90درصد ساعت‌های موجود در بازار تقلبی است
کد خبر: ۶۴۴۹۷
تاریخ انتشار: 2017 February 14    -    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶

عبدالرحیم احمدی در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی ساعت ایران در برج میلاد تهران اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی مصرف‌کنندگان با ساعتهای اصل و کپی است و قصد فروش در این نمایشگاه نداریم و سعی می‌کنیم مردم را با برندهای روز دنیا آشنا کنیم.

۲۰ درصد ساعت‌های موجود در بازار تقلبی است

وی افزود: ساعتهای اصل دارای قیمتهای ثابت و خدمات پس از فروش هستند و اتحادیه از نظر قیمت و کیفیت برندهای عرضه شده فروشگاههای زیر نظر اتحادیه را تایید می‌کند.

در ادامه، علیرضا خانلو نایب رئیس اتحادیه ساعت گفت: تمامی برندهای ساعت معروف دنیا به استانداردهای لازم را رعایت می‌کنند اما افرادی به دنبال سوء استفاده از این برندها هستند و سعی می‌کنند کپی این ساعتها در چین تولید و آن را به جای ساعت اصل در بازار کشور به فروش برسانند.

ساعت‌های تقلبی هم از مبادی قانونی وارد کشور می‌شوند

وی تصریح کرد: تمام ساعتهای وارداتی حتی قاچاق به کشور از گمرک می‌آید زیرا تعرفه واردات ساعت پایین است و اصولا چیزی به عنوان کالای قاچاق در بخش ساعت نداریم.

خانلو اظهار کرد: در صورتی که کسی بخواهد مبادرت به واردات ساعت به صورت قاچاق به کشور کند هزینه تمام شده وی بیشتر از  واردات قانونی می‌شود و حتی ساعتهای غیر اصل و کپی از طریق گمرک آمده و در بازار توزیع می‌شود.

وی افزود: برترین برندهای تولید در بخش ساعت مربوط به سوئیس و بعد سایر کشورهای اروپایی و در مرحله بعدی هنگ و کنگ و ژاپن هستند همچنین ساعتهایی در چین نیز تحت لیسانس برندهای معتبر تولید می‌شوند و چینی بودن ساعتها مبنی بر بی‌کیفیت بودن آنها نیست.

گمرک از شرکتهای مبدا استعلام اصالت بگیرد

خانلو اظهار کرد: گمرک برای جلوگیری از ورود ساعتهای غیر تقلبی به کشور می‌تواند از شرکتهای مبدا استعلام بگیرد تا دیگر شاهد فروش ساعتهای کپی به جای اصل به مردم نباشیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد ساعت‌های تقلبی در ایران کم است گفت: به دلیل سود نامتعارفی که در فروش ساعتهای تقلبی وجود دارد سودجویان انگیزه فروش این محصولات را پیدا می‌کنند و آن را به قیمت ساعتهای برند به فروش می‌رسانند که این امر اجحاب بزرگی در حق مصرف‌کننده است.

خانلو در پایان با اشاره به اینکه هزینه‌های واحدهای صنفی فروشنده ساعتهای اورجینال به درستی تامین نمی‌شود گفت: به دلیل این امر برخی از واحدهای صنفی اقدام به تعطیلی مغازه‌های خود کرد‌ه‌اند و با توجه به وضع مالیات و پرداخت حقوق کارگران برخی از واحدها ترجیح می‌دهند که شغل خود را عوض کنند.

عمرانی عضو دیگر هیئت رئیسه اتحادیه ساعت در این مراسم گفت: ساعت نیز مانند طلا و جواهر کالای ارزشی محسوب می‌شود به همین منظور باید ورود ساعت به ایران کنترل شود تا از اصالت آن اطمینان کسب کنیم.

90 درصد از برندهای ساعت روز دنیا در ایران نمایندگی رسمی دارند

وی افزود: 90 درصد برندهای ساعت روز دنیا در ایران نمایندگی رسمی داشته و خدمات پس از فروش ارائه می‌کنند اما در کنار ساعتهای اصل حدود 20 درصد از بازار در اختیار ساعتهای تقلبی است.

بنابراین گزارش، این نمایشگاه از 27 بهمن ماه تا 30 بهمن ماه در محل برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

مهراد احمدی عضو هیئت مدیره اتحادیه ساعت در پاسخ به تسنیم گفت: در شش ماه گذشته به دلیل شرایط رکودی حاکم بر بازار 90 واحد صنفی تعطیل شده است که اگر حمایتی از آنان صورت نگیرد تعداد این واحدها بیشتر خواهد شد.

 
تسنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار