تغذیه‌ سالم، خواب کافی و تحرک تضمین کننده سلامت انسان
کد خبر: ۶۶۱۸
تاریخ انتشار: 2015 August 02    -    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
 یک متخصص مغز و اعصاب گفت: افزایش چربی خون، کمبود ویتامین B12, B3، کلسیم، منیزیم،‌ مشکلات سیستم عصبی و استرس موجب بی‌حسی و خواب‌رفتگی اندام‌ها می‌شود. تغذیه‌ سالم، خواب کافی، تحرک و مطالعه می‌تواند سلامت افراد را در این زمینه تضمین کند.
 
حمیدرضا ترابی، اظهار داشت: بی حسی و خواب رفتگی اندام ها علل مختلفی دارد. افزایش چربی خون، کمبود ویتامین B12, B3، کلسیم و منیزیم می تواند موجب خستگی و خواب رفتگی اندام ها شود.

این نورولوژیست با توصیه به افراد برای رعایت سبک زندگی مناسب و سالم، تصریح کرد: الگوی تغذیه ای سالم با مصرف غذاهای خانگی، کاهش فست فودها، سبزیجات تازه و پخته و گوشت کمتر می تواند نقش موثری در سلامت افراد به ویژه کسانی که براثر کمبود ویتامین ها دچار بی حسی و خواب رفتگی اندام ها می شوند داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین تحرک کافی، مدیریت استرس، خواب مناسب و مطالعه می تواند سلامت افراد را تضمین کند.

عضو کمیته علمی انجمن MS ایران، اظهار داشت: به طور کلی افرادی که در سنین جوانی به سر می برند و بیماری خاصی ندارند باید هر 2 تا 3 سال چکاپ شوند، بعد از 50 سالگی نیز در صورت عدم بیماری خاص هر یک سال و در صورتی که به بیماری مبتلا هستند باید هر 6 ماه بررسی شوند. اگر آزمایشات نشان دهد که فرد چربی خون بالا دارد و در صورتی که چربی خون با رژیم قابل کنترل نباشد باید قرص ضد چربی مصرف شود.

فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار