باکس آفیس هفته: «لوگان» با فروشی خارق العاده
کد خبر: ۶۶۶۷۰
تاریخ انتشار: 2017 March 08    -    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
فیلم «لوگان» ( Logan) به راحتی و بدون رقیب خاصی با فروش ۸۵٫۶ میلیون دلار در سه روز اول اکران در صدر جدول فروش هفتگی سینماهای آمریکا قرار گرفت که فروشی خارق العاده به شمار می آید.
باکس آفیس هفته: «لوگان» با فروشی خارق العاده
آخرین هنرنمایی هیو جکمن در نقش «وولورین» (Wolverine) واکنش مثبت منتقدان و استقبال تماشاگران را به دنبال داشته و همانطور که انتظار می رفت این فیلم در صدر باکس آفیس هفته قرار گرفت است. فیلم «لوگان» ( Logan) به راحتی و بدون رقیب خاصی با فروش ۸۵٫۶ میلیون دلار در سه روز اول اکران در صدر جدول فروش هفتگی سینماهای آمریکا قرار گرفت که فروشی خارق العاده به شمار می آید. این میزان فروش برای فیلم هایی که در رده R قرار گرفته اند یک رکورد به حساب می آید. فیلم «لوگان» در مجموع به چهارمین فیلم پر فروش تاریخ تبدیل شده که در ماه مارس و در هفته اول اکران خود به چنین فروشی دست می یابد.

همچنین فیلم «لوگان» در این زمینه دو قسمت قبلی سری فیلم های «وولورین» را نیز پشت سر گذاشته است زیرا فیلم «وولورین» (The Wolverine) و "خاستگاه مردان ایکس: وولورین” (X-Men Origins: Wolverine) در اولین هفته نمایش خود به ترتیب به فروش های ۵۳٫۱ و ۸۵ میلیون دلار دست یافته بودند.

logan32-w700

البته همانطور که انتظار می رفت فروش فیلم «لوگان» نتوانست به فیلم «ددپول» (Deadpool) نزدیک شود، با این وجود فیلم جدید وولورین ها شروع فوق العاده ای در سینماهای ایالات متحده داشته است. بودجه ی این فیلم تنها ۹۷ میلیون دلار بوده و این بدان معنی خواهد بود که کمپانی فاکس تا همین حالا نیز با توجه به فروش ۲۳۷٫۸ میلیون دلاری فیلم در سطح جهانی به سود بسیار خوبی دست یافته است. جدال فیلم «لوگان» در هفته های پیش رو با فیلم های پر هزینه ای مانند «کونگ: جزیره جمجمه» (Kong: Skull Island) و «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) هیجان انگیز خواهد بود.

در رتبه ی دوم باکس آفیس هفته فیلم «گم شو» (Get Out)  قرار دارد که به فروشی ۲۶٫۱ میلیون دلاری در هفته دوم اکران خود دست یافته است. این مقدار ۲۱٫۸ درصد کمتر از هفته اول اکران فیلم بوده و نشان می دهد که علی رغم سر و صدای فیلم «لوگان» هنوز هم تماشاگران علاقه ی خاصی به فیلم های کمدی/تریلر دارند. این فیلم که توسط جوردن پیلی (Jordan Peele) ساخته شده تاکنون به فروش قابل توجه ۷۵٫۹ میلیون دلاری در سینماهای ایالات متحده آمریکا دست یافته است.

hero_GetOut-w700

در رتبه ی سوم فیلم درام «کلبه» (The Shack) قرار دارد که ۱۶٫۱ میلیون دلار را در سه روز اول اکران خود به دست آورده است. این موضوع بار دیگر ثابت کرده که فیلم های مبتنی بر باورهای دینی و ماورایی از لحاظ تجاری موفق خواهند بود. به خاطر نظرات نه چندان مناسب منتقدان به فیلم و تبلیغ بسیار کمی که برای این فیلم صورت گرفته به نظر می رسد که رقم ۱۶٫۱ میلیون دلار در سه روز فروش خوبی برای این فیلم محسوب می شود. بودجه ی این فیلم تنها ۲۰ میلیون دلار بوده و با توجه به فروش اولیه ی فیلم انتظار می رود که فیلم سود بسیار خوبی را نصیب سازندگان خود کند. کمپانی «سامیت» (Summit) تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده داشته است.

gallery-2-w700

در رتبه چهارم فروش هفتگی فیلم «بتمن لگویی» (The LEGO Batman) قرار دارد که در چهارمین هفته اکران خود به فروش ۱۱٫۶ میلیون دلار دست یافته که فروش کلی این فیلم را در مجموع به ۱۴۸٫۶ میلیون دلار در ایالات متحده آمریکا رسانده است.

lego-batman-main.0.0-w700

فیلم «قبل از آن که سقوط کنم» (Before I Fall) که بر اساس یک رمان ساخته شده با فروش ۴٫۹ میلیون دلاری در هفته اول اکران خود در رتبه ی پنجم باکس آفیس هفته قرار دارد. در مجموع واکنش ها به این فیلم بسیار مثبت بوده اما به دلیل هجوم تماشاگران برای دیدن فیلم «لوگان»، هنوز نتوانسته تماشاگران زیادی را به خود جلب کند. با این وجود، با توجه به بودجه ی ناچیز ۵ میلیون دلاری فیلم، همین حالا هم کمپانی اُپن رود فیلمز (Open Road Films) از سود این پروژه فیلم سازی مطمئن خواهد بود.

Before-I-Fall-movie-images-zoey-deutch-halston-sage-12-w700

در رتبه ی ششم باکس آفیس هفته فیلم «جان ویک: فصل دوم» (John Wick: Chapter 2) قرار دارد که در چهارمین هفته ی اکران خود به فروش ۴٫۷ میلیون دلاری دست یافته هرچند نتواسته رقیب قدرتمندی برای فیلم «لوگان» باشد. فروش کلی این فیلم در ۴ هفته ی اول نمایش خود در ایالات متحده آمریکا به ۸۲٫۸ میلیون دلار رسیده است.

john-wick-2-guns-w700

اگر چه فیلم «ارقام پنهان» (Hidden Figures) نتوانست در میان برندگان مراسم اسکار امسال قرار گیرد اما با فروش هفتگی ۳٫۸ میلیون دلار همچنان مقام هفتم خود در میان فیلم های پرفروش هفته اخیر ایالات متحده آمریکا را حفظ کرده است. این فیلم که نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم نیز شده بود در مجموع به فروش ۱۵۸٫۷ میلیون دلار در ایالات متحده آمریکا دست یافته است.

hf-gallery-04-gallery-image-w700

فیلم «دیوار بزرگ» (The Great Wall) همچنان به عدم استقبال تماشاگران در آمریکای شمالی مواجه است و در سومین هفته اکران خود تنها توانسته به فروشی ۳٫۵ میلیون دلاری دست یابد که آن را در مکان هشتم فیلم های پرفروش هفته اخیر قرار می دهد.اگر چه این فیلم در سطح بین المللی فروش خوبی داشته اما در ایالات متحده در مجموع تنها ۴۱٫۲ میلیون بدست آورده که بسیار ناامید کننده به نظر می رسد. فیلم «دیوار بزرگ» در سراسر جهان به فروش ۳۲۰٫۱ میلیون دلاری دست یافته که هنوز نیز رقم قابل قبولی برای جلوگیری از شکست تجاری فیلم به شمار نمی آید.

film_TGW_featureimage_desktop_1600x900_2-w700

در مکان نهم باکس آفیس هفته فیلم «پنجاه طیف تاریک تر» (Fifty Shades Darker) قرار دارد که با فروش هفتگی ۳٫۴ میلیون دلاری خود در مجموع به رکورد ۱۰۹٫۹ میلیون دلار فروش در ایالات متحده رسیده است.

fiftyshadesdarker0004-w700

فیلم جنجالی «لا لا لند» (La La Land) نیز که ۶ جایزه اسکار را به دست آورد بر اساس برآورد فروش بلیط سینماها در روزهای جمعه و شنبه و تخمین تعداد تماشاگران مورد انتظار برای روز یکشنبه در مکان دهم قرار خواهد گرفت.

8e74db40f38f818e_MCDLALA_EC050_H-w700

لازم به ذکر است که جدول نهایی فروش آخر هفته فیلم های هالیوودی روز دوشنبه ۱۶ اسفند اعلام خواهد شد.

 
روزیاتو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار