محمدرضا پیرنیا، مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت:
نوروز96 در تلاش برای تقویت نمادهای نوروز از جمله حاجی فیروز اما در سبکی
جدید هستیم.
پیرنیا افزود: حاجی فیروز یکی از نمادهای نوروز است اما همواره این سمبل نمادی از فقر، سیاهی و لودگی بوده است.
وی
ادامه داد: تلاش شده مدل جدیدی از حاجی فیروز در خیابانهای یزد رونمایی
شود که شادی، ادب، نظافت و فرهنگ اصیل ایرانی را به ارمغان آورد.
مدیرعامل
سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد عنوان کرد: دیگر حاجی فیروز جدید
با چهره سیاه و صدای خاص از مردم پول و عیدی نمیگیرد و برعکس سالهای
گذشته که لباسهای کثیف داشتند و از مردم پول میگرفتند، لباسهای زیبا و
شیک میپوشند و به مردم گل و... هدیه میدهد.
باشگاه خبرنگاران