آینده چه خواهد شد؟ اغلب مردم نمی خواهند بدانند!
کد خبر: ۶۵۴۹۱
تاریخ انتشار: 2017 March 01    -    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
محققان همچنین مشاهده کردند که این افراد، بیشتر مایل بودند تا نسبت به رخدادهای فرضی پیش رو، بی اطلاع بمانند. با این وجود، افراد جوان تر بیشتر مایل بودند تا از زمان مرگ خود و یا شریک زندگی خود آگاه شوند.

آینده چه خواهد شد؟ اغلب مردم نمی خواهند بدانند!  اختصاصی تابناک باتو - اگر گزینه ای برای اطلاع از آینده داشته باشید، چه خواهید کرد؟ بر اساس یک مطالعه جدید، اغلب مردم نمی خواهند بدانند که آینده ی آنها چگونه است.

انجمن روانشناسی آمریکا با بررسی داده هایی از دو مطالعه ی نمونه در سطح ملی، شامل 2 هزار فرد بزرگسال در کشور های آلمان و اسپانیا، به این نتیجه رسید که 85 تا 90 درصد مردم علاقه ای به دانستن رخداد های تلخ و منفی آینده ندارند و همچنین 40 تا 70 درصد مردم، همین احساس را نسبت به رخداد های مثبت و خوشایند آینده دارند.

آینده چه خواهد شد؟ اغلب مردم نمی خواهند بدانند!

بر اساس این مطالعه که روز چهارشنبه در مجله نقد و بررسی روانشناسی (Psychological Review) منتشر شد، در حقیقت، تنها یک درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی به طور تمام و کمال، علاقه مند به اطلاع از آینده هستند.

به رغم اینکه این اطلاعات و داده ها، تنها از دو کشور آمده است، محققان و پژوهشگران بر این باورند که به علت سازگاری الگوها در سراسر آلمان و اسپانیا، یافته های آنها فراگیر و متداول و البته قابل بسط دادن به سایر نقاط هستند.

پس این یافته ها به طور کلی، چه چیزی را در مورد طبیعت انسان به ما نشان می دهند؟

استنباط محققان از این یافته ها این است که افراد بی میل به اطلاع از رخدادهای آینده، مخالفت بیشتری از خود نسبت به ریسک کردن و خطرپذیری نشان می دهند و این افراد نسبت به افراد علاقه مند به اطلاع از آینده، بیشتر به سراغ بیمه ی عمر و سایر بیمه های قانونی می روند. به عبارت دیگر، افرادی که مایل به اطلاع و آگاهی از آینده نیستند، بیشتر افسوس می خورند و احساس پشیمانی می کنند.

آینده چه خواهد شد؟ اغلب مردم نمی خواهند بدانند!

محققان همچنین مشاهده کردند که این افراد، بیشتر مایل بودند تا نسبت به رخدادهای فرضی پیش رو، بی اطلاع بمانند. با وجود این، افراد جوان تر بیشتر مایل بودند تا از زمان مرگ خود و یا شریک زندگی خود آگاه شوند.

دکتر جرد جیجرنزر (Gerd Gigerenzer) از مؤسسه توسعه انسانی مکس پلانک (Max Planck) و سرپرست اصلی این پژوهش، در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: میل به دانستن، یک حالت طبیعی در انسان به نظر می رسد و نیازی به توجیه ندارد. مردم نه تنها فرا خوانده می شوند بلکه اغلب انتظار می رود تا خودشان در تشخیص زود هنگام غربالگری سرطان و چک آپ پزشکی منظم شرکت کنند و نوزادان متولد نشده خود را تحت انجام انواع آزمایشات ژنتیکی قبل از تولد قرار دهند و یا از دستگاه های خود کنترلی وضعیت سلامت استفاده کنند. میل به ندانستن، در تضاد با باورها به نظر می رسد و ممکن است باعث ایجاد نگرانی شود اما همان طور که ما در اینجا نشان دادیم، بی اطلاعی عمدی عیناً وجود ندارد اما یک وضعیت رایج ذهنی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار