سیب سبز یا قرمز، کدام یک بهتر است؟!
کد خبر: ۶۵۶۷۵
تاریخ انتشار: 2017 February 26    -    ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
پژوهش های حوزه سلامت و غذا نشان می دهد که سیب سبز فواید بیشتری دارد و از این منظر از سیب قرمز پیشی گرفته است. سیب سبز با اندک مزه ترش خود قند کمتر و الیاف بیشتری دارد و نسبت به سیب قرمز سرشار از آنتی اکسیدان است.
 سیب سبز یا قرمز، کدام یک بهتر است؟!
 
اختصاصی «تابناک باتو»؛ شاید تفاوت سیب سبز یا قرمز اهمیتی نداشته باشد. به همین دلیل، بسیاری از مردم در هنگام خرید بین این دو نوع سیب به غیر از رنگ آن و مقداری ترش مزه بودن سیب سبز تفاوتی نمی بینند.

سیب، میوه ای برای سلامتی


سیب به طور کلی برای سلامتی مفید است. ضرب المثل معروفی هست که می گوید: خوردن یک سیب در روز، شما را از رفتن به نزد پزشک بی نیاز می کند. این ضرب المثل درست است. سیب فواید فراوانی دارد.

۱. تقویت لثه و پاک کردن دندان ها

۲. کاهش سطح کلسترول های بد خون

۳. تقویت دستگاه ایمنی و مبارزه با ویروس ها

۴. بهبود عملکرد دستگاه گوارش

۵. تامین الیاف مورد نیاز بدن با توجه به این که هر عدد سیب 30 درصد الیاف دارد.

این موارد تنها بخشی از فواید غیر قابل شمارش سیب است.

سیب سبز و خواص شگفت انگیزش
 
 سیب سبز یا قرمز، کدام یک بهتر است؟!

پژوهش های حوزه سلامت و غذا نشان می دهد که سیب سبز فواید بیشتری دارد و از این منظر از سیب قرمز پیشی گرفته است. سیب سبز با اندک مزه ترش خود قند کمتر و الیاف بیشتری دارد و نسبت به سیب قرمز سرشار از آنتی اکسیدان است. پژوهش ها نشان می دهد که سیب حاوی مقدار زیادی مواد بیوشیمیایی و ویتامین هاست که از چروک شدن پوست جلوگیری می کند و منجر به زیبایی بیشتر می شود.

سیب های سبز پر از مواد مغذی است و خواص شگفت انگیزی برای سیستم گوارش دارد و کبد را تصفیه می کند. همچنین از ایجاد سنگ کلیه و سنگ صفرا جلوگیری می کند.
 
سیب سبز یا قرمز، کدام یک بهتر است؟! 
 
در تهیه بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی ضد پیری و ضد چروک از سیب سبز استفاده می کنند.  خوردن این سیب از چروکیدگی و افتادگی پوست جلوگیری می کند. ویتامین E موجود در آن مثل اکسیر جوانی عمل می کند. تحقیقات نشان داده افرادی که روزانه یک عدد سیب می خورند پوست صاف تر و نرم تری نسبت به دیگران دارند.
آنچه گفته شد، به معنای نفی خواص سیب قرمز نیست. هر دو نوع سیب مفیدند اما مواد مغذی سیب سبز بیشتر است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار