7 قدم برای درمان بورسیت (التهاب بورس) لگن
کد خبر: ۶۷۵۸۳
تاریخ انتشار: 2017 March 18    -    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
رهایی از درد شایع لگن؛
داروهای ضد التهابی [مانند مورتین (Motrin)، آلو (Aleve)، ناپروسین (Naprosyn) و ...] به کنترل التهاب مرتبط با بورسیت لگن کمک می کند. این داروها علاوه بر تسکین درد، برای کاهش التهاب نیز مفید هستند.

7 قدم برای درمان بورسیت (التهاب بورس) لگن  اختصاصی «تابناک باتو» ؛ بهترین درمان برای بورسیت (التهاب بورس) لگن و یا هر شکل از بورسیت با هدف کنترل التهاب ایجاد شده در این محل در نظر گرفته می شود. مانند هر برنامه‌ی درمانی دیگر، همیشه قبل از شروع یک برنامه درمانی خاص با پزشک خود مشورت کنید. درمان‌های کلی برای بورسیت لگن عبارتند از:

استراحت

استراحت به این معناست که در یک دوره‌ی زمانی در هیچ یک از ورزش‌ها یا فعالیت‌هایی که علائم شما را تشدید می کنند، شرکت نکنید. به عنوان یک قاعده‌ی کلی، باید از هر فعالیتی که باعث ایجاد التهاب در بورس لگن می شود، اجتناب کرد. انجام چنین فعالیت‌هایی فقط به التهاب بورس لگن کمک می کند.

7 قدم برای درمان بورسیت (التهاب بورس) لگن

داروهای ضد التهابی

داروهای ضد التهابی [مانند مورتین (Motrin)، آلو (Aleve)، ناپروسین (Naprosyn) و ...] به کنترل التهاب مرتبط با بورسیت لگن کمک می کند. این داروها علاوه بر تسکین درد، برای کاهش التهاب نیز مفید هستند.

استفاده از یخ روی محل آسیب

استفاده از یخ در محل بورسیت لگن، علی الخصوص پس از ورزش و فعالیت بدنی، اغلب برای کاهش علایم سودمند است. یخ می تواند باعث کاهش التهاب و تحریک جریان خون در محل آسیب شود.

تخلیه مایع از داخل بورس لگن

در برخی بیماران که مقدار قابل توجهی از مایع در محل بورس لگن آنها تجمع کرده است، می توان با استفاده از یک سوزن به تخیله‌ی مایع بورس لگن اقدام کرد. البته تخلیه مایع در موارد بورسیت لگن به ندرت انجام می شود اما در صورت انجام، این درمان می تواند با تزریق کورتیزون همراه شود.

تزریق کورتیزون

در برخی از بیماران دارای درد، ممکن است نسبت به تزریق کورتیزون به محل بورس لگن اقدام شود. تزریق کورتیزون به دلیل ویژگی‌های تشخیصی و درمانی، سودمند است. در مواردی که بورسیت لگن، جزو یکی از چندین تشخیص پزشکی در نظر گرفته شده باشد، تزریق کورتیزون با هدف مشاهده‌ی میزان تاثیرگذاری در کاهش علایم، کمک کننده است.

به محض اینکه نشانه های اولیه تحت کنترل قرار گرفت، برخی از تمرینات کششی و تقویتی فیزیوتراپی می تواند مفید واقع شوند.

حرکات کششی

اغلب بیماران به ویژه بیماران دچار سندروم ایلیوتیبیال باند، با انجام حرکات کششی و کشش عضلات و تاندون های بیرونی لگن، تسکین می یابند. وضعیت بهتر عضله و تاندون باعث راحتی بیشتر در حرکت می شود و از ایجاد بورسیت لگن جلوگیری می کند. توجه ویژه به تکنیک های کششی مناسب، دارای اهمیت است.

فیزیوتراپی (ورزش درمانی)

ورزش درمانی و فیزیوتراپی را می توان به عنوان یک درمان مکمل مفید برای بیماران دچار بورسیت لگن در نظر گرفت. فیزیوتراپیست ها نه تنها می توانند یک برنامه‎ی ورزشی و کششی مفید را تدارک ببینند بلکه می توانند از روش‌های سودمندی همچون اولتراساند (ultrasound) یا همان فراصوت درمانی بهره بگیرند.

آیا عمل جراحی همیشه برای درمان بورسیت لگن ضروری است؟

عمل جراحی برای بورسیت لگن به ندرت لازم می شود و اغلب بیمارانی که درمان خود را به طور منظم و مرتب پیگیری می کنند، پس از گذشت شش هفته بهبود می یابند. اغلب بیمارانی که قبل از فروکش کردن التهاب، ورزش و فعالیت های مضر را ادامه می دهند، با بازگشت علائم روبرو خواهند شد. همچنین بیمارانی که ورزش و فعالیت بدنی را در همان ابتدای امر با شدت زیاد آغاز می کنند، باز هم ممکن است با بازگشت علایم مواجه شوند.

در معدود مواردی که عمل جراحی اجتناب ناپذیر است، عمل جراحی یا از طریق یک شکاف کوچک و یا گاه، جراحی با روش آرتروسکوپی صورت می گیرد و با هر دوی این روش ها، بروس به سادگی برداشته می شود. به این عمل جراحی، بورسکتومی گفته می شود و بیمار نیز می تواند فعالیت های خود را پس از عمل جراحی از سر بگیرد. این عمل جراحی جزو جراحی‌های سرپایی به شمار می آید و عصا یا چوب‌دست فقط چند روز پس از عمل مورد نیاز بیمار است.

این نوع از عمل جراحی، پیچیدگی‌ها و عوارض کمی دارد. شایع‌ترین عوارض و پیچیدگی‌ها مربوط به عوارض داروهای بی‌هوشی و عفونت می باشند.

نویسنده: دکتر جاناتان کلوئت (Jonathan Cluett)

مترجم: وحید کوکبی حمیدپور

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار