جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است+عكس
کد خبر: ۶۷۰۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 March 12    -    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
این جزیره کوچک در دریای آدریاتیک در سواحل کرواسی توجه زیادی را به سوی خود جلب کرده است. این جزیره که در مجمع الجزایر سیبنیک قرار دارد، 1.4 کیلومتر مساحت داشته و کاملا با شبکه ای از دیوارهای سنگی خشک پوشیده شده است. هنگامی که از بالا نگاه کنید، جزیره بیضی شکل بالژناک شبیه یک اثرانگشت بزرگ به نظر می رسد.
 
مانند بسیاری دیگر از کشورهای غرب اروپا از جمله انگلستان، ایرلند و اسکاتلند، بسیاری از حومه و سواحل کرواسی را دیوارهای سنگی خشک دربرگرفته است. قدمت این ساخت و سازها به قرن ها پیش بازمی گردد و در طول تاریخ برای مرزبندی زمین های زمین های کشاورزی استفاده می شده است. دیوارها بدون ملاتی که سنگ ها را نگه دارد ساخته می شوند، درعوض سازندگان سنگ ها را با دقت انتخاب می کنند و آن ها را مانند قطعات پازل روی هم می چینند. بیشتر زمین های کرواسی سنگی است، برای کشت این زمین های سخت، کشاورزان با زحمت بسیار سنگ ها را از خاک جدا می کردند و همان ها را برای ساخت این دیوارها در اطراف زمین های هندسی و  گاهی شبکه ای به طول چندین کیلومتر استفاده می کردند.
 
طول این جزیره تنها نیم کیلومتر است اما طول دیوارها 23 کیلومتر است. گذشته از تعریف مرزهای کشاورزی، این دیوارها جلوی بادهای قوی که «بورا» نام دارند را نیز می گیرد و کشاورزی را در این مکان ممکن می کند.
 
جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است! 
 
جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است! 
 
جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است! 
 
جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است! 
 
جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
معرکه ست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار