانی تقسیم کرد تا همه گمان کنند استارت فروپاشی این غول زده شده است.
 


فب نواکوویچ
 
موفق ترین مدیران زن دنیا را بشناسید

فب نواکوویچ رییس شرکت «جنرال داینامیکس» است. او به صورت پیش بینی نشده ای در سال 2012 به سمت ریاست شرکت سیستم های دریایی جنرال داینامیکس رسید. به عنوان یک مامور سابق سازمان سیا، نواکوویچ را نیز می توان یکی از زنان مرموز جهان دانست.
 


آیرن روسنفلد
 
موفق ترین مدیران زن دنیا را بشناسید

آیرن روسنفلد رییس شرکت هرشیز است که شرکتی قدیمی و فعال در بخش مواد غذایی است که پس از «نستله» و «پپسی»، سومین شرکت مطرح جهان در این زمینه به شمار می رود. فروش 29.6 میلیارد دلاری نشان می دهد که روسنفلد این توانایی را دارد که هر چه می خواهد به تمامی جهان بفروشد.
 


سافرا کاتز
 
موفق ترین مدیران زن دنیا را بشناسید

سافرا کاتز از سال 1999 به عنوان مدیر مالی شرکت «اوراسل» انتخاب شد و از آن زمان شخص دوم این شرکت، بعد از لری الیسون به حساب می آید. در سال 2013 او درآمدی بیش از 44 میلیون دلار به دست آورده است. 
ماهنامه آينده روشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار