رازهايي که در مورد گوشي‌هاي ضد آب نمي‌دانيد
کد خبر: ۶۷۲
تاریخ انتشار: 2015 May 19    -    ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
توليد گوشي‌هاي ضدآب، عرصه رقابت جديدي براي کمپاني‌هاي گوشي‌ساز به وجود آورد و اين موضوع که زماني شاخص برتري برخي پرچمداران بود...

توليد گوشي‌هاي ضدآب، عرصه رقابت جديدي براي کمپاني‌هاي گوشي‌ساز به وجود آورد و اين موضوع که زماني شاخص برتري برخي پرچمداران بود، امروزه حتي به گوشي‌هاي ميان‌رده‌ نيز سرايت کرده و شرکت‌ها براي جلب توجه مصرف‌کنندگان اين بخش از بازار نيز فکرهايي در سر دارند.

اما به واقع ضد آب بودن يک گوشي چه امکاني را به کاربر مي‌دهد، يا به‌عبارتي آيا ضد آب بودن يک گوشي، فاکتوري است که در هنگام خريد بايد به‌عنوان يک مزيت بزرگ در نظر گرفته شود و اساسا مفهوم ضد آب بودن در دنياي گوشي‌ها به چه معناست؟

معمولا ميزان مقاومت گوشي‌هاي هوشمند در برابر آب و گرد‌وغبار با رتبه‌بندي IP سنجيده مي‌شود. IP مخفف Ingress Protection به‌معناي محافظت در برابر نفوذ است که هم نفوذ آب و هم گرد‌وغبار را شامل مي‌شود و همواره 2عدد در کنار آن به چشم مي‌آيد. به‌عنوان مثال يک گوشي با IP68 مي‌تواند حداکثر تا عمق 5/1 متري و به مدت 30 دقيقه در آب شيرين دوام بياورد و گوشي ديگر با IP67 حداکثر عمق يك متري و مدت 30 دقيقه را تحمل مي‌کند. پس هرچه IP عدد بيشتري را نشان دهد به همان نسبت ميزان مقاومت گوشي نيز در برابر آب و گردوغبار افزايش مي‌يابد. البته در هنگام استفاده از اين گوشي‌ها در آب بايد از بسته بودن درپوش‌ها اطمينان حاصل شود و نيز از به‌کار بردن آنها در آب شور مثل آب دريا خودداري شود. گوشي‌هاي ضد آب در برابر نوشيدني‌هاي ديگر نظير شربت‌ها و نوشابه‌ها آسيب‌پذير هستند و هر سيال ديگري جز آب شيرين، آن‌هم در حد دماي محيط مي‌تواند به آنها آسيب برساند. امکان ديگري که با اين گوشي‌ها در اختيار کاربر قرار مي‌گيرد، استفاده از گوشي با دستان خيس و يا زير باران است؛ بنابراين اگر در مناطقي زندگي مي‌کنيد که از نعمت بارش باران بهره کافي داريد ديگر نگران خشک کردن دست‌هايتان نباشيد. همچنين در مشاغلي که همواره خطر افتادن گوشي در آب وجود دارد يا در مناطق مرطوب، گوشي ضد آب کارايي دارد.

با توجه به اينکه هزينه بيشتري براي توليد گوشي‌هاي ضد آب صرف مي‌شود و در نتيجه آنها با قيمت گران‌تري به بازار عرضه مي‌شوند، بنابراين قبل از خريد گوشي‌هاي هوشمند ضد آب به کارايي آنها در زندگي خود توجه کنيد. البته لازم نيست در انتخاب آنها سختگيري زيادي به خرج دهيد، شايد براي شما مثلا علاقه به گوش دادن به موسيقي در حمام يا استخر هم مي‌تواند دليل خوبي براي انتخاب اين گوشي‌ها باشد.

با اين حال اگر سابقه درخشاني در ريختن ليوان چاي يا آب روي گوشي‌هاي قبلي خود داشته‌ايد، فکر کردن به يک گوشي ضد آب کار عاقلانه‌اي است، در غير اين‌صورت مي‌توانيد هزينه‌اي را که صرف ضد آب بودن گوشي هوشمند خود مي‌کنيد به قابليت‌هاي مورد علاقه خود در گوشي‌هاي هوشمند غيرمقاوم در برابر آب اختصاص دهيد!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار