ماسک های خانگی برای درمان سیاهی دور چشم
کد خبر: ۶۵۱۳۰
تاریخ انتشار: 2017 February 21    -    ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
حلقه‌های تیره نه تنها ظاهری خسته به شما می‌دهند بلکه روی سن شما نیز تأثیر می‌گذارند. ما با تحقیقات مفصل و آزمایش متوجه شدیم که به راحتی می‌توانیم به شما برای رفع این مشکل کمک کنیم.
ماسک های خانگی برای درمان سیاهی دور چشم

«تابناک باتو» حتی اگر تا به حال به اندازه کافی خوابیده باشیم، گاهی اوقات با دایره‌های بزرگ و سیاه زیر چشم از خواب بیدار می‌شویم. به نظر می‌رسد این گودی‌های سیاه بخشی از پوست ما را پیرتر و خسته‌تر نشان می‌دهند. تحقیقات نشان داده‌اند که علت ایجاد این حلقه‌های سیاه استرس، کم خوابی و استفاده زیاد از کامپیوتر می‌باشد. بسیاری از ما از این مشکلات رنج می‌بریم. خبر خوب این است که لازم نیست بیشتر از این رنج ببرید، چرا که قرار است ماسک‌های فوق‌العاده‌ای را برای حذف حلقه‌های تیره زیر چشم به شما معرفی کنیم.

می‌دانیم که حلقه‌های تیره مشکل جدی‌ای نیستند اما ما نباید آنها را نادیده بگیریم. حلقه‌های تیره نه تنها ظاهری خسته به شما می‌دهند بلکه روی سن شما نیز تأثیر می‌گذارند. ما با تحقیقات مفصل و آزمایش متوجه شدیم که به راحتی می‌توانیم به شما برای رفع این مشکل کمک کنیم. ابتدا شما می‌توانید یکی از این ۶ ماسک شگفت انگیز که اینجا ذکر شده را امتحان کنید، سپس ماسک‌های مخصوص شب را به کار ببرید:

ویتامین ای و عسل

همان‌طور که می‌دانید عسل مزایای بسیاری دارد. عسل، مرطوب کننده، مغذی و یک ضد باکتری طبیعی است. همچنین باعث آرامش و بهبود پوست می‌شود. برای رهایی از دایره‌های سیاه دور چشم مخلوط سفیده تخم مرغ، عسل و ویتامین ای شما را شگفت زده خواهد کرد. ویتامین ای می‌تواند از پوست شما در مقابل آسیب‌های نور خورشید محافظت کند. همچنین در مواردی همچون کاهش قرمزی، آسیب بلند مدت UV، تشکیل سرطان پوست، کاهش آفتاب سوختگی، کاهش تورم، کاهش لک، بهبود سیستم عروقی، تثبیت فشار خون و بسیاری مزایای دیگر که برای سلامت ضروری‌اند، سودمند است. ویتامین ای در غذاهای بسیاری همچون: غلات، آجیل، دانه‌ها (آفتابگردان، غلات کامل، بادام زمینی و بادام)، آووکادو، سبزیجات و روغن‌ها یافت می‌شود.

مواد مورد نیاز: ۱ قرص ویتامین E، عسل، سفیده تخم مرغ

طرز تهیه: قرص ویتامین E را پودر کنید و با کمی عسل مخلوط کنید و سپس آن را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید. ماسک را چند دقیقه به اطراف چشم‌ها بمالید، سپس آن را به طور کامل با آب بشویید.

گوجه فرنگی و لیمو

ماسک گوجه فرنگی و لیمو

گوجه فرنگی خواص مرطوب کنندگی و بازسازی دارد و می‌تواند به رهایی از حلقه‌های تیره دور چشم کمک کند. ویتامین آ موجود در گوجه فرنگی پوست را بازسازی می‌کند، و ویتامین ب آن سلول‌ها و مواد معدنی که باعث تحریک متابولیسم سلولی می‌شوند را گسترش می‌دهد.

لیمو یک ضد عفونی کننده طبیعی است و می‌تواند از بیماری‌ها و آلرژی جلوگیری کند. لیمو برای انواع پوست‌های چرب و یا پوست‌هایی با منافذ بزرگ استفاده می‌شود. این میوه همچنین می‌تواند برای از بین بردن لکه‌ها و یا کک و مک مفید باشد.

مواد مورد نیاز: ۱ گوجه فرنگی، ۱ لیمو

طرز تهیه: آب گوجه فرنگی و لیمو را در یک کاسه بریزید. آنها را با یکدیگر به خوبی با یک قاشق مخلوط کنید. این مخلوط را با دقت زیر چشم‌ها بزنید. بگذارید یک ساعت بماند، سپس آن را آبکشی کنید.

روغن بادام و لیمو

ماسک روغن بادام و لیمو

در لیمو مقدار زیادی ویتامین C و B، ریبوفلاوین، کلسیم، فسفر، منیزیم، پروتئین‌ها و کربوهیدرات وجود دارد. ویتامین C، باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شود. روغن بادام حاوی ویتامین E و مواد معدنی ضروری دیگری مانند منیزیم و کلسیم، ویتامین D و همچنین دارای سطح بالایی از چربی است.

مواد مورد نیاز: ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام، ۱ قاشق چای‌خوری آب لیمو

طرز تهیه: به مدت ۱۰ دقیقه نواحی تیره اطراف چشم را به نوبت کمپرس سرد و گرم کنید. سپس ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام را با ۱ قاشق چای‌خوری آب‌لیمو مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب بمالید.

عسل، سیب زمینی و روغن زیتون

باورتان نمی‌شود که سیب زمینی چقدر می‌تواند برای پوست شما عالی باشد. سیب زمینی برای رفع مشکلات خاص پوست معجزه می‌کند. این سبزی می‌تواند بدن را سم زدایی کند، مو و ناخن را تقویت کند و چین و چروک پوست را صاف کند.

سیب زمینی منبع خوبی از ویتامین A، بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدان‌ها (به بیان دیگر مواد مهم و مغذی که پوست شما نیاز دارد) است. تأثیر روغن زیتون بر موهای ما شناخته شده است اما به رفع حلقه‌های تیره نیز کمک می‌کند. این روغن مزایایی همچون از بین بردن چین و چروک، رفع آکنه، مرطوب کنندگی، حذف آلودگی‌ها است.

مواد مورد نیاز: ۱ سیب زمینی متوسط، ۱ قاشق غذاخوری عسل، روغن زیتون

طرز تهیه: پوست سیب زمینی را بگیرید و آن را رنده کنید. سیب زمینی رنده شده را با ۱ قاشق غذاخوری عسل و روغن زیتون مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت نیم ساعت در اطراف چشم خود بمالید. سپس آن را با آب گرم بشویید. این ماسک حلقه‌های تیره و پف دور چشم را رفع می‌کند و پوست این ناحیه را لطیف می‌کند. شما می‌توانید این ماسک را ۲ بار در هفته استفاده کنید.

خیار و لیمو

ماسک خیار و لیمو

خیار خاصیت طراوت و تازگی دارد و برای چشم خسته بسیار مفید می‌باشد. خیار یکی از مؤثرترین و محبوب‌ترین راه حل‌های درمان گودی‌های سیاه دور چشم است. خیار مزایای زیادی برای پوست شما دارد از جمله: پاک سازی چهره، کاهش التهاب، آرامش دهنده چشم، بستن منافذ، کاهش حلقه تیره دور چشم.

مواد مورد نیاز: نصف یک خیار، نصف یک لیمو

طرز تهیه: خیار را رنده کنید، این راهی خوب برای گرفتن آب آن است. آب خیار را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید. آب لیمو را به آب خیار خنک اضافه کنید. دو تکه پنبه را در این مخلوط وارد کنید و آنها را به مدت ۱۵ دقیقه زیر چشم قرار دهید.

زردچوبه و آب آناناس

در اینجا ماسکی را به شما معرفی می‌کنیم که به سرعت با حلقه‌های تیره اطراف چشم مبارزه می‌کند.

مواد مورد نیاز: ۲ قاشق چای‌خوری زردچوبه،  ۲-۳ قاشق چای‌خوری آب آناناس

طرز تهیه: زردچوبه را در کاسه‌ای بریزید. آب آناناس را به آن اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید تا مثل رب شود. هر روز صبح این ماسک را بر روی دایره‌های سیاه اطراف چشم بزنید. پس از مدتی متوجه خواهید شد که ناحیه سیاه اطراف چشم‌ها به وضوح بهبود خواهد یافت.

۱۰ ماسک خانگی برای درمان گودی‌های سیاه چشم در طول شب

برای کاهش حلقه‌های تیره دور چشم‌ها می‌توانید از ۱۰ ماسک زیر استفاده کنید. درمان‌های طبیعی می‌توانند در طول شب استفاده شوند، این درمان‌ها نه تنها حلقه‌های تیره را روشن می‌کنند، بلکه خطوط و پف اطراف چشم را نیز از بین می‌برند.

سیب زمینی

ماسک سیب زمینی

مقدار کمی از آب سیب زمینی را به مدت ۱۵ دقیقه یا کل شب، زیر چشم‌ها بزنید. خواص طبیعی سفید کنندگی موجود در سیب زمینی، حلقه‌های سیاه دور چشم را روشن خواهد کرد.

بابونه یا چای سبز

برای کاهش پف و گودی‌های سیاه اطراف چشم، پنبه را در بابونه یا چای سبز خیس کنید، پنبه را از وسط نصف کنید و آن را زیر چشم خود بگذارید.

گلاب

برای تسکین و تازه کردن چشم‌های خسته از گلاب برای زیر چشم‌ها استفاده کنید. گلاب کمک می‌کند تا پوست زیر چشم روشن شود.

گوجه فرنگی

به ناحیه زیر چشم با استفاده از پوره گوجه فرنگی، زندگی دوباره دهید. این یکی از راه‌حل‌های مؤثر برای درمان گودی‌های سیاه زیر چشم است. گوجه فرنگی را به صورت رب غلیظی درآورید و آن را به زیر چشم بزنید تا پوست را شفاف و روشن کند.

عسل

یک لایه نازک از عسل را برای روشن کردن پوست زیر چشم استفاده کنید. بگذارید ماسک عسل به مدت ۲۰ دقیقه یا تمام شب روی پوست بماند.

خیار

مرسوم‌ترین ماسک خانگی برای چشم‌های پف‌دار و حلقه‌های سیاه اطراف آنها استفاده از خیار روی چشم‌ها است. از تکه‌های خیار یا آب آن استفاده کنید، این کار نه تنها حلقه‌های سیاه را کاهش می‌دهد بلکه نواحی اطراف چشم را تسکین می‌دهد.

نعنا

زیر چشم را با کمی عرق نعنا خیس کنید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه یا تمام شب بماند. نعنا به درخشندگی و شفاف سازی پوست کمک می‌کند.

آلوئه ورا

تکه کوچکی از آلوئه ورا را زیر چشم‌ها بگذارید تا از پوست محافظت کند و آن را تسکین بخشد.

سرشیر

اگر کرم دور چشم ندارید از شیر سرد می‌توانید استفاده کنید. قبل از خواب سرشیر را با استفاده از انگشتان در اطراف چشم بمالید و ماساژ دهید تا پوست را مرطوب و تازه سازد.

بنیتا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار