چرا آموزش شطرنج در مدارس ارمنستان الزامی است؟
کد خبر: ۶۵۵۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 February 25    -    ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
ارمنستان تلاش های بسیاری در زمینه آموزش دانش آموزان مبذول داشته تا نام خود را در میان کشورهای توسعه یافته در زمینه آموزش و پرورش مطرح کند. این کشور حدود ۳ میلیون دلار صرف آموزش آکادمیک شطرنج به دانش آموزان ابتدایی کرده است.
 
 
چرا آموزش شطرنج در مدارس ارمنستان الزامی است؟  اختصاصی «تابناک باتو»؛ ریاضی، علوم، زبان ها و ...از جمله موضوعات برنامه های درسی هستند که در مدارس تدریس می شوند، اما دانش آموزان در مدارس ارمنستان یک ماده درسی دیگر هم دارند؛ بازی شطرنج.

چرا تدریس شطرنج در مدارس ابتدایی ارمنستان الزامی است؟!


تدریس شطرنج در مدارس ابتدایی ارمنستان در قالب برنامه درسی ملی تعریف شده است و جزء مهمی از برنامه های درسی مدارس این کشور به شمار می رود. این قانون از سال ۲۰۱۱ میلادی در مدارس ابتدایی ارمنستان و میان دانش آموزان ۷ تا ۹ سال اعمال شده است. مراجع آموزشی ارمنستان بر این باورند که بازی شطرنج علاوه بر شناسایی استعدادهای نوپا در بازی شطرنج، در ساخت و بنای شخصیت دانش آموزان سهیم است.

وزیر آموزش و پرورش ارمنستان در این راستا گفته بود: گنجاندن سرگرمی های مورد علاقه دانش آموزان در میان برنامه های درسی باعث رشد و نمو مسئولیت پذیری، رفتار گروهی و سازمانی، تقویت اعتماد به نفس، تقویت تفکر خلاق و منطقی، تقویت تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک در دانش آموزان می شود.
 
 

ارمنستان تلاش های بسیاری در زمینه آموزش دانش آموزان مبذول داشته تا نام خود را در میان کشورهای توسعه یافته در زمینه آموزش و پرورش مطرح کند. این کشور حدود ۳ میلیون دلار صرف آموزش آکادمیک شطرنج به دانش آموزان ابتدایی کرده است. تهیه کتاب های آموزشی، آموزش روش های تدریس شطرنج به معلمان، خرید وسایل بازی شطرنج و آماده کردن سالن های مخصوص شطرنج در مدارس از جمله فعالیت های آنان در این زمینه بوده است.

تحقیقات جدید روانشناسان نشان می دهد که بازی شطرنج توانمندی های شناختی دانش آموزان را توسعه بخشیده و قدرت مواجهه با مشکلات و توانایی در حل آنها را در دانش آموزان بالا می برد و به پیشرفت های اجتماعی آنها کمک می کند.

 
 
ریشه های شطرنج در ارمنستان

بازی شطرنج در ارمنستان چیزی فراتر از یک برنامه درسی است. مردم ارمنستان تا مرز شیدایی شطرنج را دوست دارند. این بازی از اوایل قرون وسطا به این کشور راه یافت و در دهه شصتم قرن پیش به شکل گسترده ای رواج یافت تا جایی که  «تیگران پتروسیان» استاد بزرگ شطرنج ارمنی لقب قهرمانی جهان را در شطرنج کسب کرد. ارمنستان از جمله کشورهای قوی در بازی شطرنج است و هر شهروند ارمنستانی در این بازی حرفی برای گفتن دارد. محبوبیت شطرنج در ارمنستان مانند محبوبیت فوتبال در کشورهای آمریکای لاتین است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
4
3
در زمان قرون وسطا ارمنستان کجا بود آقا. ارمنستان ازچه زمانی کشور شده
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
اگر از چیزی اطلاع ندارید ، با یک سرچ ساده میتونید دو کلمه به سواد خود اضافه کنید!
پس از لشکر کشی اسکندر مقدونی و پایه‌گذاری حکومت سلوکی، آرتاشس اول پادشاه ارمنستان بر آنان شوریده و پادشاه ارمنستان بزرگ را بنیان نهاد که در زمان تیگران بزرگ به اوج قدرت خود رسید.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
1
4
طبق اسناد تاریخی ارمنستان و قومی که با آمدن مسیحیت ، مسیحی شدند، جزو قدیمی ترین کشورهای جهان هست و اولین کشور مسیحی ئنیا هست که مسیحیت به صورت رسمی در آن مورد قبول واقع شد. قره کلیسا نیز که زمانی جزو ارمنستان بود و الان در ایران قرار دارد نیز جزء قدیمی ترین کلیساهای جها ن هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار