مرگ تلخ آتش‌ نشان در میان آب‌های خروشان
کد خبر: ۶۵۳۶۱
تاریخ انتشار: 2017 February 23    -    ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
سیلاب در مشهد آتش‌نشان تایبادی را با خود برد. این مامور آتش‌نشانی به همراه یکی از دوستان خود، درحال حرکت در یکی از خیابان‌های شهرستان تایباد بود که گرفتار سیل شد. دوست او در خودرو جان باخت، اما آب‌های خروشان این آتش‌نشان را با خود برد و بعد از گذشت ٥ روز جسد وی پیدا شد.
 
جمعه‌شب بود که این حادثه رخ داد. درحالی‌که سیلاب در تایباد تمامی نداشت، سه سرنشین یک خودرو ام‌وی‌ام اسیر سیل شدند. آب‌های خروشان این خودرو و سرنشینانش را با خود برد. وقتی موضوع به امدادگران هلال‌احمر مخابره شد، آنها راهی محل حادثه شدند، اما هیچ اثری از سرنشینان خودرو نبود. دقایقی بعد مشخص شد، هنگام درگیر شدن این خودرو با سیل یکی از سرنشینان موفق شده خودش را به بیرون از خودرو بیندازد و نجات یابد، اما دو سرنشین دیگر با خودرو مفقود شده‌اند.
 
امدادگران به تلاش خود در این رابطه ادامه دادند تا این‌که فردای همان روز موفق به کشف خودرو و یافتن جسد یکی از سرنشینان شدند، اما از جسد دومین قربانی خبری نبود، برای همین عملیات برای یافتن فرد دوم ادامه یافت. با کم شدن سیل و آبگرفتگی‌، پای سگ‌های زنده‌یاب هم به منطقه باز و عملیات گسترده‌ای آغاز شد. روز دوشنبه با گزارش آبگرفتگی‌ خانه‌های روستای قمی از توابع تایباد، امدادگران داوطلب هلال‌احمر وارد عمل شدند و به ۲۰عضو چند خانواده امدادرسانی کردند.
 
امدادگران پس از رفع خطر عملیات، باز هم به جست‌وجوی فرد مفقود‌ شده ادامه دادند تا این‌که درنهایت صبح روز سه‌شنبه، توانستند جسد این مرد جوان را ۲۶ کیلومتر دورتر از محل وقوع حادثه و پنج روز پس از اعلام مفقودی پیدا کنند. بررسی‌ها نشان داد که این مرد آتش‌نشان مشهدی بود که اسیر سیلاب شد و جان خود را از دست داد. روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد درباره این آتش‌نشان به خبرنگار «شهروند» گفت: «مسعود اعتصام‌پور، ٣١ ساله بود. او از‌ سال ٨٩ به‌عنوان سرباز وظیفه در سازمان آتش‌نشانی مشغول به کار شد و از‌ سال ٩١ نیز به استخدام این سازمان درآمد و کار آتش‌نشانی را آغاز کرد.
 
مدتی هم فرمانده شیفت ایستگاه ١٥ آتش‌نشانی بود. او یک پسر ٨ ساله و یک دختر یک‌ساله داشت. او عاشق کارش بود و در هر حادثه از جان و دلش مایه می‌گذاشت. آن روز هم به همراه دوستانش بود که این حادثه برایش رخ داد. برای پیدا کردن او چند تیم آتش‌نشانی به همراه امدادگران هر روز تلاش کردند تا این‌که جسدش در ٢٥ کیلومتری پشت روستای قمی پیدا شد. هیچ‌کس باور نمی‌کرد که او در این حادثه جان باخته باشد. خانواده و به‌خصوص همسرش به‌شدت ناراحت و پریشان هستند و هنوز این اتفاق تلخ را باور نکرده‌اند. زهرا و میثم مرتب سراغ پدرشان را می‌گیرند و ما امیدواریم که خداوند به خانواده‌اش صبر بدهد.» 
روزنامه شهروند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار