ثبت نام جدید سهام عدالت در «زمان مناسب»!
کد خبر: ۶۷۰۶۹
تاریخ انتشار: 2017 March 12    -    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
بر اساس اعلام مسئولان، مجوز ثبت نام مشمولان جدید سهام عدالت صادر شده است اما زمان مشخصی برای ثبت نام بازماندگان سهام عدالت اعلام نشده است. رئیس سازمان خصوصی سازی گفته است که ثبت نام این افراد در "زمان مناسب" انجام خواهد شد.
 
بعد از راه اندازی سامانه سهام عدالت، برخی از مردم با مراجعه به این سامانه با این پیغام مواجه شدند که "مراجعه کننده گرامی شماره ملی وارد شده در فهرست مشمولین ثبت نام شده سهام عدالت نمی باشد". بسیاری از این افراد که عمدتا از اقشار متوسط و ضعیف جامعه نیز هستند، خواستار بررسی امکان ثبت نام جدید در طرح سهام عدالت شده اند؛ برخی از این افراد پرسنل بخش خصوصی بودند و برخی بازنشسته.
 
گفتنی است به خاطر خلأ بانک های اطلاعاتی قوی در کشور، سهام عدالت نه بر اساس وضعیت درآمدی بلکه به صورت قشری اعطا شد؛ مثلا در یک مرحله مستمری بگیران کمیته امداد، در مرحله دیگر کارمندان و بازنشستگان، روستاییان و عشایر، سپس قالیبافان، خبرنگاران و . . . سهام عدالت دریافت کردند.
 
این در حالی است که ممکن است برخی از روستاییان یا کارمندان دولت از نظر درآمدی در وضعیت بسیار مناسبی باشند و برخی گروه هایی که مشمول نشده اند نیاز به سهام عدالت داشته باشند.در بررسی این موضوع به اینجا رسیدیم که شورای اصل 44 قانون اساسی – متولی موضوع واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی- در مصوبه ای که اخیرا داشته است مصوب کرده که امکان ثبت نام متقاضیان جدید وجود دارد.بیست و یکم آذرماه امسال رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به این مصوبه گفته بود: سازمان خصوصی سازی می تواند این موضوع را بررسی کند و اگر مشمول جدیدی شرایط گرفتن سهام عدالت را دارد این موضوع را به مراجع ذیصلاح پیشنهاد بدهد و بر اساس این مصوبه راه برای شناسایی مشمولین جدید و اعطای سهام عدالت به افراد جدید بسته نیست.
 
به گزارش فارس، پوری حسینی این را هم گفته بود که بر این اساس برای 31 میلیون نفر ایرانی که هنوز در طرح سهام عدالت ثبت‌نام نکرده‌اند در وقت مناسبی به عنوان جامانده‌ها از این طرح، پیشنهاد برای تخصیص سهام صورت خواهد گرفت.این مقام مسئول – و البته سایرین- تاکنون زمان مشخصی برای این موضوع اعلام نکرده اند.
 
سهام عدالت اموات هم معتبر است
 

سوال دیگر مردم در خصوص افرادی است که سهام عدالت گرفته اند اما تا قبل از آزادسازی فوت کرده اند. پوری حسینی در این رابطه گفته است: سهام عدالت این افراد نیز محفوظ باقی می‌ماند و به وراث می‌رسد. 
روزنامه خراسان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار