روش باور نکردنی در تهیه گرانترین قهوه دنیا
کد خبر: ۶۵۷۹۳
تاریخ انتشار: 2017 February 28    -    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
گران ترین قهوه در امعاء و احشاء یک حیوان آسیایی به نام « زباد نخلی آسیایی » است که از مدفوع آن برای تهیه گرانترین قهوه دنیا استفاده می شود، قهوه ای که اغلب مشاهیر و میلیونرها از آن می نوشند.
روش باور نکردنی در تهیه گرانترین قهوه دنیا
«اختصاصی تابناک باتو» یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۳ میلادی انجام شد نشان داد که  ۸۰ درصد مردم آمریکا نوشیدن قهوه در صبح را ترجیح می دهند. براساس این نظرسنجی یک شهروند عادی در طول روز چند فنجان قهوه می نوشد. نه تنها در آمریکا، بلکه قهوه یکی از نوشیدنی های معروف و محبوب در سراسر جهان است، با این اختلاف که شیوه ی تهیه و آماده کردن آن با توجه به تفاوت آداب و رسوم ملل متفاوت است و از مردمی به مردم دیگر فرق می کند.
 
روش باور نکردنی در تهیه گرانترین قهوه دنیا
 
شايان ذکر است که صنعت تولید قهوه سالانه در حدود ۳۰ بیلیون دلار سوددهی دارد. تجارت قهوه بسیار موفق و سودآور است. معروف ترین شرکت های تولید قهوه سالانه میلیون ها دلار خرج می کنند تا بهترین و مرغوب ترین انواع قهوه را تولید کنند. اندکی صبر کنید، به این نکته توجه کنید که گرانترین قهوه ی دنیا درون بهترین کافی شاپ شهر و یا بر روی رف های سوپر مارکت محله تان جا خوش نکرده است، گران ترین قهوه در امعاء و احشاء یک حیوان آسیایی به نام « زباد نخلی آسیایی » است که از مدفوع آن برای تهیه گرانترین قهوه دنیا استفاده می شود، قهوه ای که اغلب مشاهیر و میلیونرها از آن می نوشند.
 
روش باور نکردنی در تهیه گرانترین قهوه دنیا
 
گفته می شود که قهوه کوپی لواک یا قهوه زباد گرانترین و بهترین قهوه ی دنیا است. شاید دوست داشته باشید بدانید که این قهوه چگونه تهیه می شود. قهوه کوپی لواک از مدفوع حیوانی به نام زباد نخلی آسیایی(گربه زباد) که در جنگل های جنوب شرقی آسیا زندگی می کند تهیه می شود. این حیوان از دانه های قهوه می خورد و سپس آن را دفع می کند، مواد دفع شده را برای تهیه قهوه جمع آوری می کنند.
زباد نخلی آسیایی حیوانی دارای موهای انبوه و دم بلند است. پستاندار است و از درختان بالا می رود. خاستگاه این حیوان جنوب و جنوب شرقی آسیا است. معمولا این حیوان در طول شب از دانه ها و میوه ها تغذیه می کند. دانه های سبز قهوه که در اصطلاح به آن coffee berry گفته می شود محبوب ترین غذای او به شمار می رود و اغلب دو دانه قهوه داخل هر میوه  درخت یافت می شود.

روش باور نکردنی در تهیه گرانترین قهوه دنیا

حیوان زباد ساعت های طولانی را در جستجوی دانه های قهوه هستند، از آنها می خورند، معده ی حیوان قادر به هضم دانه ها نیست. دانه های قهوه در معده او باقی می مانند و بدون هضم شدن از بدن او خارج می شوند. سپس کارشناسان اهل آن منطقه، قهوه های دفع شده  را از فضولات حیوان جدا می کنند. آن ها را می شویند و خشک می کنند و سپس آن را به گرانترین قهوه دنیا تبدیل می نمایند.
 
روش باور نکردنی در تهیه گرانترین قهوه دنیا
 
داستان اکتشاف گرانترین قهوه دنیا از کجا شروع شد؟!

داستان اکتشاف قهوه ی کوپی لواک به تاریخ استعمار اروپا باز می گردد. وقتی اسپانیا، پرتغال، انگلستان و هلند دامنه مستعمرات خود را در کشورهای آسیایی گسترانیدند، تلاش کردند تادر مکان هایی مستقر شوند که غنی و سرشار از منابع طبیعی و زراعی باشد تا بتوانند بهره ی بیشتری از آنها ببرند. هلندی ها اولین وارد کنندگان قهوه بودند که در قرن شانزدهم دانه های آن را در یمن پیدا کردند. آنها دانه ها را در قرن هفدهم با وجود محدودیت های وضع شده قاچاق می کردند. سپس دانه ها را در سوماترا و جاوه اندونزی که از مستعمرات هلند به شمار می رفتند کاشتند. پس از آن هلندی ها شروع به کاشتن قهوه در زمین های زراعی حاصلخیز اندونزی کردند. آنها تعدادی از ساکنان محلی را به کار گرفتند تا در مقابل اندک دستمزدی قهوه ها را عمل بیاورند. کشاورزان فقیر به دلیل قیمت بالای قهوه ای که خود می کاشتند و درآمد بسیار ناچیز قادر به خریدن قهوه نبودند.  پس از مدتی آنها دریافتند که حیوان زباد دانه های قهوه را بی هیچ تغییری دفع می کند.  بنابر این دانه ها را جمع کرده، خشک و برشته کردند.
 
روش باور نکردنی در تهیه گرانترین قهوه دنیا 

شگفت انگیز بود، نوشیدنی حاصل از آن برای آنها خوش طعم و مزه می نمود. اینگونه بود که قهوه زباد به شهرت رسید.
شاید دلیل طعم متمایز این باشد که دانه های قهوه در معده ی این حیوان به دلیل آنزیم ها و اسیدهای خاص  دستگاه هاضمه تخمیر می شود و تلخی آن را می گیرد. قیمت یک فنجان از این قهوه بسیار بالا است. هر ۵۰ گرم آن ۷۰ دلار به فروش می رسد، به این معنا که هر پوند آن تقریبا ۶۳۵ دلار قیمت دارد. کافی شاپ های مجلل سانتا مونیکا و کالیفرنیا یک فنجان از این قهوه را بدون خامه یا شکر به قیمت ۸۰ دلار می فروشند.
 
روش باور نکردنی در تهیه گرانترین قهوه دنیا 

به دلیل چنین تمایزی برخی از نهاد های احتکاری ، به پرورش حیوانات یاد شده در قفس ها و مزارع مخصوص مبادرت کردند، و فقط به آن حیوانات دانه های قهوه خوراندند، همین امر باعث ریختن مو و بیماری حیوانات یاد شده گردید. احتمال انقراض آنها وجود دارد.
علاوه بر خطر انقراض ، کارشناسان می گویند بین قهوه کوپی لواکی که از زبادی ها نخلی جنگل تهیه می شود و قهوه ای که از حیوان در قفس تهیه می گردد تفاوت وجود دارد. حیواناتی که تحت تغذیه اجباری از دانه های سبز قرار گرفته بودند،  آنزیم ها و اسیدهای کمتری را درون معده خود تولید می کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار