قیمت طلا کاهش یافت
کد خبر: ۶۶۸۹۷
تاریخ انتشار: 2017 March 10    -    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
تقویت ارزش دلار آمریکا در آستانه انتشار گزارش مهم بازار کار آمریکا در اواخر امروز موجب شد تا قیمت طلا به زیر 1200 دلار برسد و در آستانه ثبت بدترین عملکرد هفتگی در 4 ماه اخیر قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد کاهش به 1196 دلار و 21 سنت رسید. قیمت فلز زرد امروز تا رقم 1195 دلار و 85 سنت پایین امد که پایین ترین رقم از 31 ژانویه تاکنون بود.

قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از 3 درصد کاهش یافته که بیشترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به 11 نوامبر 2016 تاکنون است.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.6 درصد کاهش داشت و به 1196 دلار و یک سنت رسید.

در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای بازار کار آمریکا هستند که احتمالا احتمال افزایش نرخ بهره در این کشور در هفته آینده را تقویت خواهد کرد، ارزش دلار در برابر یک به بالاترین رقم 6 هفته گذشته رسیده است.

شاخص دلار امروز با 0.1 درصد افزایش به 101.93 رسید.

سم لافلین، تحلیلگر تجار طلا در گروه ام کی اس پامپ گفت: «قیمت فلزات گرانبها در ساعات اولیه معاملات آسیایی امروز نیز کاهش قیمت جلسه قبلی را تداوم بخشیده و ما انتظار داریم این روند تا زمان انتشار گزارش بازار کار آمریکا ادامه داشته باشد.»

سرمایه گذاران منتظر گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی اقتصاد آمریکا در ماه فوریه هستند که می تواند معیار میزان سلامت اقتصاد آمریکا باشد. جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته گفته بود اگر میزان اشتغال و نرخ تورم آمریکا بالا باقی بماند، بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

تحلیلگران سخنان وی را به معنای افزایش نرخ بهره در نشست روزهای 14 و 15 مارس فدرال رزرو تعبیر کرده اند. 
تسنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار