اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی به بار می آورند
کد خبر: ۶۷۷۵۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2017 March 19    -    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
فرصت های جوانی؛
جوانان می باید این مرحله را به شکل مفید و متفاوت تری پر کنند و آن را سنگ بنای پیشرفت های خود در آینده قرار دهند و از انجام کارهای عجولانه و بدون دقت و بررسی اجتناب کنند تا در دوران میانسالی و سالخوردگی پشیمان نشوند.
اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند  اختصاصی «تابناک با تو»؛  جوانی یکی از مهمترین مراحل زندگی ماست. نشاط، نیرو، انرژی و زیبایی، بسیاری از جزئیات داستان های ما را رقم می زنند، به همین دلیل جوانان می باید این مرحله را به شکل مفید و متفاوت تری پر کنند.

آنها باید جوانی را سنگ بنای پیشرفت های خود در آینده قرار دهند و از انجام کارهای عجولانه و بدون دقت و بررسی اجتناب نمایند تا در دوران میانسالی و سالخوردگی پشیمان نشوند.
 
در این گزارش با مرسوم ترین اشتباهاتی که جوانان انجام می دهند، آشنا خواهید شد. این اشتباهات افراد را در سنین بالا آزرده و پشیمان می کند و وقتی گذشته خود را مرور می کنند، افسوس می خورند که ای کاش آن طور فکر نمی کردم و یا فلان کار را انجام نمی دادم. با این گزارش همراه باشید تا با چند نمونه از  اشتباهات رایج دوران جوانی آشنا شوید.
 
نماز نخواندن سر وقت

در هنگام پیری عواملی همچون خستگی و کم انرژی شدن ممکن است بموقع خواندن نماز را سخت کند، اما تا وقتی جوانی هست می توان با اتکای به نیروی جوانی به موقع نمازها را خواند و فرائض را به جای آورد و از توفیقات نماز اول وقت بهره مند شد.
 
 اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند
 
به گردش و مسافرت نرفتن و در خانه ماندن
 
 اگر در جوانی پول و وقت کافی داشتید فرصت را غنیمت بشمارید. سعی کنید از مکان های جدیدی که قبلا ندیده اید دیدن کنید. این سفرها خاطرات خوشی برای آینده شما به جا خواهد گذاشت.
 
 اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند
 
ورزش نکردن منظم

هر چقدر در جوانی صبح ها بیشتر و منظم تر ورزش کنید، سلامتی و توان بیشتری در هنگام کهنسالی خواهید داشت، و رنج ها و عوارض ناشی از بیماری ها در شما کاهش می یابد.
 
 
 اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند
 
ماندن در کاری که از آن متنفرید

ما فقط  یک بار به دنیا می آییم و خورشید در هر روز دو بار برای ما طلوع نمی کند. به همین دلیل سعی کنید زیبا زندگی کنید. از هر چیزی که زلالی زندگی تان را مکدر می کند دوری کنید. رضایت نداشتن از شغل روزانه به هر دلیلی، تأثیرات منفی بر زندگی شما خواهد گذاشت.  اگر میخواهی در آینده پشیمان نشوی در ابتدا دنبال یک کار جدید بگرد و پس از آنکه آن را پیدا کردی، شغل دوست نداشتنی ات را رها کن و از این به بعد با احساس خوشبختی به سر کار برو.
 
 اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند
 
ابراز نکردن عشق و علاقه

روزی خواهد آمد که تنها می شویم، و آرزو می کنیم که ای کاش در بیان احساساتمان به پدر و مادر، همسر، اعضای خانواده و دوستانمان صریح تر بودیم، خجالت را کنار می گذاشتیم و به عزیزانمان می گفتیم که چقدر دوستشان داریم. عشق ورزی به کسانی که دوستشان داریم باعث می شود که در پیری افسوس نخوریم.
 
 اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند
 
به دنبال رؤیاهای خود نرفتن و رؤیاهای دیگران را محقق کردن

 در جستجوی رؤیاها و آرمان های خودت باش. حتی اگر رؤیاهای تو با رؤیاهای خانواده ات فرق می کند و یا با نگاه کلیشه ای حاکم بر جامعه ای که در آن زندگی می کنی فرق دارد، به دنبال خواسته های خود از زندگی برو، زیرا وقتی پیر شوی به خاطر همه تلاش هایی که می توانستی انجام بدهی، اما انجام ندادی پشیمان می شوی. 

 اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند
 
کار امروز را به فردا انداختن

تا زمانی که وقت و انرژی داری، کارها و تکالیف امروزت را انجام بده، چون نمی دانی فردا چه خواهد شد.

اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند
 
درس نخواندن، کتاب نخواندن و نیاموختن

سرگرمی و استعدادهایت هر چه می خواهد باشد. درس خواندن نقطه کلیدی و مهمی در زندگی است. نباید از کنار آن بی تفاوت عبور کنی و آن را نادیده بگیری.  اگر به علم آموزی و درس خواندن اهمیت ندهی در زندگی خود با سختی های مختلفی مواجه خواهی شد. و از روزهایی که بیهوده گذراندی پشیمان خواهی شد.
 
 اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند
 
بی تفاوتی نسبت به خانواده و دوستان

الآن که جوان هستی وقتت را با خانواده و آشنایان گذران. در جوانی بهتر و با کیفیت تر می توان دوستی برقرار کرد. وقت گذراندن با خانواده و دوستان آن قدر دلپذیر است که در وقت کهنسالی از به یاد آوردنش خوشحال خواهید شد.
 
 اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند
 
کینه توز بودن

وقتی پا به سن می گذاری متوجه می شوی که زندگی کوتاه تر و ناچیزتر از آن است که بخواهی با کینه به دل گرفتن از دیگران آن را زشت و مخدوش کنی و روزهای زیبایت را به جای  لذت بردن از طلوع دل انگیز آفتاب و یا نم نم باران در یک روز بهاری صرف کینه ورزیدن کنی. پس روابطت را با دوستانت اصلاح کن. واقعا چه کسی هست که اشتباه نکند؟ همه ما اشتباه می کنیم؛ اما خردمند کسی است که با دیگران دوستی و مدارا کند و با آنان که دوستشان دارد مودت و راه و رسم مهربانانه در پیش بگیرد.
 
  
اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند 
 
اعتماد به نفس نداشتن

وقتی سالخورده می شوی و به روزهای جوانی فکر می کنی خواهی دید که چقدر زیبا، باهوش و پر انرژی بودی که دیگر به آن شکل در  وجود تو نیست. در آن لحظات است که با خودت می گویی که چرا آنقدر خودت را زشت می دیدی، چرا آنقدر که لیاقتش را داشتی به خاطر نداشتن اعتماد به نفس از زندگی ات بهره ای نبردی.
 
 اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند
 
غرق شدن افراطی در کار

موفقیت در کار و انجام مسئولانه وظایف بسیار ضروری است؛ اما زندگی فقط کار کردن نیست. در عین حال که وظیفه خود را درست و کامل انجام می دهید، باید وقتی را نیز به خود و خانواده تان اختصاص دهید. غرق شدن در کار نباید مانع توجه و اختصاص وقت به آنها شود.

 اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند
 
نرفتن به دنبال سرگرمی مورد علاقه

رفتن به دنبال علایق وقت تو را هدر نمی دهد، بلکه تو را خوشبخت تر می کند. چیزهای جدیدی را که دوست داری انجام بدهی به دنبالشان برو و بیاموز. آن ها به زندگی تو رنگ می دهند و زندگی تو را پویاتر و زیباتر می کنند.
  
اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند 
 
درگیری و مشاجره کردن با دیگران

با بالا رفتن سن و پخته تر شدن شخصیت و کاهش هیجانات ورفتارهای عجولانه، مشاجرات خود با دیگران را به یادخواهی آورد و از کارهایی که می کردی تعجب خواهی نمود.
 
اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند 
 
 نصیحت ناپذیر بودن و لجاجت در مواجهه با نصایح

ممکن است گاهی در جوانی لجاجت های بدون منطقی داشته باشیم. وقتی زمان بگذرد از این که به نصیحت والدینتان توجه نکردید پشیمان خواهید شد، زیرا خواهید فهمید درست ترین کاری که باید انجام می دادید، همانی بود که پدر و مادرتان به شما می گفتند اما دم گرم آنها بر آهن سرد شما اثر نمی کرد.
 
اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند 
 
نگرانی های دائمی از قضاوت های دیگران

تحقیقات نشان می دهد که جوانان بیش از دیگر افراد نسبت به قضاوت دیگران در رابطه با خودشان حساس هستند، هر چقدر سن بالاتر برود اعتماد به نفس بیشتر می شود و نگاه دیگران برایتان اهمیتی نخواهد داشت.
 
اشتباهات جوانی که در پیری پشیمانی می آورند 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
12
عالی بود ممنون، به این موارد باید مورد دوستان ناباب را هم افزود
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
4
حوان در ایینه بیندو بیردر خشت خام .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
آنچه جوان در آیینه نبیند پیر در خشت خام بیند.
ناشناس
| |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
ای بابا!
آنچه در آینه جوان بیند
پیر در خشت خام آن بیند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
0
3
بنده که الان به 50سالگی و پیری رسیده ام دقیقا به همین نتیجه رسیده ام خصوصا مورد آخری یعنی ترس از قضاوت دیگران که باعث شد همیشه محطاط باشم و از هیچ چیز بخاطر اینکه آبرویم نرود لذت نبرم و از همه بدتر خانواده ام را نیز زجر داده ام
پاسخ ها
حسن
| |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
بنده که الان به 50سالگی و پیری رسیده ام . این جمله ات نشان میدهد که هنوز هم اعتماد به نفس نداری. ۵۰ سالگی پیری نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار