آشنایی با روش تهیه‌ی شیرینی آناناسی
کد خبر: ۶۵۸۶۱
تاریخ انتشار: 2017 March 02    -    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک نوع شیرینی که پایه‌ی آن آناناس است آشنا کنیم. این شیرینی در اصل با آرد سمولینا تهیه می‌شود.برای آشنایی با مراحل تهیه‌ی شیرینی آناناسی، با ما همراه باشید.
آشنایی با روش تهیه‌ی شیرینی آناناسی
«اختصاصی تابناک باتو» امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک نوع شیرینی که پایه‌ی آن آناناس است آشنا کنیم. این شیرینی در اصل با آرد سمولینا تهیه می‌شود. در صنعت تولید آرد، گندم آن‌قدر با غلتک‌های مخصوص آسیاب می‌شود تا کاملاً خرد شده و به آرد سفید تبدیل شود. در صورتی که آرد سمولینا تهیه‌اش یک مرحله کمتر از آرد سفید زمان می‌برد. برای تهیه آرد سمولینا، گندم‌ها کاملاً آسیاب نمی‌شوند؛ بلکه به صورت ذرات بسیار ریزی خرد می‌شوند. آرد سمولینا دارای مقادیر فراوانی ویتامین، پروتئین، املاح و مواد مغذی مفیدی است که باعث افزایش کیفیت محصولات خمیری، که با آن تولید می‌گردند می‌شود. در صورت در دسترس نبودن آرد سمولینا برای تهیه‌ی این شیرینی می‌توان از آرد معمولی نیز استفاده کرد. برای آشنایی با مراحل تهیه‌ی شیرینی آناناسی، با ما همراه باشید.

آشنایی با روش تهیه‌ی شیرینی آناناسی

مواد لازم:

آناناس: یک عدد
شکر: یک و نیم پیمانه
روغن: 4 قاشق سوپخوری
آرد سمولینا: یک پیمانه
بادام خرد شده: یک قاشق سوپخوری
خامه: یک چهارم پیمانه
زعفران: کمی

طرز تهیه: 

در ظرفی مناسب، شکر را ریخته و به آن آب اضافه می‌کنیم و روی حرارت قرار می‌دهیم. آب و شکر را مخلوط می‌کنیم تا شکر ذوب شود و به اصطلاح، قوام یابد.

پوست آناناس را می‌گیریم و آن را به قطعات کوچک تقسیم می‌کنیم. آناناس را به همراه زعفران به آب و شکر اضافه می‌کنیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.

در ظرفی جداگانه، روغن را ریخته و آرد را به آن اضافه می‌کنیم. آنقدر آرد را تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود. 

مخلوط آناناس و شکر را به همراه بادام خرد شده و خامه به آرد اضافه می‌کنیم و حدود دو دقیقه مواد را تفت می‌دهیم.

مواد را به شکل دلخواه قالب می‌زنیم. 

شیرینی آناناسی ما آماده است.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منابع: wikipedia و tareekaa



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار