درمان دست معلول کودک با استخوان پا+عكس
کد خبر: ۶۵۴۱۰
تاریخ انتشار: 2017 February 23    -    ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
پزشکان توانسته اند برای نخستین بار در جهان اختلال ژنتیکی دست یک کودک را با پیوند زدن استخوان و مفصل از پای او درمان کنند.
 
 برای نخستین بار انجام شد؛درمان دست معلول کودک با استخوان پا

به نقل از دیلی میل،  لال دینگ یک پسربچه ۸ ساله است که در آمریکا زندگی می کند و به طور مادرزاد با نوعی اختلال نادر ژنتیکی متولد شده است. این اختلال سبب شده استخوان داخلی دست که آرنج را به ساعد دست متصل می کند به طور کامل شکل نگیرد. در این حالت دست راست لال فقط یک استخوان کوچک داشت.

به همین دلیل او انگشت شست نداشت و دست او با زاویه ۹۰ درجه به داخل خم شده بود. البته امکان صاف کردن دست لال با جراحی معمولی وجود داشت ولی در این حالت دست او قابلیت حرکت زیادی نداشت و البته امکان رشد این عضو کودک نیز از بین می رفت.
 
 برای نخستین بار انجام شد؛درمان دست معلول کودک با استخوان پا

همچنین قبلا به وسیله یک عمل جراحی انگشت اشاره لال جایگزین انگشت شست او شده بود.

 اما والدین او خواستار اصلاح استخوان دست پسرشان بودند به همین دلیل از پزشکان مرکز Curtis National Hand Center کمک خواستند.

درهمین راستا دکتر رایان کتز و گروهی از پزشکان این مرکز برای درمان کودک از روش یک میکروجراح فنلاندی استفاده کردند. پزشکان با تکیه بر روش فنلاندی یک استخوان، یک مفصل و یک صفحه رشد از پای کودک را در دست او قرار دادند تا قابلیت های دست و بازو رابرای او تکمیل کنند.

 جالب آنکه میکروجراح فنلاندی نیز برای مشاوره در این عمل جراحی سخت به آمریکا پرواز کرد.  این عمل جراحی هشت ساعت طول کشید ودر آن دو تیم جراحی (یکی برای  جراحی پا و دیگری برای جراحی دست) همکاری کردند.
 
 برای نخستین بار انجام شد؛درمان دست معلول کودک با استخوان پا

 از آن زمان تاکنون بازوی لال حدود دو اینچ رشد کرده و دست او نیز نسبت به قبل قدرت بیشتری یافته است. به گفته کتز، لال هیچ دردی ندارد و می تواند بدون هیچ مشکلی حرکت کند. وی  هم اکنون مشغول فیزیوتراپی است تا کارکردن با مچ دست  و انگشتانش را بیاموزد. 
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار