عرضه فیلم های ایرانی در بازار کن
کد خبر: ۶۵۶
تاریخ انتشار: 2015 May 18    -    ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
فیلم‌های «مزار شریف»، «کربلا جغرافیای یک تاریخ» و «سکوت رعنا» در بازار فیلم کن عرضه می‌شوند.

موسسه توسعه سینمایی سوره که در غرفه‌ای مستقل ( Riviera G 16) حضور دارد، با معرفی آخرین تولیدات خود، «مزارشریف» به کارگردانی حسن برزیده، «سکوت رعنا» به کارگردانی بهزاد رفیعی و مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری و فیلم‌های کوتاه «دری لولا شده به فراموشی» و «درس» در این بازار شرکت کرده است.

نمایندگان سوره همچنین محصولات سال‌های گذشته موسسه را به توزیع کنندگان و نمایندگان جشنواره‌های معتبر بین‌المللی ارائه کرده‌اند که می‌توان به فیلم‌های «میهمان داریم»، «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، «حق سکوت»، «مروا»، «خسته نباشید»، «حوض نقاشی»، «سر به مهر» و فیلم‌های مستند «ابرها در راهند»، «چه کسی ما را کشت؟» و فیلم‌های کوتاه «درس»، «انار میوه بهشت است» و … اشاره کرد.

تاکنون مذاکرات متعددی با توزیع کنندگانی از کشورهای امریکا، ترکیه، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، تایوان،چین، مالزی، هندوستان، انگلستان در غرفه سازمان سینمایی سوره انجام شده است.

همچنین نمایندگان این سازمان، از نمایندگان جشنواره های بین‌المللی قاهره، جشنواره استانبول،جشنواره بوسان، جشنواره فیلم توکیو ژاپن، جشنواره ونیز دیز ایتالیا، جشنواره فیلم مونترال کانادا، جشنواره فیلم زوریخ سوئیس، جشنواره فیلم سن سباستین اسپانیا، جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس، جشنواره فیلم باف سوئد، جشنواره فیلم سیاتل و … برای حضور در این غرفه دعوت کردند.

بازار فیلم کن که هر سال همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم کن برگزار می‌شود، ۲۳ اردیبهشت‌ماه با حضور توزیع کنندگان، خریداران، نمایندگان کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی و نمایندگان جشنواره‌های معتبر بین‌المللی آغاز به کار کرد و تا اول خردادماه ادامه دارد.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار