عجیب ترین خرید پرسپولیس
کد خبر: ۶۵۳۴۷
تاریخ انتشار: 2017 February 23    -    ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
 هر وقت در مورد جذب بازیكنان ناكارآمد در پرسپولیس لیگ شانزدهم بحث شد، بلافاصله همه یاد دو بازیكن اوكراینی این تیم افتادند. ولادیمیر پریموف و الکسی پل یانسكی از همان ابتدا نتوانستند اعتماد هواداران و منتقدان را جلب كنند و سوءظن به آنها با نیمكت‌نشینی‌های بی‌پایان این دو نفر تشدید هم شد.


در نهایت فشارها كارساز شد و پریموف و یانسكی برای همیشه از ایران رفتند، اما شاید بیراه نباشد اگر ادعا كنیم لقب عجیب‌ترین خرید فصل پرسپولیس نه به این دو نفر، بلكه باید به محمدامین آرام‌طبع داده شود.


ابتدای فصل آرام‌طبع به عنوان یك مدافع چپ تخصصی به پرسپولیس آمد. سرخپوشان فصل گذشته از این ناحیه خیلی ضربه خوردند و در غیاب محمد انصاری ناچار بودند به بابك حاتمی بازی بدهند.


آرام‌طبع آمد تا جنس چپ قرمزها را جور كند و حتی اجازه تغییر پست را به انصاری بدهد. با این وجود مصدومیت بدموقع او در ابتدای فصل باعث شد این بازیكن جای خودش را به محسن ربیع‌خواه بدهد.


با نتایج درخشانی كه پرسپولیس می‌گرفت، ربیع‌خواه در این منطقه باقی ماند و آرام‌طبع به نیمكت چسبید. برانكو ایوانکوویچ فقط یك نصف بازی در مقابل قشقایی به این بازیكن فرصت عرض اندام داد، اما طبیعی بود كه این مهلت برای او كافی نباشد.


بین دو نیم‌فصل آرام‌طبع برای جدایی اصرار كرد، اما پرسپولیسی‌ها كه در جذب سعد ناطق و شایان مصلح هم ناكام مانده بودند،‌ رضایتنامه این بازیكن را صادر نكردند. در عین حال اما اسم آرام‌طبع از لیست بازیكنان آسیایی پرسپولیس هم خط خورد تا او فقط در لیگ بتواند برای سرخ‌ها به میدان برود.


در لیگ هم كه تجربه نشان داده برانكو حاضر است دست به هر كاری بزند، اما آرام‌طبع را بازی ندهد! خب كسی می‌داند چرا این بازیكن جذب شد و چرا در پرسپولیس ماند؟


* تفاوت آرام‌طبع با اوكراینی‌ها

آنچه ماجرای خرید آرام‌طبع را از اوكراینی‌های پرسپولیس عجیب‌تر و پیچیده‌تر می‌كند، اصرار ویژه برانكو برای بازی ندادن به این بازیكن است.

 

پروفسور در همین فصل گاهی كه قافیه را تنگ دید، از دو بازیكن اوكراینی‌اش حتی در تركیب اصلی هم استفاده كرد. پریموف در دو بازی متوالی برابر ماشین‌سازی و پدیده فیكس شد و یانسكی هم برابر صبای قم در غیاب جلال حسینی در خط دفاعی سرخ‌ها به میدان رفت.


با این وجود آرام‌طبع "هرگز" مورد اعتماد برانكو قرار نگرفته است. این بازیكن هر 30 بازی فصل قبل را برای صبا در پست دفاع چپ به میدان رفت، اما در پرسپولیس فقط نمایش غیرمتخصص‌ها را در این منطقه به تماشا نشست.

 
جالب است كه پرسپولیس در لیگ شانزدهم حتی برای یك بازی هم از مهره تخصصی در سمت چپ خط دفاعی استفاده نكرده. سه بازیكنی كه تا به حال در این قسمت توپ زده‌اند، یعنی ربیع‌خواه، حسین ماهینی و فرشاد احمدزاده هیچ‌كدام مدافع چپ نبوده‌اند، اما تخصصی‌ترین بازیكن این جناح (فارغ از كیفیت فنی‌اش) یك بار هم فرصت بازی پیدا نكرده!

منبع: خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار