بلیعده شدن یک کفتار توسط مار پیتون
کد خبر: ۶۷۶۲۸
تاریخ انتشار: 2017 March 18    -    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
صحنه‌ای از راز بقا؛
آقای کوالسکی (Kowalski) به نشنال ژئوگرافیک گفت: به خاطر شکار و بلیعیدن این کفتار، باید بگویم که این مار پیتون صخره‌ای واقعاً تمام عیار عمل کرده است.

بلیعده شدن یک کفتار توسط مار پیتون اختصاصی «تابناک باتو» ؛ طبیعت مادر، بی رحم و خشن است. چندی قبل، یک توریست با صحنه‌ای عجیب در کشور کنیا مواجه شد. صحنه‌ای که در آن یک مار پیتون صخره‌ای چهار متری، در حال بلعیدن یک کفتار 70 کیلوگرمی است. این صحنه به شدت وحشیانه به نظر می رسد.

طبق گفته‌ی نشنال ژئوگرافیک؛ یوس باکر (Jos Bakker)، یک طراح وب اهل کشور هلند، در هنگام گردش در پارک منابع ملی ماسای مارا (Masai Mara National Reserve)، متوجه یک مار بزرگ می‌شود و راهنمای تور این گردشگر، این مسئله را به محققان محلی در کمپ فیسی (Fisi Camp) اطلاع می‌دهد. کمپ فیسی، سایت تحقیقاتی پروفسور جانورشناس خانم کای هولکمپ (Kay Holekamp) از دانشگاه ایالتی میشیگان است.

محققان در ابتدای امر تردید داشتند که یک مار پیتون بتواند طعمه‌ای به بزرگی یک کفتار را ببلعد، اما ... .

آقای کوالسکی (Kowalski) به نشنال ژئوگرافیک گفت: به خاطر شکار و بلیعیدن این کفتار، باید بگویم که این مار پیتون صخره‌ای واقعاً تمام عیار عمل کرده است. اگر این مار نمی توانست به سرعت حمله کند و به دور قفسه‌ی سینه‌ی این کفتار بپیچد و به سمت سر این حیوان برود، کفتار می توانست به راحتی، جمجمه‌ی این مار پیتون خُرد کند.

مار‌های پیتون صخره‌ای می توانند به طول حدود 8 متر و به وزن حدود 90 کیلوگرم برسند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار