تکمیل طرح حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی
کد خبر: ۶۷۰۲۹
تاریخ انتشار: 2017 March 12    -    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵
مرحله اول اجرای طرح حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی در مراکز تملیکی اداره کل تامین اجتماعی کردستان، ديروز با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کردستان کلید خورد.

وزیر تعاون در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: یکی از کارهایی که در سازمان‌های بیمه‌گر آغاز کرده‌ایم جایگزینی دفترچه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی است.

علی ربیعی افزود: امروز از یک کار بزرگ در سنندج رونمایی می‌شود و از این پس دفترچه‌های بیمه در مراکز ملکی تامین اجتماعی جمع آوری می‌شود.

وی عنوان کرد: هر بیمار پس از مراجعه به بیمارستان، با ارائه کد، اطلاعات خود را ثبت می‌کند و پس از آن تمام سوابق بیمار در اختیار پزشکی که مراجعه می‌کند قرار می‌گیرد.

ربیعی بیان کرد: این سیستم از تداخلات دارویی جلوگیری می‌کند و نقش نظام ارجاع را نیز ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: در همان لحظه که بیمار به پزشک مراجع می‌کند نسخه تجویز شده برای او در داروخانه‌های ملکی تامین اجتماعی قرار خواهد گرفت.

وزیر تعاون عنوان کرد: این طرح در بیمه‌های تامین اجتماعی و سلامت اجرا شده و تلاش می‌شود تا این اقدام را به پرونده الکترونیک سلامت متصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه هزینه کم، سرعت زیاد و افزایش قدرت کنترل بیمه‌ها از مزایای این طرح است، افزود: برای بیمارانی هم که نمی‌توانند به پزشک مراجعه کنند طرحی تعیین شده که در شورای عالی بیمه در چند جلسه مورد بررسی قرار گرفته و کارشناسی شده است.

ربیعی اضافه کرد: این طرح با عنوان «مراقبت در خانه پرستاران»، تصمیم درستی است که از آشفتگی بازار پرستاران مراقب در خانه جلوگیری می‌کند و حق بیمار و پرستار مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم به سمتی پیش رویم که ارتباط پزشک و بیمار قاعده مند شود و هم پزشک و هم بیمار از حقوق خود آگاه شوند.  
ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار