10 حقیقت خواندنی در مورد برزیل+عكس
کد خبر: ۶۶۸۴۶
تاریخ انتشار: 2017 March 10    -    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
جمهوری فدراتیو برزیل که از 27 ایالت مختلف تشکیل شده پنجمین کشور دنیا از لحاظ مساحت و جمعیت است که در آمریکای جنوبی واقع شده. پایتخت این کشور برازیلیا نام دارد و از شهرهای مهم آن می‌توان به ریو دوژانیرو، سائو پائولو و بلو هوریزونته اشاره کرد. برزیل تنها کشور در قاره آمریکاست که زبان رسمی آن پرتغالی است. به جز شیلی و اکوادور، تمامی کشورهای آمریکای جنوبی با این کشور مرز مشترک دارند. این کشور دارای قدرتمندترین اقتصاد در منطقه آمریکای جنوبی است.

10 حقیقت خواندنی در مورد برزیل
    کشور برزیل با تولید سالانه 2.7 میلیون تن قهوه (2011)، بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده این دانه محبوب در جهان است. جالب است بدانید که قهوه بصورت طبیعی در برزیل وجود ندارد و اولین بوته‌های این گیاه در سال 1727 توسط Francisco de Melo Palheta در برزیل کاشته شده‌اند.

10 حقیقت خواندنی در مورد برزیل
    برزیل دارای بزرگترین جنگل‌های بارانی دنیا، یعنی آمازون است. بیش از 27 میلیون نفر که 300 هزار نفر آنها از بومیان قدیمی و از 170 فرهنگ مختلف هستند در این جنگلها زندگی می‌کنند. به دلیل اینکه دسترسی به برخی از مناطق این جنگلها مشکل است، هنوز هم برخی اوقات قبایل بدوی در آنها کشف می‌شود.

10 حقیقت خواندنی در مورد برزیل
    از زمانی که در قرن 16ام پرتغالی‌ها در برزیل ساکن شده‌اند، این کشور دارای بیشتری جمعیت مسیحی کاتولیک در دنیا بوده است.

10 حقیقت خواندنی در مورد برزیل
    این کشور با جمعیت 200 میلیونی، پنجمین کشور پرجمعیت در دنیاست.

10 حقیقت خواندنی در مورد برزیل
    تقریبا یک میلیون نفر از مردم برزیل دارای نژاد آسیایی هستند. اجداد اکثر این افراد که برزیلی-آسیایی نامیده می‌شوند اوایل قرن 18ام برای کار در مزارع قهوه وارد این کشور شده‌اند.

10 حقیقت خواندنی در مورد برزیل
    کشور برزیل دارای بیشترین تنوع زیستی در دنیاست. حدود 3000 گونه ماهی آب شیرین، 70هزار گونه حشره و 55هزار گونه گیاه مختلف در این کشور یافت می‌شوند. دانشمندان تخمین زده‌اند که حدود 4 میلیون گونه مختلف جانوری و گیاهی در این کشور وجود داشته باشد.

10 حقیقت خواندنی در مورد برزیل
    برزیل با 5 بار قهرمانی در جام جهانی فوتبال، پرافتخار ترین تیم ملی دنیاست.

10 حقیقت خواندنی در مورد برزیل
    تندیس "مسیح منجی” که در شهر ریو دوژانیرو برزیل قرار دارد یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به شمار می‌رود. اولین بار ایده ساخت این مجسمه در سال 1850 به دولت وقت برزیل ارائه شد که مورد استقبال قرار نگرفت. اما نهایتا در سالهای 1920 میلادی ساخت این تندیس مورد قبول واقع شد و در سال 1931 از آن به عنوان نماد مسیحیت برزیل رونمایی شد.

10 حقیقت خواندنی در مورد برزیل
    برزیل بزرگترین کشور در منطقه آمریکای لاتین است و حدود نیمی از مساحت آمریکای جنوبی را شامل می‌شود.
 
10 حقیقت خواندنی در مورد برزیل
    طی 10 سال گذشته تعداد خودروهای شخصی در کشور برزیل افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. این کشور در حال حاضر دارای بیشترین خودروهایی است که سوختی غیر از بنزیل یا گازئیل مصرف می‌کنند. همچنین این کشور با تولید سالانه بیش از 3 میلیون خودرو (بجز 2015)، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتومبیل در دنیا است.
 
ديجي رو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار