روش تهیه‌ی تارت‌های میوه‌ای
کد خبر: ۶۷۵۱۴
تاریخ انتشار: 2017 March 19    -    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
امروز تصمیم داریم شما را با شیوه‌ی پخت تارت میوه‌ای آشنا کنیم. شیرینی خوشمزه‌ای که می‌توانید با کمک آن، از میهمانان عید خود پذیرایی کنید. با ما همراه باشید.
روش تهیه‌ی تارت‌های میوه‌ای
 
«اختصاصی تابناک باتو»امروز تصمیم داریم شما را با شیوه‌ی پخت تارت میوه‌ای آشنا کنیم. شیرینی خوشمزه‌ای که می‌توانید با کمک آن، از میهمانان عید خود پذیرایی کنید. با ما همراه باشید.

روش تهیه‌ی تارت‌های میوه‌ای

مواد لازم:

شکر: نصف پیمانه
کره (به دمای اتاق رسیده باشد): نصف پیمانه
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
تخم مرغ: یک عدد
آرد الک شده: 1 پیمانه
کرم کاستارد*: به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا کره را در ظرفی ریخته، شکر را به آن اضافه و خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند. سپس وانیل و تخم مرغ را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم. پس از آن آرد الک شده را اضافه می‌کنیم. مواد را خوب با دست ورز می‌دهیم تا کاملا یکدست شوند.

خمیر به دست آمده را داخل کیسه قرار داده و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار می‌دهیم. قالب‌های مخصوص تارت را با چرب کرده و از خمیر داخل آن‌ها می‌ریزیم. سپس در فر قرار می‌دهیم.

پس از پخته شدن، کرم کاستارد را روی تارت ریخته و با میوه‌های مختلف تزیین می‌کنیم.

*مواد لازم برای تهیه کرم کاستارد:

وانیل: نصف قاشق چایخوری
نشاسته‌ی ذرت: سه قاشق سوپخوری
زرده‌ی تخم مرغ: دو عدد
شکر: نصف پیمانه
شیر: دو پیمانه

طرز تهیه:

ابتدا شیر را با شکر به خوبی مخلوط کنید تا شکر حل شود. مقداری از شیر را روی نشاسته ریخته و خوب هم بزنید تا رقیق شود. کم کم مقدار بیشتری شیر به نشاسته اضافه کنید و در آخر آن را با مخلوط شیر و شکر خوب مخلوط کنید تا یکنواخت شوند. زرده‌ی تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد افزوده و با هم زن خوب بزنید. مواد آماده شده را روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شده و به غلظت ماست خامه‌ای برسد. وقتی کرم غلیظ شد، وانیل را به آن اضافه کنید.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منابع: sooran و fatafeat

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار