ویدئویی جالب از چلاندن حوله خیس در فضا!
کد خبر: ۶۷۴۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 March 16    -    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
آقای هادفیلد در این ویدئو، یک حوله‌ی خیس را در ایستگاه فضایی بین المللی می‌چلاند تا به ما نشان دهد که رفتار آب اصلاً شبیه به چیزی نیست که ما روی زمین مشاهده می کنیم.

ویدئویی جالب از چلاندن حوله خیس در فضا! اختصاصی «تابناک باتو» ؛ الون ماسک یا بهتر بگوییم ایلان ماسک بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) امیدوار است تا بتواند یک میلیون نفر را به مریخ ببرد. پس بهتر است که از همین حالا آمادگی های لازم را برای زندگی در شرایط خاص فضا، کسب کنیم.

خوشبختانه، فضانوردانی مانند کریس هادفیلد (Chris Hadfield) بخشی از اوقات فضایی خود را وقف آموزش زندگی در محیطی با نیروی جاذبه‌ی صفر به مردم می کنند. آقای هادفیلد در این ویدئو، یک حوله‌ی خیس را در ایستگاه فضایی بین المللی می‌چلاند تا به ما نشان دهد که رفتار آب اصلاً شبیه به چیزی نیست که ما روی زمین مشاهده می کنیم.

مایع درون حوله به علت کشش سطحی از درون حوله خارج می‌شود ولی به بیرون ریخته نمی‌شود و در واقع به سطح حوله می چسبد و دستان آقای هادفیلد را شبیه به ژله می کند. اگر به دانستن شرایط جاذبه‌ی صفر در فضا علاقه‌مند هستید، تماشای ویدئوی آقای هادفیلد را از دست ندهید.

البته برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید نگاهی به کتاب تصویری آقای هادفیلد با نام "شما در این نقطه هستید: جهانی با فاصله‌ی 92 دقیقه: عکس هایی از ایستگاه فضایی بین المللی" (You Are Here: Around the World in 92 Minutes: Photographs from the International Space Station) بیندازید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
1
0
دو اشتباه در گزارش: اول اینکه بر خلاف چیزی که در گزارش تداعی میشه؛ هر چند جاذبه در مسیر رفت و برگشت از زمین به مریخ و بالعکس-همینطور به هر سیاره دیگر-صفراست ولی در مریخ و هیچ جرم آسمانی دیگری صفر نیست، گر چه میزان آن بستگی به جرم اون سیاره یا جسم فضائی داره. دوم: «جهانی به فاصله 92 دقیقه» ترجمه غلطیه که صحیحش هست: «دور دنیا در 92 دقیقه».
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار