افزایش ۱۵ درصدی کرایه اتوبوس و مینی‌بوس
کد خبر: ۶۵۷۱۵
تاریخ انتشار: 2017 February 26    -    ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
اسماعیل دوستی نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در سیصد و سی و سومین جلسه شورا و در جریان بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری تهران مبنی بر تعیین نرخ کرایه های اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در سال 96 اظهار داشت: کمیسیون عمران در جمع بندی خود به رقم 15 درصد افزایش در این خطوط رسیده است که البته در سه مسیر اصلی بی آر تی نیز میانگین افزایش 15 درصدی را پیشنهاد شده است.

وی در تکمیل توضیحات خود در این خصوص اظهار داشت: در مسیر اتوبوس های بی آر تی بین 5 تا 10کیلومتر نرخ را از 215 تومان به 300 تومان که در مسیر 10 تا 15 کیلومتر از 364 تومان به 400 تومان و در مسیر 15 تا 20 کیلومتر 500 تومان و بیش از 20 کیلومتر هم 600 تومان در نظر گرفته شده است.

علی رضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز با تایید جمع بندی کمیسیون عمران گفت: ما در کمیسیون نیز جمع بندی کمیسیون عمران را منصفانه دیدیم و نظر ما نیز همین افزایش 15 درصدی است.

وی د ادامه یادآور شد: طبق برنامه زمانبندی که شورا در نظر گرفته است درصدی از خطوط اتوبوسرانی باید به بخش خصوصی واگذار شود. و مادر تعیین نرخ کرایه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در حقیقت خرید خدمت از بخش خصوصی داریم.

مهدی چمران نیز در تکمیل سخنان دبری اظهار داشت: طبق مصوبه شورا قرار است 60 درصد اتوبوسرانی به بخش خصوصی واگذار شود و 40 درصد در اختیار شهرداری باشد.

در نهایت اعضا شورا موافقت خود را با افزایش 15 درصدی بهای کرایه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی اعلام کردند.

همچنین در ادامه جلسه اعضا شورا با یک فوریت اصلاح بودجه شهرداری تهران در سال 95 برای جابجایی 780 میلیارد تومان از ردیف اعتبارات هزینه‌ای و تملک سرمایه ای موافقت کردند.
منبع: خبرگزاری فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار