روش پخت ماکارونی با سس بشامل
کد خبر: ۶۶۲۲۳
تاریخ انتشار: 2017 March 07    -    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
معمولا برای پخت لازانیا، از سس سفید یا سس بشامل استفاده می‌شود اما امروز تصمیم داریم شما را با روشی برای پخت ماکارونی با سس بشامل، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
روش پخت ماکارونی با سس بشامل
 
«اختصاصی تابناک باتو» معمولا برای پخت لازانیا، از سس سفید یا سس بشامل استفاده می‌شود اما امروز تصمیم داریم شما را با روشی برای پخت ماکارونی با سس بشامل، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

روش پخت ماکارونی با سس بشامل

مواد لازم:

ماکارونی لوله‌ای: 500 گرم
آرد: سه قاشق سوپخوری
شیر: یک لیتر
کره یا روغن: یک قاشق سوپخوری
گوشت چرخ کرده: 250 گرم
پیاز کوچک: یک عدد
رب گوجه: یک قاشق
نمک، فلفل و ادویه: به میزان لازم

طرز تهیه:

ظرفی را روی حرارت قرار داده و روغن را در آن می‌ریزیم، وقتی روغن داغ شد، آرد را به آن اضافه کرده و چند دقیقه تفت می‌دهیم تا خامی آرد، گرفته شود. 

شیر را به تدریج به آرد اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا جایی که مخلوط شیر و آرد، غلیظ شده و قوام آید. کمی نمک و ادویه، به سس آماده شده اضافه می‌کنیم. 

ماکارونی‌ها را پخته و آبکش می‌کنیم. پیاز را به شکل مکعبی خرد کرده و در روغن سرخ می‌کنیم. گوشت چرخ کرده، رب گوجه و نمک، فلفل و ادویه را به آن اضافه کرده و خوب تفت می‌دهیم.

در ظرفی مناسب، نیمی از ماکارونی‌ها را می‌چینیم. مواد گوشتی را روی ماکارونی‌ها می‌ریزیم و کمی از سس بشامل آماده شده را روی آن‌ها می‌ریزیم. بقیه ماکارونی را اضافه می‌کنیم و روی آن را کامل با سس بشامل می‌پوشانیم.

ظرف حاوی ماکارونی را در فر به مدت نیم ساعت قرار می‌دهیم.

در صورتی که مایل بودید می‌توانید از پنیر پیتزا نیز برای چسبندگی بیشتر مواد به یکدیگر، استفاده کنید.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: cookpad
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار