آخرین خبر از زمان توزیع سبد کالا
کد خبر: ۶۷۱۹۹
تاریخ انتشار: 2017 March 13    -    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
سید پرویز فتاح در نشست خبری گفت: برای تمام خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد با وزارت رفاه و دولت هماهنگ کرده‌ایم که یک سبد کالا در همین ایام باقیمانده به عید به این افراد داده شود.

وی ادامه داد: جشن نیکوکاری نیز برپاست که کمک‌های مردمی جمع‌آوری و پس از تفکیک به تناسب خانواده‌ها و سن آنها بینشان توزیع می‌شود و مابقی کمک‌های شب عید همان پرداخت ماهانه و عیدی برابر با مستمری است که باید مدیریت شود.

فتاح گفت: استان‌های تهران، البرز و قم نیز بن فروشگاه‌های رسمی را تهیه کرده‌اند و خارج از مستمری به مددجویان خود می‌دهند. تمام سعی‌مان این است که هدایای مردمی از جشن نیکوکاری شب عید به دست مددجویان و نیازمندان برسد.

رئیس کمیته امداد در رابطه با نداشتن ضامن برای برخی از مددجویان و عدم پرداخت وام به آنها گفت: 80 درصد معرفی‌شدگان موفق به دریافت وام می‌شوند و 20 درصد مابقی اغلب بدهکاری بانکی دارند و متوسط کمتر از 2 درصد مددجویان ما بدحسابی داشته‌اند. آنهایی هم که ضامن ندارند به دنبال این هستیم که از ظرفیت صندوق به عنوان تضمین برایشان استفاده کنیم.

فتاح در مورد واگذاری مسکن مهر به مددجویان گفت: 4 هزار واحد مسکن را امضاء کرده‌ایک که تا پایان سال یا فروردین‌ماه به مددجویان متقاضی داده می‌شود البته شرایطی دارد که باید این مددجویان فاقد مسکن یا بار اولی باشند و وام مسکن مهر به نام این مددجویان می‌شود.

فتاح ادامه داد: همچنین از وزارت مسکن طلبی داشته‌ایم بابت زمینی بوده که به این وزارتخانه داده‌ایم اما پولش را پرداخت نکرده‌اند در نتیجه با پیگیری‌هایی که کردیم توافق شد 10 هزار واحد مسکونی به ما بدهند بنابراین در مجموع 14 هزار واحد شامل حال مددجویان کمیته امداد می‌شود.

وی گفت: لیستی تهیه و به وزارت مسکن داده شده، مشکلی در واگذاری نیست و شاید مددجویان ما تا این لحظه شرایط آن را نداشته باشند.

وی گفت: ما از ورود به حوزه‌های اقتصادی پرهیز داریم چرا که به حیثیت کمیته امداد لطمه می‌زند، ما می‌خواهیم انرژی را برای جلب کمک‌های مردمی، جشن‌ها، اکرام، صدقات و زکات خرج کنیم چون ما را بیشتر موفق می‌کند.

رئیس کمیته امداد در رابطه با انتخابات پیش رو و ورود این سازمان به حوزه انتخاباتی گفت: به شدت مراقبت می‌کنیم که کمیته امداد در جناح‌بندی سیاسی وارد نشود، بارها گفته‌ام این نهاد فرا جناحی، فرامذهبی و فراقومی عمل می‌کند برای اثبات آن سال گذشته وزارت کشور از عملکرد ما راضی بود و گفته که موردی از تخلف نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: سال گذشته 97 نفر از کارمندان ما به دلیل ورود به حوزه انتخاباتی ابلاغ کردیم که برکنار شوند اما با واسطه‌هایی که شد فقط 17 نفر آنها اخراج شد که این یک درس عبرت است و امسال هم بخشنامه‌ای ابلاغ کرده‌ایم که خیلی تند، سختگیرانه و جدی‌تر است.

فتاح تصریح کرد: کمیته امداد در این وادی‌ها وارد نمی‌شود و اجازه نمی‌دهیم از سکو، نام و عواطف امداد و جمعیت تحت پوشش آن کسی استفاده تبلیغاتی و انتخاباتی کند.

وی در رابطه با اینکه نامش در یکی از لیست‌های انتخاباتی آمده، گفت: من اطلاعی از اینکه نامم در لیست‌های انتخاباتی می‌گذارند ندارم و من هم از سایت دیده‌ام. چند بار باید اعلام کنم که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی‌کنم.

فتاح در مورد املاک تاریخی این نهاد گفت: از املاکی که تحویل امداد شده مراقبت داریم و تاکنون از محل معروف نخست‌وزیری یا از سوی رهبری به عنوان پشتوانه نیازمندان امداد این املاک داده شده، مسائل حقوقی خود را دارد که پیگیری می‌کنیم و اگر از طرف شهرداری یا سازمان میراث فرهنگی نامه‌ای به ما داده شود حتماً طبق آن عمل می‌کنیم اما علم غیب نداریم که خانه‌ای قدیمی است و نام تاریخی دارد.

وی گفت: بنابراین هر اقدامی که در رابطه با این خانه‌های قدیمی شده یا مجوز رسمی شهرداری داشته و تذکری بوده رعایت کرده‌ایم.

فتاح در مورد مجتمع اقتصادی گفت: این مجتمع مربوط به مددجویان امداد است، اگر مددجویان ما فرش می‌بافند یکی باید بخرد و انبارداری کند که مجتمع این کار را می‌کند چرا که در این بازار رکود فرش ممدجویان ما چه کنند، اینکه این اقلام فروخته شود یا نه بحث دیگری است اما پول همه بافنده‌ها را ما می‌دهیم.

وی در مورد خانه‌سازی مجتمع نیز گفت: مجتمع زمین‌هایی دارد که به درد مددجویان ما می‌خورد در نتیجه مجتمع بسیاری از این خانه‌ها را در اختیار ما قرار داده و باری از دوش ما بر می‌دارد.

فتاح در مورد وضعیت دفاتر کمیته امداد در خارج از کشور گفت: اکنون در دفاتر ما حضور نیروهای ایرانی در خارج از کشور به عدد صفر نزدیک می‌شود، همه بومی شده‌اند و زمانی که خواسته‌ایم این دفاتر را ببندیم وزارت امور خارجه مدعی است به طوریکه چند مورد بوده که آقای ظریف نامه نوشته یا معاونان وی و گفته‌اند که این دفاتر باری روی دوش ایران نیست چون پولی داده نمی‌شود و از عملکرد ما راضی بوده‌اند اما گاهی این دفاتر به دلایل سیاسی بسته شده در هر صورت ما دفاتر را کند یا متوقف کرده‌ایم و قصد توسعه نداریم.

رئیس کمیته امداد در مورد افرادی که اسناد هویتی ندارند و در مناطق مرزی کشور زندگی می‌کنند، گفت: ما طبق قانون کشور عمل می‌کنیم، هنوز به ما اجازه داده نشده که آنها را تحت پوشش قرار دهیم، شناسایی شده‌اند و خدمات موردی می‌گیرند اما به عنوان مستمری بگیر قلمداد نمی‌شوند، با وزارت کشور بحث‌های مفصلی داشته‌ایم که اگر مصوبه قانونی بیاورند ما مانعی برای پوشش آنها نداریم.

وی در مورد اشتغال و خودکفایی مددجویان گفت: این موضوع بسیار مهم است، امسال توانسته‌ایم 1000 میلیارد تومان از منابع دولتی و از منابع امداد حدود 300 هزار میلیارد تومان جمع‌آوری کنیم و به مددجویان نیازمند وام اشتغال بدهیم، تاکنون 100 هزار فقره وام داده‌ایم و سعی داریم در سال آینده تا 1.5 برابر یعنی تا 150 هزار فقره وام را پرداخت کنیم.

وی گفت: 140 خانواده که از پوشش کمیته خارج می‌شوند 25 درصد آنها از محل اشتغال است که این رقم خوب نیست و می‌خواهیم خروج این افراد از حوزه اشتغال بیش از این باشد.

وی در بحث اعتماد‌سازی مردم گفت: اولین سئوالی که به محض ورود به کمیته پاسخ دادم افزایش اعتماد عمومی بوده است چون دولت‌ها فراز و نشیب دارند اما فرهنگ دینی و قرآنی ما به خیر و احسان تأکید دارد و مردم این را نشان داده‌اند. هرچه ما دقیق عمل کنیم و رفتار شفافانه داشته باشیم میزان اعتماد مردم بیشتر می‌شود.

وی کاهش هزینه‌های امداد، اطلاع‌رسانی و پاسخگویی نسبت به اینکه کمک مردم کجا خرج می‌شود و استفاده از فناوری IT را از مصادیق افزایش اعتماد بین مردم دانست.  
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار