دستگیری آدم‌ ربایان 10 میلیاردی در تهران
کد خبر: ۶۴۴۸۵
تاریخ انتشار: 2017 February 14    -    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
در ساعت 18:30 بیست و  هشتم دی، مأموران پلیس از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان وقوع یک فقره آدم ربایی در مقابل یک پروژه ساختمانی در محدوده اتوبان شهید رجایی قرار گرفتند.
 
با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سرنشینان یک دستگاه خودرو سراتو سفید رنگ، با تهدید سلاح سرد اقدام به ربودن صاحب پروژه ساختمانی به نام «ابوالقاسم . ح» (63 ساله) کرده و پس از اقدام به آدم ربایی، به همراه فرو ربوده شده از محل متواری شدند.
 
پس از تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع آدم ربایی و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرری، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی با حضور در محل وقوع آدم‌ربایی به تحقیق از شاهدان پرداختند. شاهدان در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند: حدود ساعت 6 عصر‌ بیست و هشتم دی‌، «ابوالقاسم . ح» به همراه یکی از کارمندان خود به نام «امید . ب» و مهندس «ابراهیم . ش» از در پروژه خارج شد؛ این در حالی بود که «امید . ب» و مهندس «ابراهمیم . ش» هر دو به سمت خودروهای شخصی خود رفته و «ابوالقاسم . ح» نیز قصد سوار شدن به خودرو شخصی خود را داشت که ناگهان سه نفر ایشان را به زور و با تهدید چاقو سوار یک دستگاه خودرو سراتو سفید رنگ کرده و به سرعت محل را ترک کردند؛ دو نفر از آنها حدوداً 35 ساله و درشت هیکل بودند و نفر سوم قدی متوسط داشت.
 
کمتر از 24 ساعت از زمان آغاز تحقیقات پلیسی در پایگاه نهم آگاهی در خصوص پرونده آدم ربایی، فرد ربوده شده با مراجعه به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان اعلام داشت که آدم ربایان او را در ساعت یک بامداد ‌بیست و نهم دی در بیابان‌های اطراف اتوبان شهید کریمی رها کردند.
 
«ابوالقاسم . ح» در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: آدم ربایان پس از سوار کردن من به ماشین، بلافاصله چشمانم را بستند؛ حدوداً یک ساعت داخل ماشین بودم که احساس کردم ماشین وارد یک جاده فرعی و خاکی شده. زمانی که مرا از ماشین پیاده کردند، زمین خاکی بود؛ مرا به محلی ناشناس برده، دست و پایم را بسته و پس از آن چشمانم را باز کردند؛ حدوداً پس از گذشت دو ساعت، دو نفر به سراغم آمده و شروع به صحبت کردند.

 

آنها در مذاکرات اولیه درخواست 10 میلیارد تومان پول در ازای آزادی من داشتند که عنوان داشتم چنین پولی را ندارم؛ پس از گذشت چند ساعت آنها میزان پولِ درخواستی خود را به 5 میلیارد تومان کاهش دادند اما باز عنوان کردم که در حال حاضر چنین پولی در اختیار ندارم؛ طی این مدت آنها اقدام به گرفتن تمامی مدارک و عابربانک‌های همراهم کرده بودند که پس از رهایی از دست آنها متوجه شدم که مبلغ 120 میلیون تومان پول داخل حساب‌ها توسط آنها برداشت شده است.

 

ربایندگان تهدید کرده بودند که اگر پیگیر شکایت خود باشم، آنها به من و اعضای خانواده‌ام آسیب می‌رسانند؛ نهایتاً در تاریکی شب مجدداً مرا سوار ماشین کرده، چشمانم را بستند، به محلی تاریک و بیابانی منتقل و در آنجا رها کردند.
 
وی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ربایندگان اطلاعات کامل و دقیقی در خصوص اعضای خانواده‌ام، محل زندگی و کارشان، زمان عروسی فرزندانم و حتی نوع ماشین عروسی پسرم در سال گذشته، حساب‌های بانکی و ... در اختیار داشتند.
 
با توجه به اظهارات فرد ربوده شده، کارآگاهان تحقیقات خود را بر روی افراد مرتبط با وی و به ویژه همکارانش قرار دادند؛ کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که همزمان با وقوع آدم ربایی، سرکارگرِ وی به نام «موسی . ش» (متولد 1364) نیز به صورت ناگهانی محل کارش در پروژه ساختمانی (محل وقوع آدم ربایی) را ترک کرده و فردای آن روز مجدداً در محل کارش حاضر شده است.
 
کارآگاهان در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که موسی از حدود 4 سال پیش ابتدا به عنوان کارگر ساختمانی ساده نزد فرد ربوده شده مشغول به کار شده؛ طی این مدت اعتماد او و فرزندانش را به صورت کامل جلب و پس از مدت کوتاهی حتی به محل زندگی تمامی آنها رفت و آمد و تردد پیدا کرده و در مراسم آخرین فرزند فرد ربوده شده نیز حضور داشته است. بنا بر اظهارات «ابوالقاسم . ح»، اعتماد وی به سرکارگرش به اندازه‌ای افزایش پیدا کرده بود که مسئولیت تمام امورات مالی پروژه‌های ساختمانی و اطلاعات حساب‌های بانکی خود را نیز در اختیار وی قرار داده بود.
 
مأموران پلیس، در بررسی سوابق «موسی . ش» اطلاع پیدا کردند که او در سال 1381 نیز دارای سابقه دستگیری در شهرستان میانه است. در ادامه، محل سکونت موسی در منطقه کیانشهر شناسایی و تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت.
 
در ادامه اقدامات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که موسی با دو تن از همسایگانش به نام‌های اکبر (31 ساله) و صادق (36 ساله) (هر سه نفر در یک مجتمع مسکونی زندگی می‌کنند) ارتبط نزدیکی داشته، اکبر صاحب یک دستگاه خودرو سواری سراتو سفید رنگ بوده و صادق نیز دارای یک کارگاه در و پنجره سازی (مشابه محل نگهداری فرد ربوده شده) در شهرستان اسلامشهر است.
 
با توجه به اطلاعات به دست آمده، بررسی نقش و مشارکت موسی، اکبر و صادق در ربودن «ابوالقاسم . ح» در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با انجام اقدامات ویژه پلیسی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که هر سه نفر آنها مشارکت مستقیم در آدم ربایی داشته‌اند؛ بلافاصله موسی، اکبر و صادق، در بیستم بهمن در محل سکونتشان در منطقه کیانشهر دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
 
با آغاز تحقیقات از این سه نفر، آنها در اظهارات اولیه منکر هرگونه مشارکت خود در آدم ربایی شده اما در ادامه لب به اعتراف گشوده و به طراحی آدم ربایی و اجرای آن به همراه دو تن از دوستان اکبر به نام‌های مرتضی (33 ساله) و علیرضا (34 ساله) اعتراف کردند. با شناسایی مرتضی و علیرضا به عنوان دو عضو دیگر گروه آدم ربایی، آنها نیز در منطقه رباط کریم شناسایی، دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند؛ مرتضی و علیرضا پس از دستگیری، در اعترافاتشان عنوان داشتند که در ازای دریافت مبلغ 45 میلیون تومان حاضر به مشارکت در آدم ربایی شدند.
 
سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با اعتراف صریح متهمان به ارتکاب آدم ربایی، قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده صادر، متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار