آدم های عادی با اکتشافات تاریخی بزرگ!
کد خبر: ۶۷۳۱۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 March 15    -    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
آثار تاریخی مهم که تصادفی کشف شدند!
روه های باستان شناسی و دانشمندان همواره در جستجوی سرنخ هایی برای شناخت تاریخ هستند، آنها تونل ها و زمین ها را می کاوند و همه گزینه های ممکن را درمی نوردند، اما همیشه همه اکتشافات به دست آنها انجام نمی شود.
آدمهای عادی با اکتشافات تاریخی بزرگ!   اختصاصی «تابناک باتو»؛ گروه های باستان شناسی و دانشمندان همواره در جستجوی سرنخ هایی برای شناخت تاریخ هستند، آنها تونل ها و زمین ها را می کاوند و همه گزینه های ممکن را درمی نوردند، اما همیشه همه اکتشافات به دست آنها انجام نمی شود.

در بسیاری از موارد آدم های عادی هستند که این اکتشافات را تصادفی کشف کرده و به علم تاریخ خدمت بزرگی می کنند.

در این گزارش با چند نمونه از اکتشافات تاریخی مهم که آدم های عادی و بدون هیچ برنامه قبلی انجام داده اند، آشنا خواهید شد.

مقبره توت عنخ آمون
 
آدمهای عادی با اکتشافات تاریخی بزرگ! 

هوآرد کارتر سال های زیادی را برای کشف مقبره ی توت عنخ آمون صرف کرد و سرانجام در سال 1923 این کار مهم و تاریخی را انجام داد. با این حال، اگر یک کارگر جوان که وظیفه آب آوردن برای گروه باستان شناسی را داشت در آنجا نبود، نمی توانست به چنین کشف تاریخی بزرگی برسد. وقتی آن کارگر با چوب در حال کشیدن نقاشی روی شن ها بود، ناگهان به چیزی برخورد. او موضوع را به کارتر اطلاع داد. آنها در 22 روز حفاری به در قفل شده رسیدند. پشت آن در مقبره طلای توت عنخ آمون وجود داشت.

کشف شهر زیر زمینی
 
آدمهای عادی با اکتشافات تاریخی بزرگ!

در سال 1963 میلادی یک مرد ترک در حال ترمیم خانه اش بود. او در کنار دیوار قدیمی خانه اش، یک اتاق مخفی پنهان پیدا کرد و تصمیم گرفت آن را حفر کند. اتاق به یک تونل منتهی می شد که به درون یک شهر زیر زمینی می رسید. این شهر که «درین کویو» نام داشت، یکی از عجایب دوران باستان است که قدمت آن به 12 تا 15 قبل از میلاد بازمی گردد.

سنگ رَشید (سنگ روزتا)
 
 آدمهای عادی با اکتشافات تاریخی بزرگ!

در سال 1799 میلادی، ارتش فرانسه به مصر لشکرکشی کرد. سربازان در مسیر حرکت خود به شهر «الرشید» بودند. آنها قصد داشتند یک قلعه بسازند. در طول کند و کاو یکی از سربازان سنگی را که قرار بود از آن برای ساخت قلعه استفاده کنند را پیدا کرد. این سنگ که روی آن نوشته های عجیب و غریبی به چشم می خورد توجه سرباز را به خود جلب کرد. سرانجام یک دانشمند فرانسوی به نام (ژان فرانسوا شامپولیون) به رمزگشایی از سنگ پرداخت و آن را به دو متن یونانی و هیروگلیفی نزدیک دید.
 
آدمهای عادی با اکتشافات تاریخی بزرگ! 

تاریخ سنگ به سال 196 قبل از میلاد بازمی گشت، و حاوی طغرای سلطنتی بطلمیوس پنجم بود و به دلیل این که سنگ در روستایی به نام الرشید در انگلیسی Rosseta کشف شد به سنگ رشید یا سنگ روزتا معروف شد. سنگ روزتا بخشی از ستون سنگی متعلق به دوران بطلمیوسی است که بر روی آن سه ترجمه از یک متن کنده کاری شده وجود دارد.

باغ های معبد أبیدوس
 
 آدمهای عادی با اکتشافات تاریخی بزرگ!

یک دختر انگلیسی به نام دوروتی ایدی وقتی فقط سه سال داشت از پله های خانه به پایین می افتد و این اتفاق زندگی او را تغییر می دهد. او خواب ها و رویاهای عجیبی می بیند، ستون های یزرگ و بلندی که هیچ وقت شبیه آن را ندیده بود. او در پنج سالگی همراه والدینش به موزه مصری می رود، دوروتی بر این باور بود که قبلا در معبد ستی محل عبادت اوزیریس به عنوان کاهن زندگی کرده است. او توانست بر اساس خواب هایش باغ های معبد أبیدوس را کشف کند.

ویلای رومی

یک مرد ایتالیایی به طرز باور نکردنی ویلای رومی را کشف کرد. او در حال گذراندن وقت خود در گوگل ارث و دیدن نمای خانه اش از فضا بود که تصویر بیضی شکل عجیبی توجه او را به خود جلب کرد.

 آدمهای عادی با اکتشافات تاریخی بزرگ!
 
او تصاویر را بر صفحه وبلاگش منتشر نمود. همین امر دانشمندان را به بررسی و پژوهش درباره این منطقه ترغیب کرد. آنها یک ویلای متعلق به روم باستان را در حیاط خانه مرد ایتالیایی پیدا کردند.
 
آدمهای عادی با اکتشافات تاریخی بزرگ!
 
طلای مهر و موم
 
آدمهای عادی با اکتشافات تاریخی بزرگ! 

در سال 1784 میلادی یک کشاورز ژاپنی در حال حفر یک چاه بود. او در میان سنگ ها یک شی ء براق پیدا کرد و آن را به نزد کارشناس محلی برد. تحقیقات نشان داد که این مهر طلا یک هدیه افسانه ای از طرف امپراتور هان Guangwa به فرستاده ی ژاپنی در اولین نشست تاریخی بین چین و ژاپن بوده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
1
72
تو ایران هم پیدا میشه، فقط بعدش سر از کلکسیونهای خصوصی در میاد و تا سالها کسی از اونها خبر نداره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
1
26
درست میگین .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
0
38
در خارج وقتی پیدا می شه، یابنده ی آن مالک محسوب می شود و بدون هیچ نگرانی جهت بهره برداری از منافع آن، اطلاع رسانی می کند. در ایران ؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
برادر من خارج رو نمیدونم چطوریه ولی در ایران یارو اگه برش داره قاچاقچی میشه و اعدااااااااااااممممممم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار