کره شمالی قاتل «کیم جونگ نام» را معرفی کرد
کد خبر: ۶۶۱۳۳
تاریخ انتشار: 2017 March 02    -    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
پیونگ یانگ می گوید که آمریکا و کره جنوبی بر خلاف اتهاماتی که متوجه کره شمالی کرده اند، مسئول قتل «کیم جونگ نام» برادر ناتنی رهبر این کشور هستند.
 
کره شمالی برادر ناتنی رهبر این کشور را که روز ۱۳ فوریه (25 بهمن) در فرودگاه مالزی کشته شد، فقط یک شهروند عادی این کشور با نام «کیم چول» با گذرنامه ای دیپلماتیک به نام «کیم جونگ نام» می داند.
 
خبرگزاری کره شمالی روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای این خبر را اعلام و یادآور شد که پیونگ یانگ بر نقش مستقیم واشنگتن و سئول در ماجرای این قتل واقف است.
 
کره شمالی قاتل «کیم جونگ نام» را معرفی کرد 
 
گزارش می افزاید: این دو کشور بی جهت و بدون مدرک، کره شمالی را متهم به قتل و سوء قصد به این فرد کرده اند.
 
کره شمالی افزوده است که کار ترور این فرد با ماده مرگبار عامل اعصاب (وی.ایکس) بی ارتباط با آمریکا و کره جنوبی نیست و آمریکا از معدود کشورهای جهان است که چنین ماده خطرناکی در اختیار دارد.
 
این گزارش ادامه می دهد: بسیاری از کشورهای دیگر در جریان ممنوعیت مواد و تسلیحات شیمایی، چنین موادی را از بین برده اند اما آمریکا و شمار معدودی هنوز دارنده آن هستند.
 
پیونگ یانگ پیشتر نیز با محکوم کردن بازرسی های مالزی در باره قتل برادر رهبر کره شمالی، اعلام کرد که این ماجرا یک دسیسه چینی علیه این کشور است و دست‌های پنهان برخی کشورها از جمله کره جنوبی در پشت این ماجرا دیده می شود.
 
در گزارش خبرگزاری کره شمالی همچنین تاکید شده است: آمریکا و کره جنوبی با قتل یک تبعه این کشور تلاش کرده اند تا جامعه بین المللی را علیه پیونگ یانگ بسیج کنند اما آنها باید بدانند که قدرت رویارویی با پیونگ یانگ را ندارند.
 
در جریان قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی تاکنون دو زن ویتنامی و اندونزیایی به عنوان متهم اصلی این پرونده دستگیر شده اند و دولت مالزی تاکید دارد این افراد تا پایان دادگاه و بررسی قتل، آزاد نمی شوند و به همین خاطر درخواست کره شمالی را برای آزادی آنها رد کرد.
 
«سیتی عایشه» 25 ساله از اندونزی و «دوآن تی هیونگ» 28 ساله از ویتنام که روز چهارشنبه 11 اسفند ماه جاری در دادگاه بدوی «سپانگ» مالزی حضور یافتند، همراه با چهار شهروند کره شمالی که روز 13 فوریه خاک مالزی را ترک کرده اند، متهم به ارتکاب قتل هستند.
 
یک تبعه دیگر کره شمالی و یک شهروند مالزی نیز در این ارتباط دستگیر شده اند.
 
قتل برادر رهبر کره شمالی در هفته های گذشته روابط کوالالامپور و پیونگ یانگ را به شدت تحت تاثیر قرار داده و احضار سفیر کره شمالی در مالزی باعث اوج انتقاد مقامات هر دو طرف در ارتباط با پرونده این قتل شد. 
ايرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار