سیگاری های مشهور دنیای فوتبال
کد خبر: ۶۴۵۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 February 17    -    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
سال ها قبل از اینکه سایت فدراسیون ما از آمار تفکیک شده سیگاری ها و ورزشکاران معتاد به مصرف قلیان پرده برداری کند، کیلومترها دورتر در بالاترین سطح فوتبال دنیا کمتر کسی از سیگاری بودن اسطوره های وادی توپ گرد خبر داشت.
سیگاری های مشهور دنیای فوتبالسال ها قبل از اینکه سایت فدراسیون ما از آمار تفکیک شده سیگاری ها و ورزشکاران معتاد به مصرف قلیان پرده برداری کند، کیلومترها دورتر در بالاترین سطح فوتبال دنیا کمتر کسی از سیگاری بودن اسطوره های وادی توپ گرد خبر داشت. حالا دست اکثر آن ها رو شده و خبرنگاران عشق حاشیه، آنقدر از آن ها در حالت استعمال دخانیات عکس گرفته اند که دیگر جایی برای توجیه و تبرئه وجود ندارد. فهرست فوتبالیست های سیگاری همیشه برای همه جذاب بوده و نمونه های زیر هم مشت نمونه خروار است؛ سیگاری ها بیش از همه به خودشان خیانت کردند و باعث شدند زودتر از حد تصور محو شوند یا به طزر دلخراشی جان خود را از دست بدهند.

دکتر سیگاری

دکتر سو کراتس ستاره تمام نشدنی فوتبال برزیل تا 35 سالگی بازی می کرد و روزی یک پاکت سیگار می کشید. او حتی در سال 2004 و در 50 سالگی برای یک تیم به میدان رفت تا ثابت کند سیگار اصلا مانع تنفس عادی اش نشده و اشتباه می کرد. او در 57 سالگی به خاطر خونریزی معده در بیمارستان بستری شد و در اثر عفونت کبد و در نهایت مسمویت جانش را از دست داد.
 
سیگاری های مشهور دنیای فوتبال
 
 
سو کراتس یکی از بهترین بازیکنان نسل خودش نام داشت و البته با وجود علاقه زیاد به مصرف سیگار توانست تا مدت زیادی در فوتبال بماند اما پایان بدی داشت و خاطره خوب فوتبالدوست از خودش را تا حدود زیادی از بین برد.
 


پدیده هم بله!
 
سیگاری های مشهور دنیای فوتبال 

رونالدو، اسطوره برزیلی فوتبال ذاتا سیگاری نیست اما بیش از بقیه ستاره ها در تفریحاتش سراغ دخانیات می رود. او وقتی تازه فوتبال را کنار گذاشته بود در یک مهمانی با روبرتو کارلوس، دوست و هم تیمی اش در رئال مادرید سیگار می کشید و عکسش هم لو رفت. رونالدو این روزها اضافه وزن مشهودی دارد و هنوز هم به شکل تفریحی سیگار می کشد؛ موضوعی که متاسفانه با توجه به چربی های فراوان دور شکم می تواند کاملا به ضررش تمام شود و سلامتی اش رابه خطر بیندازد.
 
سیگاری های مشهور دنیای فوتبال 
 


ماجرای کوئنترائو
 
 سیگاری های مشهور دنیای فوتبال

«فابیو کوئنترائو» مدافع چپ رئال مادرید در جشن تولد 4 سال قبلش در حال سیگار کشیدن به بالکن خانه اش رفت و توسط عکاسان شکار شد. نفر کنار دستی او یعنی کریس رونالدوی معروف شانس آورد که سیگار به دست نگرفت. این موضوع باعث شد او به دستور مورینیوی عصبانی در جدال با ویارئال بازی نکند اما در ادامه روابط حسنه شد. کوئنترائو هنوز هم به سبک قدیم ها خوب سیگار می کشد؛ هر چند این نوع اقداماتش برخلاف گذشته چندان بازتاب ندارد و کسی از او بابت دود کردن سیگار خرده نمی گیرد.
 


آلمانی سیگاری
 
 سیگاری های مشهور دنیای فوتبال

مسوت اوزیل ستاره آلمانی خط میانی آرسنال هم علاقه زیادی به استعمال تفریحی سیگار دارد. او تابستان 2011 همراه دوستانش در یک قایق تفریحی سیگار کشید و روزنامه های اسپانیایی به خصوص کاتالونیایی حسابی آبرویش را بردند. شاید باورتان نشود اما «تدی شرینگام» زننده گل تساوی منچستریونایتد در آن فینال تاریخی مقابل بایرن مونیخ حتی در دوران بازی هم علاقه وصف نشدنی به سیگار داشت، با این حال آمادگی خودش را حفظ کرده بود؛ به حدی که حداقل 10 سال کنار توپ و تانتهام و منچستر یونایتد، سیگار را هم در جیب داشت!
 


رونی عجیب
 
سیگاری های مشهور دنیای فوتبال 

بهترین گلزن مشترک تاریخ منچستر یونایتد اولین بار تابستان 2008 سیگار به دست لو رفت؛ درست در دوران ماه عسل و وقتی با سرخوشی تمام در حال کشیدن سیگار در وان حمام بود. قرار بود تنبیه شود اما نشد و تا اکنون هم حداقل سیگار نکشیده است. به طور کلی بازیکنان منچستر یونایتد علاقه زیادی به سیگار کشیدن دارند، به خصوص بازیکنان شاغل در تیم اواخر دهه اول قرن بیست و یکم تیم.
 
سیگاری های مشهور دنیای فوتبال
 
«فدریکو ماکدا» که زود اوج گرفت و زود محو شد، یکی از این افراد نام داشت. برباتوف بلغاری به عنوان رقم زننده آخرین هت تریک یک بازیکن منچستریونایتد مقابل لیورپول نزدیک به روزی یک پاکت مصرف می کرد و البته اوضاع «فابین بارتز» سنگربان پراشتباه فرانسوی از بقیه بدتر بود. حتی فرگوسن کبیر هم می دانست او سیگار می کشد اما کاری به کارش نداشت و پس از مدتی دیدن بارتز با سیگار هیچ عکاسی را ترغیب به گرفتن عکس نمی کرد!
 


زیدان سیگاری
 
 سیگاری های مشهور دنیای فوتبال

زین الدین زیدان، اسطوره فرانسوی فوتبال قبل از بازی نیمه نهایی جام جهانی 2006 مقابل پرتغال سیگار به دست شکار شد و همه را شگفت زده کرد؛ در حالی که 4 سال قبل تر پرچمدار کمپین مبارزه با سیگار نام داشت!
 


ماجراهای ایتالیایی
 
 سیگاری های مشهور دنیای فوتبال

متاسفانه در ایتالیا، سیگار کشیدن یک کار لوکس و باکلاس است. جان لوییجی بوفون یک بار در تعطیلاتش کنار دریا سیگار به دست دیده شد و در سال های بعد هم هرگز علاقه اش به سیگار را تکذیب نکرد. ماریو لاوتلی، این سمبل بزرگ حاشیه سازی در نیس هم روزی 5، 6 نخ سیگار می کشد. جان لوکا ویالی بزرگ در دوران بازی برای سامپدوریا حسابی خودش را غرق در دود کرده بود و در چلسی با هدایت رود گولیت هم این ماجرا برای او دادمه داشت.
 


مربیان سیگاری
 
 سیگاری های مشهور دنیای فوتبال

مارچلو لیپی مرد مو سفید ایتالیایی با آن سیگار برگ معروفش حسابی طرفدار داشت. هیچ کس سیگار کشیدن های سرمربی سرشناس ایتالیایی را فراموش نکرده است. هر چند فیفا سیگار کشیدن مربیان روی نیمکت را ممنوع کرده اما لیپی بعد از قهرمانی در جام جهانی 2006 تصمیم گرفت یکی از همان سیگار برگ های معروفش را روشن کند.

کارلو آنچلوتی، سرمربی موفق رئال مادرید هم یکی دیگر از مربیان سیگاری معروف نام دارد. البته او نسبت به دوران مربیگری در میلان کمتر به استعمال دخانیات علاقه نشان می دهد اما به طور کلی هر گونه عصبی شدن مساوی است با سیگار روشن کردن از سوی پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا! آریگوساکی با آن میلان وحشتناک و فابیو کاپلو، ادامه دهنده راه ساکی در آن میلان رویایی، دیگر سیگاری های بزرگ عرصه مربیگری بوده و هستند. این دو همیشه عصبانیت خود را با سیگار برگی مرغوب، به دست فراموشی می سپردند و هنوز هم در سنین کهنسالی عادت خود را ترک نکرده اند.

«ریکاردو لاوولپه» سر مربی اسبق مکزیک به سبب سیگار کشیدن کنار زمین در جام جهانی 2006 در بازی مقابل ایارن از فیفا اخطار گرفت. «اسلوان بیلیچ» سرمربی فعلی وستهام به نقل از فرانک لمپارد هم تیمی سابقش در تیم لندنی قبل از هر دیدار یک نخ سیگار می کشید. البته او به تازگی آبنبات مصرف می کند تا بلکه کمی از هوس سیگار رهایی یابد.
 


درخواست عجیب
 
 سیگاری های مشهور دنیای فوتبال

در جریان یورو 2016 یکی از بازیکنان تیم ملی بلژیک خبرساز شد. رادا ناینگولان بلژیکی اعتراف کرد سخت به سیگار علاقه دارد و دوران مربیگری مارک ویلموتس در تیم ملی کشورش از این مربی برای خروج موقت از جمع تیم و سیگار کشیدن در فضای آزاد اجازه می گرفت. «رادا» کماکان با قدرت سیگار می کشد و البته ضرباتش به توپ به مراتب سنگین تر از پک هایش به سیگار های مرغوب داخلی بلژیک است. در حال حاضر نه سرمربی رم و نه روبرتو مارتینس، سکاندار تیم ملی بلژیک به او اجازه علنی کردن علایقش را نمی دهند! ناینگولان، تنها سیگاری تیم ملی بلژیک نیست و اخبار تایید نشده از اتفاق مشابه برای «درینس مرتنس» ستاره ناپولی حکایت دارد. هنوز چیزی تایید نشده اما عکس های پاپاراتزی موجود است!
 


اما مورد ویژه...
 
 سیگاری های مشهور دنیای فوتبال

پل گاسکویین بخشی از پروژه نابود کردن خودش را با سیگار کشیدن کلید زد. درباره او که بدون پروا سیگار دود می کرد، داستان جالبی وجود دارد؛ یک روز در اردوی پایانی قبل از عزیمت کاروان تیم ملی انگلیس به جام جهانی 1998، «گلن هادل» سرمربی سفیدپوشان به غیبت «گازا» در تمرینات تیمش مشکوک می شود. در هتل به دنبال او می گردد اما اتاقش را خالی از سکنه می بیند؛ خالی از سکنه و پر از دود! بله، گاسکویین به اندازه یک پاکت، نه سیگار در جاسیگاری خود به یادگار گذاشته بود! عکس العمل هادل بسیار چکشی بود و ریسک اخراج او در آستانه شروع جام جهانی 1998 را به جان خرید! گاسکویین با چشمانی گریان اردو را ترک کرد و دیگر بیشتر با سیگارهایش خوش بود تا فوتبال.

سرانجام وقتی اخبار گوناگون درباره شرایط نامساعد او در بیرون خانه اش به گوش جهان رسید، خیلی ها برایش دل سوزاندند و حتی ستاره هایی مثل دیوید بکام اعلام کردند برای او کلینیک ترک اعتیاد به سیگار رزرو  کرده اند اما گوش گازا به این حرف ها بدهکار نبود و در نهایت یکی از بهترین هافبک های تاریخ فوتبال خیلی زود فوتبال را از وجود خود محروم کرد.
 
ماهنامه دیار
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
2
2
در ایران هم متاسفانه افراد مهم دنیای فوتبال سیگار دود می کنند.البته اکثرا در مهمانی ها نه اینکه هر روز.به هر حال این فقط به سلامت افراد ضرر می زند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
5
يك سر به قهوه خانه هاي شمال شهر هم بزنيد
فوتباليست هاي خودمان ركورد زده اند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار