افزایش تعدادواحدهای رشته MBA بدون اطلاع دانشجویان
کد خبر: ۶۴۸۸۶
تاریخ انتشار: 2017 February 18    -    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت ام - بی - ای دانشگاه آزاد در نامه‌ای خطاب به معاونت آموزشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش واحدهای این رشته دانشگاه یاد شده بدون اطلاع دانشجویان اعتراض کردند.

دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت ام - بی - ایی دانشگاه آزاد در نامه‌ای خطاب به معاونت آموزشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش واحدهای این رشته دانشگاه یاد شده بدون اطلاع دانشجویان اعتراض کردند.

متن نامه به شرح زیر است:


معاونت آموزشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی
موضوع: تجدیدنظر چارت درسی مدیریت ام – بی ایی
سلام
با احترام به استحضار می رساند پیرو اعلام نتایج پذیرفته شدگان دوره مدیریت ام – بی – ایی در تمکیل ظرفیت اوایل بهمن ماه ۱۳۹۵ و پس از آن ثبت نام از آن پذیرفته شدگان در رشته مذکور توسط آن دانشکده محترم و به طور هم زمان پیگیری های صورت پذیرفته توسط جمعی از دانشجویان مشتاق به ادامه تحصیل در این رشته، مشخص شد که تغییراتی در چارت درسی رشته مذکور بدون هر گونه اطلاعیه رسمی قبلی توسط دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است، به گونه ای که دروس قابل ارائه از ۳۳ واحد به ۵۷ واحد بدون در نظرگیری واحدهای جبرانی افزایش یافته است. 

 

لذا با توجه به موضوعات اشاره شده، توجه جنابعالی را به موارد مطروحه ذیل جلب می کنیم:

 

۱.مطابق با چارت درسی رشته مذکور (قابل دسترس در سایت اینترنتی واحد الکترونیکی و سایر منابع) در هنگام ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد اسلامی سال تحصیلی ۹۵-۹۶ تعداد واحدهای اعلام شده توسط دانشکده برای رشته مدیریت ام – بی – ای ۳۳ واحد بوده است که در سایت مربوطه همچنان قابل رویت است؛ بنابراین بر همین اساس مشتاقان به ادامه تحصیلات تکمیلی در این رشته با هدف گذراندن این تعداد واحد و برای مدت زمان دو سال اقدام به برنامه ریزی و ثبت نام کردند. 

 

۲.پس از اعلام نتایج پذیرفته شدگان و شروع به ثبت نام آنها توسط آن دانشکده مدیریت آموزش با اقدامی ناباورانه و خارج از موارد درج شده در ماده ۴ آئین نامه آموزشی کارشناسی ارشد ناپیوسته معاونت آموزشی، طی بخشنامه اقدام به تغییر چارت درسی از ۳۳ واحد به ۵۷ واحد کرده است. 

 

۳.مطابق با مادتین ۴ تا ۹ آئین نامه فوق الذکر این بخشنامه خارج از مواد قانونی اعلام شده توسط معاونت آموزشی اقدام کرده است و دارای محمل قانونی نمی باشد و یا چنانچه اگر قرار به ابلاغ و اجرا باشد، باید قبل از هر گونه برگزاری کنکور و ثبت نام پذیرفته شده اعلام شود تا ثبت نام کننده قبل از ثبت نام اقدام به برنام ریزی کنند. لازم به توضیح است که ماده ۹ آئین نامه مطروحه به صراحت اعلام می دارد که افزایش تعداد واحد فقط به صورت جبرانی خواهد بود ،حداکثر تا ۱۲ واحد قابل اجرا برای دانشجو خواهد بود و حتی با ثبوت چنین موضوعی، تعداد واحدهای اخذ شده توسط دانشجو نباید از تعداد واحدهای مجاز، تجاوز کند و به رقم خارج از آئین نامه و قانون برسد. 

 

آنچه مسلم است و به طور معین، شفاف، این اقدام نه تنها خارج از آئین نامه و قوانین دانشگاه آزاد بوده؛ بلکه باعث صرف بیشتر زمان و هزینه برای دانشجویان خواهد شد و می تواند هر یک از آنها را متحمل زیان زمانی/ مالی کند. 

 

بنابراین با توجه به توضیحات مذکور و ضیف وقت حضرتعالی، به منظور احقاق حقوق قانونی دانشجویان خواهشمند است دستور فرمایید تا در بررسی مجدد بخشنامه مذکور برای ورودی های نیم سال دوم ۹۵-۹۶ اقدام لازم را مبذول فرمایند.

 

امیدواریم در پناه حق تعالی در مسیر صحیح گام برداریم تا در اعتلای کشورمان ایران سهم خود را به جای آوریم.

پیشاپیش از بذل عنایت جنابعالی کمال امتنان را داریم.

دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت ام - بی - ای

واحد الکترونیکی تهران - دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: www.snn.ir
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار