پیام کدهای مرموز دریاچه سنیگوالوتان چیست؟
کد خبر: ۶۷۵۷۴
تاریخ انتشار: 2017 March 17    -    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
ساکنان دینگوتلیر جنوب غربی ایسلند پس از بیدار شدن، الگوهای کد مانند عجیبی چیزی شبیه حروف هیروگلیف را در حوالی دریاچه سنیگوالوتان کشف کردند. این کدهای عجیب که مردم و مقامات شهر را مبهوت کرده، به نظر به‌صورت طبیعی پدید نیامده‌اند!
 
پیام کدهای مرموز دریاچه سنیگوالوتان چیست؟

مقامات محلی شهر و  پارک ملی دینگوتلیر، عکس‌های از این کدهای مرموز را بر روی صفحه فیسبوک پارک ملی ارسال کردند و اشاره کردند، الگوهایی شبیه به این پیش‌ازاین هرگز در دریاچه سنیگوالوتان دیده نشده بود. در عکس‌ زیر می‌توانید، از زوایایی دیگر این پدیده غیرمعمول را مشاهده کنید.

پیام کدهای مرموز دریاچه سنیگوالوتان چیست؟

اما آیا این علائم یک نوع کد مرموز هستند؟ یا نوعی از حلقه‌های کشت‌زار البته به سبک ایسلندی؟ آیا پیامی در این الگوها گنجانده‌شده که باید کشف رمز شود؟

هرچند این الگوها به نحو ترسناکی غیرطبیعی به نظر می‌رسند، به‌گونه‌ای که گویی طراحی هوشمند آن‌ها را نگاشته است، اما مسئله خیلی ترسناکی در میان نیست. درواقع به نظر می‌رسد، این علائم مانند پدیده طبیعی باشند که "درهم‌رفتگی انگشتی” نام دارد. درهم‌رفتگی انگشتی زمانی رخ می‌دهد که دو صفحه یخی همگرا به سمت یکدیگر حرکت کنند و یکی از صفحات بر روی صفحه دیگر قرار گیرد. می‌توانید در عکس زیر، نحوه شکل‌گیری این پدیده را مشاهده کنید.

پیام کدهای مرموز دریاچه سنیگوالوتان چیست؟

پدیده درهم‌رفتگی انگشتی می‌تواند به دلایل مختلفی همچون انجماد آب، آب‌نمک و آب شیرین باهم شکل گیرد، همچنین این پدیده به دلیل ضخامت و سن صفحات یخی هم رخ می‌دهد. اما در دریاچه سنیگوالوتان که بزرگ‌ترین منبع آب شیرین در ایسلند است، این پدیده تاکنون مشاهده نشده بود.

اگرچه هنوز درهم‌رفتگی انگشتی به‌عنوان دلیل اصلی شکل‌گیری این کدهای مرموز تائید نشده است و اینکه شرایط کنونی دریاچه سنیگوالوتان برای شکل‌گیری این پدیده مناسب نیست، اما هنوز فرضیه اصلی کارشناسان برای توضیح این پدیده است.

حتی باوجود در نظر گرفتن درهم‌رفتگی انگشتی بازهم جای سؤال است که چرا این پدیده در این زمان و درجایی که پیش‌ازاین هرگز مشاهده نشده، رخ‌داده است. مقامات پارک ملی دینگوتلیر، در صفحه فیسبوک پارک ملی توضیحاتی داده‌اند: ” دریاچه سنیگوالوتان اوایل ژانویه تا بهار دارای مقادیر زیادی پوشش یخی جامد است. اما در ۱۵ سال گذشته، یخ جامد سطح دریاچه به دلیل افزایش دمای هوا هیچ‌وقت به‌سختی قبل نمی‌شده است. درواقع، در سال‌های قبل تنها شاهد انجماد جزئی یخ‌ها برای دوره‌هایی کوتاه‌تر و متزلزل‌تری بوده‌ایم. "

به‌عبارت‌دیگر، ممکن است، پیام کدهای مرموز دریاچه سنیگوالوتان، تغییرات آب و هوایی باشد. چنین پدیده‌ای پیش‌ازاین هرگز در این دریاچه سنیگوالوتان روی نداده بود، به دلیل اینکه شرایط محیطی دریاچه سنیگوالوتان در سال جاری از حالت عادی کاملا منحرف شده، چنین پدیده‌ای رخ‌داده است. این نشان می‌دهد، حتی پدیده‌های طبیعی هم می‌توانند دلایلی غیرطبیعی داشته باشند و یا حتی گاهی حاوی پیامی نگران‌کننده باشند.
 
تكرا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار