8 نمونه از گران ترین و عجیب ترین غذاهای جهان+عكس
کد خبر: ۶۷۶۹۸
تاریخ انتشار: 2017 March 18    -    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
همه ما می دانیم که در زندگی امروزی اجناس و کالا هایی وجود دارند که قیمت شان بسیار زیاد است و هر کسی توانایی خرید آن ها را ندارد. خانه های چند هزار متری، ماشین های چند میلیارد تومانی و حتی لباس های چند میلیونی، مواردی هستند که در رابطه با آن ها موضوعاتی شنیده می شود. اما کالای دیگری نیز وجود دارد که می تواند بسته با مکان و موقعیت، قیمت سرسام آوری داشته باشد.

ما در این مقاله قصد داریم ۸ غذا با قیمت گران و هزینه سرسام آور را به شما معرفی کنیم. برای درست کردن آن ها هر چیزی از جمله طلا و خاویار مورد استفاده قرار گرفته و تنها افراد بسیار متمول می توانند چنین خوراکی هایی را نوش جان کنند. تا پایان مقاله همراه باشید تا با آن ها آشنا گردید.

۱- تاکوی ۹۵ میلیون تومانی

8 نمونه از گران ترین و عجیب ترین غذاهای جهان

یک هتل مکزیکی تصمیم گرفته چنین وعده غذایی گران قیمتی را عرضه نماید. تاکویی که در «Grand Velas Los Cabos» سرو می شود، با گوشت گاو ژاپنی، خاویار، ورقه های طلا، تکه های خرچنگ، قارچ دنبلان و پنیر درست می گردد. سالسا همراه با نوعی قهوه خاص نیز در کنار غذا وجود دارد. چنین وعده ای برای شما ۹۵ میلیون تومان خرج خواهد داشت.

خوان لسریو آلکالا پشت سر درست کردن چنین غذای عجیب و غریبی است. تاکوی یاد شده اکنون در رستوران هتل فریدا سرو می گردد.
 


۲- سوشی هفت میلیون و پانصد هزار تومانی

8 نمونه از گران ترین و عجیب ترین غذاهای جهان

«آنخلیتو آرانتا جونیور» آشپز فیلیپینی، با غذای ۵ قسمتی و ویژه خود سوشی را متحول کرده است. وی برای درست کردن سوشی، از ماهی سالمون صورتی گران قیمت نروژی همراه با جگر چرب (نوعی غذای تجملاتی) استفاده کرده و برای پیچاندن رول ها ورقه های طلای ۲۴ عیار را مورد استفاده قرار داده است.

روی هر پنج رول یک مروارید پالاوان قرار گرفته و الماس های ۲۰ قیراتی آفریقایی نیز به چشم می خورند. تمام موارد ذکر شده باعث می شود که گران ترین سوشی جهان شکل بگیرد.
 


۳- همبرگر ۱۹ میلیون تومانی

8 نمونه از گران ترین و عجیب ترین غذاهای جهان

«فلار همبرگر ۵۰۰۰» نام گران ترین همبرگر دنیاست. آشپزی به نام «هوبرت کلر» در لاس وگاس آن را ساخته و شما برای نوش جان کردن آن باید ۱۹ میلیون تومان هزینه کنید. وی برای درست نمودن آن از گوشت گاو ژاپنی «Wagyu» که کیلویی ۸۴۰ هزار تومان است استفاده نموده. جگر چرب نیز در کنار آن دیده می شود. ترکیبی از چربی گوشت اردک همراه با کره نیز برای مالیدن روی قارچ های گران قیمت دنبلان درست شده است.

وی تمام مواد را لای نان شیرین قرار داده و ساندویچ را به مشتریان عرضه می کند. او تا به حال موفق شده ۲۸ عدد از همبرگرهایش را به فروش برساند.
 


۴- رامِن ۶۸۴ هزار تومانی

8 نمونه از گران ترین و عجیب ترین غذاهای جهان

یک رستوران ژاپنی در منهتن نیویورک، «رامِن» (غذای سنتی ژاپن) را با رگه های طلا عرضه می کند. مشتریان با پول نقد زیاد می توانند همراه با رشته خود مجموعه ای از مواد با کیفیت را نوش جان کنند. رگه های طلا، گوشت گاو واگویا و قارچ های دمبلان، از جمله ترکیبات رامِن اشرافی هستند. همچنین شما می توانید چوب های غذای اختصاصی خودتان را داشته باشید.
 


۵- هات داگ ۶۴۲ هزار تومانی

8 نمونه از گران ترین و عجیب ترین غذاهای جهان

جالب اینجاست که ساندویچ هات داگ گران قیمت در یک رستوران سیار ژاپنی در واشنگتن عرضه می شود. تمام ساندویچ های این مکان برای سفارش آماده هستند، اما اگر بخواهید این یکی را نوش جان کنید، باید سفارش خود را از دو هفته قبل ثبت نمایید.

در ساخت این هات داگ مواد خوشمزه ای به کار رفته است. نان شیرین همراه با پنیر دودی و هات داگ «bratwurst»، گوشت گاو واگویا، جگر چرب، قارچ های دنبلان و خاویار، در ساندویچ یاد شده به چشم می خورند. علی رغم قیمت بالای هات داگ، تمام پول ناشی از فروش آن به صلیب سرخ آمریکا اهدا می گردد.
 


۶- دسر ۹۵ میلیون تومانی

8 نمونه از گران ترین و عجیب ترین غذاهای جهان

دسر شکلاتی رستوران «سرنتیپیتی ۳» که در منهتن قرار دارد، در یک جام کریستال همراه با طلای ۱۸ عیار و بازوبند الماس عرضه می گردد و با طلای ۲۳ عیار خوراکی تزئین شده است. برای ساخت دسر از ۱۴ شکلات کمیاب و ناشناخته از آفریقا و آمریکای جنوبی استفاده شده و در آن شیر، خامه و قارچ های دنبلان «La Madeline» به چشم می خورند. ۵ گرم طلای ۲۴ عیار اضافی نیز بالای آن ریخته می شود.

قاشقی که برای نوش جان کردن دسر در اختیار شما قرار می گیرد نیز ۵۳ میلیون تومان ارزش دارد.
 


۷- املت سه میلیون و هشتصد هزار تومانی

8 نمونه از گران ترین و عجیب ترین غذاهای جهان

این املت اسپانیایی، مقداری خرچنگ و ۲۸۰ گرم خاویار را درون خود جای داده است. رستورانی که این خوراکی گران قیمت را عرضه می کند، در سالن زنگی قرار داده که هر موقع یک مشتری این بشقاب دارای ۳ هزار کالری متشکل از ۶ عدد تخم مرغ، گوشت خرچنگ و خاویار را سفارش داد، به صدا در می آید. اگر میزان خاویار را به ۳ گرم کاهش دهید، قیمت املت به ۳۸۰ هزار تومان خواهد رسید.
 


۸- پیتزای ۴۶ میلیون تومانی

8 نمونه از گران ترین و عجیب ترین غذاهای جهان

جالب اینجاست که پیتزای ۴۶ میلیون تومانی چندان هم بزرگ نیست و تنها ۲۰ سانتیمتر قطر دارد، اما ویژگی های آن بسیار خاص جلوه می کند.

آشپزی به نام «رناتو ویولا» این پیتزای عجیب و غریب را در سه روز درست می کند. برای ساخت خمیر آن، از آرد بسیار مرغوب ارگانیک استفاده شده است. در پیتزا نمک صورتی استرالیا، موزارلای بوفالو، چهار نوع خاویار، میگوهای قرمز، خرچنگ خاردار و نوعی میگوی دیگر دیده می شود. نوشیدنی های سرو شده در کنار آن نیز بسیار گران قیمت هستند.
 
روزياتو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار