دانستنی های پزشکی: علل بروز کمر درد چیست؟
کد خبر: ۶۶۸۱۵
تاریخ انتشار: 2017 March 10    -    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
بیش از ۹۰ درصد افرادی که کمر درد میشوند طی ۲ ماه بهبود می یابند. تا ۲۰ سال قبل، اکثر افرادی که برای درمان دردهای عضلانی اسکلتی به پزشک مراجعه می کردند، افراد بالای ۵۵ تا ۶۰ سال بودند و در واقع تخریب غضروف مفصلی در سنین بالا شروع می شد، ولی امروزه...
 
دانستنی های پزشکی: علل بروز کمر درد چیست؟  به گزارش «تابناک باتو»؛ کمر درد یکی از شایع ترین علل مراجعه بیماران به مراکز درمانی است، به گونه ای که بعد از سرماخوردگی و ضربه های کوچک، کمر درد شایعترین بیماری در انسان است.کمر درد نخستین علت مراجعه بیماران به متخصصین ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب و بطور کلی کمر درد سومین علت مراجعه بیماران به پزشک است.

علل بسیار متفاوتی می توانند سبب ایجاد کمر درد شوند. تقریبا” در ۸۵ درصد از افرادی که برای کمر درد معاینه و بررسی می شوند علت خاصی پیدا نمی شود.

 
بیش از ۹۰ درصد  افرادی که دچار کمر درد میشوند طی ۲ ماه بهبود می یابند. تا حدود ۲۰ سال قبل، اکثر افرادی که برای درمان دردهای عضلانی اسکلتی به درمانگاههای فیزیوتراپی و ارتوپدی مراجعه می کردند، افراد بالای ۵۵ تا ۶۰ سال بودند و در واقع تخریب غضروف مفصلی در سنین بالا شروع می شد، ولی امروزه این سن به ۳۰ سال کاهش پیدا کرده و پزشکان شاهد مراجعه بیمارانی با سنین ۳۰ تا ۵۰ سال با دردهای گردن، زانو، کمر  و مفاصل مختلف به مراکز درمانی هستند.
 
هم اکنون تابناک باتو شما را به دیدن فیلمی از این درد همگانی و علل بروز آن دعوت می کند. با هم می بینیم.
 
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار