مسمومیت ۱۸ دانش‌ آموز بخاطر مصرف شیرهای فاسد
کد خبر: ۶۴۶۳۰
تاریخ انتشار: 2017 February 16    -    ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
صبح ديروز در حین توزیع شیر بین دانش‌آموزان مدرسه دخترانه نهضت شهر چادگان در حضور کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان و در حین مصرف شیر، تعدادی از دختران دانش‌آموز دچار علائم مسمومیت نظیر دل درد و تهوع شده و به بیمارستان بوعلی چادگان انتقال پیدا داده می‌شوند.

در پی این اتفاق تعداد 18 نفر از دانش‌آموزان دچار مسمومیت شده و پس از معاینه تحت درمان قرار گرفتند.

علی علیپور امروز در این رابطه اظهار کرد: علائم مسمومیت دانش‌آموزان مربوط به استفاده از شیر فاسد اعلام شده است، البته تاریخ درج شده روی پاکت شیر به روز اما شیر فاسد بوده است.

وی افزود: جهت اطمینان از علت مسمومیت، تعدادی از شیرهای توزیع شده در مدارس جمع‌آوری و جهت نمونه‌برداری و آزمایش به آزمایشگاه ارسال شد تا از فاسد شدن شیر اطمینان حاصل کنیم.

کارشناس مسؤول بهداشت محیط شبکه بهداشت شهرستان در ادامه عنوان کرد: در بین شیرهای پاستوریزه تعدادی از شیرها تاریخ تولید و انقضا نداشتند که توسط مأموران بهداشت محیط جمع‌آوری شده و به مسؤول کنترل شیر کارخانه تولیدکننده نشان داده شد.

در همین راستا ظهر امروز جلسه‌ای با حضور کارشناس بهداشت محیط شبکه، معاونت شبکه بهداشت، حراست فرمانداری، حراست شبکه بهداشت، واحد تغذیه، واحد مبارزه با بیماری‌ها، واحد بحران و نیروی انتظامی در بیمارستان بوعلی شهرستان چادگان تشکیل شد تا علت این حوادث بررسی شود.

در این جلسه مسؤول کنترل کارخانه تولیدکننده شیر مدارس حضور یافت تا علت این موارد پیش آمده را بازگو کنند که اطلاعات ارائه شده توسط وی مورد قبول مسؤولان ذیریط قرار نگرفت تا موضوع از طریق مسیر قضایی پیگیری شود.

همچنین بر اساس اعلام مسؤولان بیمارستان بوعلی چادگان همه دانش‌آموزان پس از انجام امور پزشکی ساعت 15.30 دقیقه از بیمارستان مرخص شدند.
منبع: خبرگزاری فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار