پرداخت اضافه کار و حقوق معلمان تا پایان اسفند
کد خبر: ۶۶۹۱۵
تاریخ انتشار: 2017 March 10    -    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص «وضعیت بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 96»، اظهار داشت: براساس لایحه دولت مصوباتی را درخصوص بودجه داشتیم و دولت بر اساس موارد هزینه‌ای خود و بر اساس بودجه عملکردی ، بودجه ای را تنظیم کرد و ما نیز تلاش کردیم آنها را در کمسیون آموزش تصویب کنیم.


وی ادامه داد: علاوه بر آن تلاش کردیم در خصوص نوسازی، تجهیز مدارس و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس، مواردی را اضافه کنیم؛ اینکه آموزش و پرورش کسری بودجه می‌آورد، به این دلیل است که آنها در تنظیم لایحه بودجه به همه ابعاد نیازها توجه نمی‌کنند و در طول سال دچار کسری بودجه می‌شوند.

عباسی با اشاره به اینکه مطالبات سال 94 فرهنگیان باقی مانده است، گفت: آموزش و پرورش در سال 95 حق التدریس و اضافه کاری‌های فرهنگیان را پرداخت نکرده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص «عدم پرداخت سرانه مدارس»، متذکر شد: سرانه مدارس را به موقع پرداخت نمی‌کنند و این عدم پرداخت به موقع، باعث می‌شود مدارس با مشکل جدی مواجه شده و برخی از مدیران مدارس مجبور شوند از اولیا وجه دریافت کنند.

وی در خصوص «افزایش بودجه سرانه مدارس در سال 96»، عنوان کرد: براساس آن چیزی که درخواست آموزش و پرورش بوده است، کمیسیون‌های آموزش و تلفیق مجلس تلاش کرده‌اند تصویب کرده و چیزی از آن را کم نکنند، اما اینکه اعتبار این بخش اضافه تر باشد، ما نتوانستیم.

عباسی در خصوص «پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان»، تصریح کرد: از 4 هزار میلیارد تومان که به صورت متمم بودجه از سوی دولت پیشنهاد شده بود و ما تصویب کردیم، 2700 میلیارد تومان بیشتر تخصیص پیدا نکرده است. 2300 میلیارد تومان قرار شده بود از خزانه پرداخت کنند که اگر پرداخت شود، فکر می‌کنم مطالبات و پاداش سال 94 بازنشستگان تمام خواهد شد و حتی تا شهریور نیز در این خصوص پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است، افزود: آموزش و پرورش قول داده بود همراه با حقوق اسفند، حق‌التدریس، اضافه کار و پاداش پایان خدمت 94 را پرداخت کند که اگر پرداخت کند، بخشی از مشکلات فرهنگیان کاهش پیدا می‌کند.

منبع: برنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار